Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je nadšen výkony Maxe Verstappena. Ke komu jej přirovnává? A jaký bude další vývoj vztahu mezi Red Bullem a Hondou?
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má jasno v tom, koho mu připomíná jeho svěřenec Max Verstappen. Bývalý šestasedmdesátiletý závodník, který pro svět motorsportu Holanďana objevil, je uchvácen jeho výkony a říká: „Když jsem během sezony 2015 tvrdil, že z Maxe vyroste nový Senna, mnozí odborníci mě kritizovali, dnes už mi nikdo neprotiřečí, Max jezdí na opravdu vysoké úrovni.“
Pilot, jemuž je stále pouze 21 let, má na svém kontě 6 vítězství v Grand Prix. Svůj nesporný talent ukázal hned při prvním závodě v barvách rakouské stáje, když okamžitě po nahrazení Rusa Kvyata ovládl klání v Barceloně. Psal se rok 2016.
Není proto divu, že se v souvislosti s mladým Holanďanem brzy začal skloňovat mistrovský titul. Jenže konkurenceschopnost Red Bullu během posledních let nebyla taková, aby umožnila dosáhnout této mety. Proto se začíná nahlas spekulovat o Maxově přesunu do Mercedesu. Tyto, spekulace ještě více zesílily poté, co vyšly najevo kontakty mezi Verstappenem starším a šéfem Mercedesu Toto Wolfem.
„Max má ve smlouvě výstupní klauzuli, která se vztahuje na výkonnost vozu, v tuto chvíli si však nedělám žádné starosti,“ konstatuje Rakušan optimisticky. Marko věří, že vítězství v Rakousku, jehož Red Bull společně s Maxem dosáhli, odráží potenciál tohoto spojenectví do budoucna. Zároveň si pochvaluje pokrok, kterého Honda minulý týden dosáhla se svojí pohonnou jednotkou a dodává, že další vývojový krok přijde na řadu v Monze.
Honda získala v Rakousku své první vítězství v královně motorsportu od roku 2006, avšak stále si je vědoma svých deficitů oproti konkurenci, jak potvrzuje i její technický ředitel Tojoharu Tanabe.
„Vidíme, že jak v závodě, tak i v kvalifikaci zejména na Mercedes a Ferrari stále ztrácíme. V závodě je již ztráta menší, takže ano potřebujeme vylepšit náš kvalifikační režim. Pracujeme na tom s ohledem na další aktualizace, ale není to snadné,“ uzavřel Japonec.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.