 
            Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je nadšen výkony Maxe Verstappena. Ke komu jej přirovnává? A jaký bude další vývoj vztahu mezi Red Bullem a Hondou?
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má jasno v tom, koho mu připomíná jeho svěřenec Max Verstappen. Bývalý šestasedmdesátiletý závodník, který pro svět motorsportu Holanďana objevil, je uchvácen jeho výkony a říká: „Když jsem během sezony 2015 tvrdil, že z Maxe vyroste nový Senna, mnozí odborníci mě kritizovali, dnes už mi nikdo neprotiřečí, Max jezdí na opravdu vysoké úrovni.“
Pilot, jemuž je stále pouze 21 let, má na svém kontě 6 vítězství v Grand Prix. Svůj nesporný talent ukázal hned při prvním závodě v barvách rakouské stáje, když okamžitě po nahrazení Rusa Kvyata ovládl klání v Barceloně. Psal se rok 2016.
Není proto divu, že se v souvislosti s mladým Holanďanem brzy začal skloňovat mistrovský titul. Jenže konkurenceschopnost Red Bullu během posledních let nebyla taková, aby umožnila dosáhnout této mety. Proto se začíná nahlas spekulovat o Maxově přesunu do Mercedesu. Tyto, spekulace ještě více zesílily poté, co vyšly najevo kontakty mezi Verstappenem starším a šéfem Mercedesu Toto Wolfem.
„Max má ve smlouvě výstupní klauzuli, která se vztahuje na výkonnost vozu, v tuto chvíli si však nedělám žádné starosti,“ konstatuje Rakušan optimisticky. Marko věří, že vítězství v Rakousku, jehož Red Bull společně s Maxem dosáhli, odráží potenciál tohoto spojenectví do budoucna. Zároveň si pochvaluje pokrok, kterého Honda minulý týden dosáhla se svojí pohonnou jednotkou a dodává, že další vývojový krok přijde na řadu v Monze.
Honda získala v Rakousku své první vítězství v královně motorsportu od roku 2006, avšak stále si je vědoma svých deficitů oproti konkurenci, jak potvrzuje i její technický ředitel Tojoharu Tanabe.
„Vidíme, že jak v závodě, tak i v kvalifikaci zejména na Mercedes a Ferrari stále ztrácíme. V závodě je již ztráta menší, takže ano potřebujeme vylepšit náš kvalifikační režim. Pracujeme na tom s ohledem na další aktualizace, ale není to snadné,“ uzavřel Japonec.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.