McLaren potvrdil svoji jezdeckou sestavu pro sezonu 2020. U týmu zůstávají Carlos Sainz i Lando Norris.
McLaren dnes oficiálně potvrdil svou jezdeckou sestavu pro sezonu 2020. Ta se nemění, u britského týmu zůstává duo Carlos Sainz a Lando Norris. Tradiční stáj letos zaznamenala výrazný pokrok a momentálně jí patří v Poháru konstruktérů čtvrtá pozice, tedy nejlepší z pomyslného zbytku světa.
„Dnešní oznámení poskytuje týmu kontinuitu, aby se mohl dále posouvat vpřed. Výkony Carlose a Landa byly klíčovou součástí týmového pokroku, jejich zpětná vazba umožnila inženýrům vyvinout MCL34 a přemýšlet o MCL35," říká šéf týmu Andreas Seidl.
"Carlos sehrál klíčovou roli díky svým zkušenostem při vývoji vozu, zatímco Lando neuvěřitelně rychle dosáhl potřebné rychlosti pro Formuli 1, přičemž každý víkend se zvyšuje jeho sebedůvěra. To jsou vítané zprávy pro celý McLaren. Těšíme se na další společné partnerství,“ pokračuje Němec dále.
Také Zak Brown přidal své vyjádření: „Jsem velmi rád, že můžeme před naším domácím závodem v Silverstone oznámit naši jezdeckou sestavu pro sezonu 2020. Carlos i Lando jsou nedílnou součástí pokroku, jehož jsme dosáhli. Oba skutečně přispěli k týmovému pokroku i morálce, jak na tratí, tak i v továrně. Ohlasy, které přijali od našich fanoušků byly vynikající, oba jsou zároveň skvělými vyslanci značky McLaren pro budoucnost.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.