Pravidla současné Formule 1 jsou momentálně velice ožehavým tématem. Jaký má na ně názor čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel?
Pravidla současné Formule 1 jsou v této době horkým tématem. Z části tomu napomohlo hned několik incidentů z posledních Grand Prix. Zejména pak ten mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem v Kanadě, kde byl následně Němec ve službách Ferrari penalizován, čímž mu bylo uzmuto vítězství a pak také souboj Verstappena s Leclerkem, který se odehrál v Rakousku.
Velmi tvrdě se na adresu současných regulí vyjadřuje právě čtyřnásobný německý šampion, ten se dokonce nechal slyšet, že F1 již není sportem, do kterého se zamiloval. Dle různých zdrojů dokonce Vettel uvažuje o pověšení závodní přilby na hřebík, ač on sám to vehementně popírá.
"Pokud by veškerá pravidla našeho sportu byla na dvou listech A4 bylo by to pro všechny přehlednější. Zůstalo by tak mnohem více prostoru pro manévrování a závodění jako takové“.
„Čeho chcete vlastně dosáhnout? Chcete udržet tuto složitost a současný technologický standard, který je sám o sobě velmi komplikovaný? Nebo chcete divákům i jezdcům nabídnout více zábavy?" ptá se čerstvě dvaatřicetiletý pilot Scuderie Ferrari.
Vettel se zároveň obává, že pokud bude F1 pokračovat v této cestě, nemusí být již pilot vůbec potřeba. „Když se podíváte na současný vývoj, je možné, že pilot bude během následujících desetiletí úplně nahrazen, ale já si nemyslím, že by tohle bylo zábavné,“ uzavřel.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.