Pierre Gasly bývá za své letošní výkony často kritizován, od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už dostal dokonce ultimátum, do kdy se musí zlepšit, jinak bude muset tým opustit. Pilot se nicméně hájí tím, že je stále rychlý.
V posledním závodě před 2 týdny na Spielbergu od svého týmového kolegy dokonce dostal celé kolo. Gasly o svých schopnostech nepochybuje, uznává ale, že zaváhal v poslední části kvalifikace, což podle něj vedlo k tomu, že se během závodu trápil v provozu.
"Ukázali jsme více rychlosti, žel ne v tu správnou chvíli. Dochází ke zlepšení. Určitě ale není takové, jak bychom si přáli, to je jasné. Existuje ale pár věcí a já budu tlačit na to, abychom získávali to, co bychom měli, a budu pokrčovat v práci, dokud nebudu předvádět tu správnou výkonnost," říká francouzský jezdec.
Do Velké ceny Rakouska startoval z osmé pozice a cílem projel jako sedmý, zatímco jeho Verstappen i přes zaváhání na startu a propad za něj vyhrál. Co podle Pierra způsobil tak velký rozdíl - kromě toho, že neměl k dispozici všechna vylepšení, která měl jeho týmový kolega?
"Trápil jsem se na počátku s provozem a strávil jsem v něm hodně času. Vznikl tam efekt sněhové koule - čím více času jsme v něm strávili, tím vše bylo horčejší a stávalo se to náročnější. Trochu jsem se trápil s předjetím Kimiho [Räikkönena] a dalších vozů kolem," popisuje Gasly.
"Po zastávce v boxech jsem na to moc tlačil, po několika kolech jsem zničil přední pneumatiky, poté jsem se zkrátka trápil s puchýři. Z mé strany nešlo o ten nejlepší management, což mi odpoledne docela ztížilo," vysvětluje 23letý pilot Red Bullu.
Příležitost napravit svou pošramocenou pověst bude mít tento víkend, kdy se jede Velká cena Británie. Podaří se mu letos poprvé předčit v kvalifikaci Maxe Verstappena či dojet v nedělním závodě před ním?
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.