Jaké budou šance Scuderie v následujícím klání na okruhu v Silverstone? Šéf stáje Mattia Binotto zůstává nohama na zemi.
O víkendu nás čeká další Velká cena, tentokrát zamíří kolotoč Formule 1 na jednom z nejtradičnějších míst, které si pro náš sport můžete představit-Silverstone. Britský okruh patří k těm nejlegendárnějším v kalendáři, však se na něm svého času jel vůbec první závod královny motorsportu.
Šéf Ferrari Mattia Binotto ovšem neočekává, že by se zde rudým vozům letos dařilo. „Silverstone patří k nejtěžším tratím sezony. Jde o skutečnou prověrku správného nastavení a vyvážení, také pneumatiky zde hrají důležitou roli, upřímně neočekáváme, že by se nám zde nějak zvlášť dařilo,“ uvádí realisticky.
"Pro Velkou cenu Británie přivážíme drobnou úpravu aerodynamiky v naší snaze tlačit tvrdě na vývoj našeho vozu. Víkend bude rovněž představovat příležitost zlepšit naše pochopení práce, kterou jsme v poslední době odvedli a která nám pomohla snížit ztrátu na naše soupeře na specifických typech okruhů," pokračuje Binotto.
Cílem vylepšení je zvýšit přítlak vozu, hovoří se zejména o nové podlaze, která v předešlých závodech nefungovala podle očekávání. Svoji premiéru si nicméně odbude více modifikací.
Charles Leclerc se na následující závod těší. „Těším se zpět do Silverstone. Je to trať, na které si jízdu opravdu užívám. Okruh je znám svými rychlými zatáčkami, což je opravdu zábavné, zvláště v autech, která mají hodně přítlaku. Máme zde také velkou podporu od fanoušků, budeme bojovat, abychom měli dobrý závod," popisuje mladý Monačan, jenž na svého týmového kolegu ztrácí 18 bodů.
Pár slov před následující bitvou pronesl rovněž Sebastian Vettel: „Závodit v Silverstone je pro všechny z nás něco speciálního, protože je to úžasná trať. Má spoustu rychlých pasáží, je velmi technická. Abych byl upřímný dávám přednost staré verzi, je to každopádně skvělý okruh. Loni jsme zde vyhráli, je to také okruh, na kterém získalo Ferrari své první vítězství ve Formuli 1, takže se vracíme na místo s velkou historií po všechny z Ferrari.“
Loni získala Scuderia ve Velké Británii dvojité pódium, jak se bude rudým vozům dařit letos?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.