Jaké budou šance Scuderie v následujícím klání na okruhu v Silverstone? Šéf stáje Mattia Binotto zůstává nohama na zemi.
O víkendu nás čeká další Velká cena, tentokrát zamíří kolotoč Formule 1 na jednom z nejtradičnějších míst, které si pro náš sport můžete představit-Silverstone. Britský okruh patří k těm nejlegendárnějším v kalendáři, však se na něm svého času jel vůbec první závod královny motorsportu.
Šéf Ferrari Mattia Binotto ovšem neočekává, že by se zde rudým vozům letos dařilo. „Silverstone patří k nejtěžším tratím sezony. Jde o skutečnou prověrku správného nastavení a vyvážení, také pneumatiky zde hrají důležitou roli, upřímně neočekáváme, že by se nám zde nějak zvlášť dařilo,“ uvádí realisticky.
"Pro Velkou cenu Británie přivážíme drobnou úpravu aerodynamiky v naší snaze tlačit tvrdě na vývoj našeho vozu. Víkend bude rovněž představovat příležitost zlepšit naše pochopení práce, kterou jsme v poslední době odvedli a která nám pomohla snížit ztrátu na naše soupeře na specifických typech okruhů," pokračuje Binotto.
Cílem vylepšení je zvýšit přítlak vozu, hovoří se zejména o nové podlaze, která v předešlých závodech nefungovala podle očekávání. Svoji premiéru si nicméně odbude více modifikací.
Charles Leclerc se na následující závod těší. „Těším se zpět do Silverstone. Je to trať, na které si jízdu opravdu užívám. Okruh je znám svými rychlými zatáčkami, což je opravdu zábavné, zvláště v autech, která mají hodně přítlaku. Máme zde také velkou podporu od fanoušků, budeme bojovat, abychom měli dobrý závod," popisuje mladý Monačan, jenž na svého týmového kolegu ztrácí 18 bodů.
Pár slov před následující bitvou pronesl rovněž Sebastian Vettel: „Závodit v Silverstone je pro všechny z nás něco speciálního, protože je to úžasná trať. Má spoustu rychlých pasáží, je velmi technická. Abych byl upřímný dávám přednost staré verzi, je to každopádně skvělý okruh. Loni jsme zde vyhráli, je to také okruh, na kterém získalo Ferrari své první vítězství ve Formuli 1, takže se vracíme na místo s velkou historií po všechny z Ferrari.“
Loni získala Scuderia ve Velké Británii dvojité pódium, jak se bude rudým vozům dařit letos?
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.