Ačkoliv sezona 2019 ještě zdaleka nekončí, nyní byl již oznámen termín prvního závodu následujícího ročníku s číselným označením 2020. Jubilejní sedmdesátá sezona F1 začne 15. března v Melbourne.
Letošní ročník Formule 1 ještě není ani ve své polovině, přesto již špičky tohoto sportu ladí kalendář pro sezonu 2020. Nyní je jasné, že následující ročník napíše svou první kapitolu 15 března opět v australském Melbourne.
A bude to speciální závod, jelikož se ponese v duchu oslav. Půjde totiž o jubilejní 70. sezonu královny motorsportu a aby toho nebylo málo, okruh v Albert Parku bude slavit 25 let svého hostitelství Grand Prix. Dodejme, že dříve se australský závod konal v Adelaide.
Šéf Formule 1 Chase Carey k tomu řekl „S potěšením můžeme oznámit, že příští sezona Formule 1 začne stejně jako je již mnoho let zvykem v Albert Parku. Albert Park je jedním z nejpopulárnějších míst v kalendáři, nadšené přivítání australských fanoušků dělá toto místo zvláštním.
"Neexistuje lepší místo na zahájení sezony, ve které si náš sport bude připomínat sedmdesátileté výročí,“ řekl Carey a pokračoval „Jsme velmi rádi, že Rolex, který je již dlouhou dobu jedním z našich největších partnerů bude i v sezoně 2020 hlavním partnerem GP Austrálie."
Spokojen je rovněž výkonný ředitel australské Grand Prix Andrew Westacott: „Hostit 25. ročník závodu v nás vyvolává stejné vzrušení jako v roce 1996. Melbourne je skvělé místo pro závod. Máme největší program různých aktivit na okruhu i mimo něj. Zkrátka Melbourne musíte zažít“.
V kalendáři nejspíš dojde pro příští sezonu k určitým změnám. Potvrzený je již návrat GP Holandska. Velmi pravděpodobně se motory nejrychlejších monopostů světa rozezvučí taktéž ve Vietnamu, naopak o svůj závod patrně přijde španělská Barcelona.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.