Pravidla současné Formule 1 jsou momentálně velice ožehavým tématem. Jaký má na ně názor čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel?
Pravidla současné Formule 1 jsou v této době horkým tématem. Z části tomu napomohlo hned několik incidentů z posledních Grand Prix. Zejména pak ten mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem v Kanadě, kde byl následně Němec ve službách Ferrari penalizován, čímž mu bylo uzmuto vítězství a pak také souboj Verstappena s Leclerkem, který se odehrál v Rakousku.
Velmi tvrdě se na adresu současných regulí vyjadřuje právě čtyřnásobný německý šampion, ten se dokonce nechal slyšet, že F1 již není sportem, do kterého se zamiloval. Dle různých zdrojů dokonce Vettel uvažuje o pověšení závodní přilby na hřebík, ač on sám to vehementně popírá.
"Pokud by veškerá pravidla našeho sportu byla na dvou listech A4 bylo by to pro všechny přehlednější. Zůstalo by tak mnohem více prostoru pro manévrování a závodění jako takové“.
„Čeho chcete vlastně dosáhnout? Chcete udržet tuto složitost a současný technologický standard, který je sám o sobě velmi komplikovaný? Nebo chcete divákům i jezdcům nabídnout více zábavy?" ptá se čerstvě dvaatřicetiletý pilot Scuderie Ferrari.
Vettel se zároveň obává, že pokud bude F1 pokračovat v této cestě, nemusí být již pilot vůbec potřeba. „Když se podíváte na současný vývoj, je možné, že pilot bude během následujících desetiletí úplně nahrazen, ale já si nemyslím, že by tohle bylo zábavné,“ uzavřel.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.