Pierre Gasly bývá za své letošní výkony často kritizován, od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už dostal dokonce ultimátum, do kdy se musí zlepšit, jinak bude muset tým opustit. Pilot se nicméně hájí tím, že je stále rychlý.
V posledním závodě před 2 týdny na Spielbergu od svého týmového kolegy dokonce dostal celé kolo. Gasly o svých schopnostech nepochybuje, uznává ale, že zaváhal v poslední části kvalifikace, což podle něj vedlo k tomu, že se během závodu trápil v provozu.
"Ukázali jsme více rychlosti, žel ne v tu správnou chvíli. Dochází ke zlepšení. Určitě ale není takové, jak bychom si přáli, to je jasné. Existuje ale pár věcí a já budu tlačit na to, abychom získávali to, co bychom měli, a budu pokrčovat v práci, dokud nebudu předvádět tu správnou výkonnost," říká francouzský jezdec.
Do Velké ceny Rakouska startoval z osmé pozice a cílem projel jako sedmý, zatímco jeho Verstappen i přes zaváhání na startu a propad za něj vyhrál. Co podle Pierra způsobil tak velký rozdíl - kromě toho, že neměl k dispozici všechna vylepšení, která měl jeho týmový kolega?
"Trápil jsem se na počátku s provozem a strávil jsem v něm hodně času. Vznikl tam efekt sněhové koule - čím více času jsme v něm strávili, tím vše bylo horčejší a stávalo se to náročnější. Trochu jsem se trápil s předjetím Kimiho [Räikkönena] a dalších vozů kolem," popisuje Gasly.
"Po zastávce v boxech jsem na to moc tlačil, po několika kolech jsem zničil přední pneumatiky, poté jsem se zkrátka trápil s puchýři. Z mé strany nešlo o ten nejlepší management, což mi odpoledne docela ztížilo," vysvětluje 23letý pilot Red Bullu.
Příležitost napravit svou pošramocenou pověst bude mít tento víkend, kdy se jede Velká cena Británie. Podaří se mu letos poprvé předčit v kvalifikaci Maxe Verstappena či dojet v nedělním závodě před ním?
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.