Pierre Gasly bývá za své letošní výkony často kritizován, od odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už dostal dokonce ultimátum, do kdy se musí zlepšit, jinak bude muset tým opustit. Pilot se nicméně hájí tím, že je stále rychlý.
V posledním závodě před 2 týdny na Spielbergu od svého týmového kolegy dokonce dostal celé kolo. Gasly o svých schopnostech nepochybuje, uznává ale, že zaváhal v poslední části kvalifikace, což podle něj vedlo k tomu, že se během závodu trápil v provozu.
"Ukázali jsme více rychlosti, žel ne v tu správnou chvíli. Dochází ke zlepšení. Určitě ale není takové, jak bychom si přáli, to je jasné. Existuje ale pár věcí a já budu tlačit na to, abychom získávali to, co bychom měli, a budu pokrčovat v práci, dokud nebudu předvádět tu správnou výkonnost," říká francouzský jezdec.
Do Velké ceny Rakouska startoval z osmé pozice a cílem projel jako sedmý, zatímco jeho Verstappen i přes zaváhání na startu a propad za něj vyhrál. Co podle Pierra způsobil tak velký rozdíl - kromě toho, že neměl k dispozici všechna vylepšení, která měl jeho týmový kolega?
"Trápil jsem se na počátku s provozem a strávil jsem v něm hodně času. Vznikl tam efekt sněhové koule - čím více času jsme v něm strávili, tím vše bylo horčejší a stávalo se to náročnější. Trochu jsem se trápil s předjetím Kimiho [Räikkönena] a dalších vozů kolem," popisuje Gasly.
"Po zastávce v boxech jsem na to moc tlačil, po několika kolech jsem zničil přední pneumatiky, poté jsem se zkrátka trápil s puchýři. Z mé strany nešlo o ten nejlepší management, což mi odpoledne docela ztížilo," vysvětluje 23letý pilot Red Bullu.
Příležitost napravit svou pošramocenou pověst bude mít tento víkend, kdy se jede Velká cena Británie. Podaří se mu letos poprvé předčit v kvalifikaci Maxe Verstappena či dojet v nedělním závodě před ním?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.