Každý jezdec má své silné i slabé stránky. To platí i o Lanci Strollovi, jehož trápí především kvalifikace. Jak se s nimi hodlá dvacetiletý mladík vypořádat?
Kanadský pilot Lance Stroll, který momentálně hájí barvy Racing Pointu má především jednu velkou slabinu – kvalifikace. Během posledních třinácti kvalifikačních sobot nedokázal dvacetiletý jezdec ani jednou proklouznout z první části kvalifikace. Naposledy se mu to podařilo při loňské Velké ceně USA, tehdy ještě coby jezdci Williamsu.
Sám Kanaďan k tomu říká: „Vím, že soboty jsou momentálně mým problémem, často jsou to malé detaily, které rozhodují o tom, kde v kvalifikaci skončíte, ale pracujeme na tom.“ Na druhou stranu dokázal Stroll během letošního ročníku F1 už třikrát bodovat, což není vzhledem k formě Racing Pointu vůbec špatné. „Loni to bylo jiné, ale letos před námi vidím vzrušující sezonu, protože naše neděle jsou opravdu silné,“ je si jistý.
Syn majitele týmu dále pokračuje v tom smyslu, že nakonec je tenhle vývoj pro něj lepší, protože body se rozdávají v neděli, nikoliv v sobotu, zároveň si uvědomuje, že jsou zde stále oblasti, na kterých musí pracovat. „Jsem si jistý, že náš potenciál byl v některých kvalifikacích vyšší, než ukázal konečný výsledek. Ale vždy to pokazily určité drobnosti. Měli jsme nějaký provoz v Monaku a Melbourne, pak tu byl samozřejmě problém s motorem v Kanadě, nakonec jsou však podmínky stejné pro všechny,“ říká Lance Stroll.
Pilot růžového vozu také upřímně prozrazuje, že auto mu v závodním režimu vyhovuje mnohem více než v tom kvalifikačním. „Cítím se mnohem šťastněji v neděli, to mi auto dává to, co u něj hledám a já to pak můžu využít ke svému prospěchu. Mohu si tak dobře hlídat pneumatiky, což je základ pro solidní závody. A nakonec právě starty a správa pneumatik jsou významná součást dnešní Formule 1, to je právě to, díky čemuž získáváte body,“ dodal Kanaďan.
O potenciálu svého nového jezdce nepochybuje ani technický ředitel stáje Andy Green: „Je obrovsky talentovaným jezdcem, to už jsme mohli vidět několikrát. Jde o proces získávání zkušeností, závodí proti vyzrálému jezdci, ale jakmile je získá uvidíme, jak stahuje ztrátu na Checa a možná ho i překoná.“
Racing Pont má v plánu nasadit v příštích několika závodech rozsáhlý balík vylepšení. Pomůže Strollovi prolomit jeho kvalifikační mizérii?
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.