Ačkoliv sezona 2019 ještě zdaleka nekončí, nyní byl již oznámen termín prvního závodu následujícího ročníku s číselným označením 2020. Jubilejní sedmdesátá sezona F1 začne 15. března v Melbourne.
Letošní ročník Formule 1 ještě není ani ve své polovině, přesto již špičky tohoto sportu ladí kalendář pro sezonu 2020. Nyní je jasné, že následující ročník napíše svou první kapitolu 15 března opět v australském Melbourne.
A bude to speciální závod, jelikož se ponese v duchu oslav. Půjde totiž o jubilejní 70. sezonu královny motorsportu a aby toho nebylo málo, okruh v Albert Parku bude slavit 25 let svého hostitelství Grand Prix. Dodejme, že dříve se australský závod konal v Adelaide.
Šéf Formule 1 Chase Carey k tomu řekl „S potěšením můžeme oznámit, že příští sezona Formule 1 začne stejně jako je již mnoho let zvykem v Albert Parku. Albert Park je jedním z nejpopulárnějších míst v kalendáři, nadšené přivítání australských fanoušků dělá toto místo zvláštním.
"Neexistuje lepší místo na zahájení sezony, ve které si náš sport bude připomínat sedmdesátileté výročí,“ řekl Carey a pokračoval „Jsme velmi rádi, že Rolex, který je již dlouhou dobu jedním z našich největších partnerů bude i v sezoně 2020 hlavním partnerem GP Austrálie."
Spokojen je rovněž výkonný ředitel australské Grand Prix Andrew Westacott: „Hostit 25. ročník závodu v nás vyvolává stejné vzrušení jako v roce 1996. Melbourne je skvělé místo pro závod. Máme největší program různých aktivit na okruhu i mimo něj. Zkrátka Melbourne musíte zažít“.
V kalendáři nejspíš dojde pro příští sezonu k určitým změnám. Potvrzený je již návrat GP Holandska. Velmi pravděpodobně se motory nejrychlejších monopostů světa rozezvučí taktéž ve Vietnamu, naopak o svůj závod patrně přijde španělská Barcelona.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.