Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko je nadšen výkony Maxe Verstappena. Ke komu jej přirovnává? A jaký bude další vývoj vztahu mezi Red Bullem a Hondou?
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko má jasno v tom, koho mu připomíná jeho svěřenec Max Verstappen. Bývalý šestasedmdesátiletý závodník, který pro svět motorsportu Holanďana objevil, je uchvácen jeho výkony a říká: „Když jsem během sezony 2015 tvrdil, že z Maxe vyroste nový Senna, mnozí odborníci mě kritizovali, dnes už mi nikdo neprotiřečí, Max jezdí na opravdu vysoké úrovni.“
Pilot, jemuž je stále pouze 21 let, má na svém kontě 6 vítězství v Grand Prix. Svůj nesporný talent ukázal hned při prvním závodě v barvách rakouské stáje, když okamžitě po nahrazení Rusa Kvyata ovládl klání v Barceloně. Psal se rok 2016.
Není proto divu, že se v souvislosti s mladým Holanďanem brzy začal skloňovat mistrovský titul. Jenže konkurenceschopnost Red Bullu během posledních let nebyla taková, aby umožnila dosáhnout této mety. Proto se začíná nahlas spekulovat o Maxově přesunu do Mercedesu. Tyto, spekulace ještě více zesílily poté, co vyšly najevo kontakty mezi Verstappenem starším a šéfem Mercedesu Toto Wolfem.
„Max má ve smlouvě výstupní klauzuli, která se vztahuje na výkonnost vozu, v tuto chvíli si však nedělám žádné starosti,“ konstatuje Rakušan optimisticky. Marko věří, že vítězství v Rakousku, jehož Red Bull společně s Maxem dosáhli, odráží potenciál tohoto spojenectví do budoucna. Zároveň si pochvaluje pokrok, kterého Honda minulý týden dosáhla se svojí pohonnou jednotkou a dodává, že další vývojový krok přijde na řadu v Monze.
Honda získala v Rakousku své první vítězství v královně motorsportu od roku 2006, avšak stále si je vědoma svých deficitů oproti konkurenci, jak potvrzuje i její technický ředitel Tojoharu Tanabe.
„Vidíme, že jak v závodě, tak i v kvalifikaci zejména na Mercedes a Ferrari stále ztrácíme. V závodě je již ztráta menší, takže ano potřebujeme vylepšit náš kvalifikační režim. Pracujeme na tom s ohledem na další aktualizace, ale není to snadné,“ uzavřel Japonec.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.