Každý jezdec má své silné i slabé stránky. To platí i o Lanci Strollovi, jehož trápí především kvalifikace. Jak se s nimi hodlá dvacetiletý mladík vypořádat?
Kanadský pilot Lance Stroll, který momentálně hájí barvy Racing Pointu má především jednu velkou slabinu – kvalifikace. Během posledních třinácti kvalifikačních sobot nedokázal dvacetiletý jezdec ani jednou proklouznout z první části kvalifikace. Naposledy se mu to podařilo při loňské Velké ceně USA, tehdy ještě coby jezdci Williamsu.
Sám Kanaďan k tomu říká: „Vím, že soboty jsou momentálně mým problémem, často jsou to malé detaily, které rozhodují o tom, kde v kvalifikaci skončíte, ale pracujeme na tom.“ Na druhou stranu dokázal Stroll během letošního ročníku F1 už třikrát bodovat, což není vzhledem k formě Racing Pointu vůbec špatné. „Loni to bylo jiné, ale letos před námi vidím vzrušující sezonu, protože naše neděle jsou opravdu silné,“ je si jistý.
Syn majitele týmu dále pokračuje v tom smyslu, že nakonec je tenhle vývoj pro něj lepší, protože body se rozdávají v neděli, nikoliv v sobotu, zároveň si uvědomuje, že jsou zde stále oblasti, na kterých musí pracovat. „Jsem si jistý, že náš potenciál byl v některých kvalifikacích vyšší, než ukázal konečný výsledek. Ale vždy to pokazily určité drobnosti. Měli jsme nějaký provoz v Monaku a Melbourne, pak tu byl samozřejmě problém s motorem v Kanadě, nakonec jsou však podmínky stejné pro všechny,“ říká Lance Stroll.
Pilot růžového vozu také upřímně prozrazuje, že auto mu v závodním režimu vyhovuje mnohem více než v tom kvalifikačním. „Cítím se mnohem šťastněji v neděli, to mi auto dává to, co u něj hledám a já to pak můžu využít ke svému prospěchu. Mohu si tak dobře hlídat pneumatiky, což je základ pro solidní závody. A nakonec právě starty a správa pneumatik jsou významná součást dnešní Formule 1, to je právě to, díky čemuž získáváte body,“ dodal Kanaďan.
O potenciálu svého nového jezdce nepochybuje ani technický ředitel stáje Andy Green: „Je obrovsky talentovaným jezdcem, to už jsme mohli vidět několikrát. Jde o proces získávání zkušeností, závodí proti vyzrálému jezdci, ale jakmile je získá uvidíme, jak stahuje ztrátu na Checa a možná ho i překoná.“
Racing Pont má v plánu nasadit v příštích několika závodech rozsáhlý balík vylepšení. Pomůže Strollovi prolomit jeho kvalifikační mizérii?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.