Výkony Renaultu jsou letos za očekáváním. Pomoci měl velký balík novinek představený ve Francii a Rakousku, u jezdců však budí rozpaky.
Francouzský Renault se do kolotoče F1 vrátil před několika lety, kdy převzal skomírající Lotus. Bylo zřejmé, že nejdříve se bude stáj spíše etablovat, její cíl byl přitom přiblížit se do několika let top týmům.
V současné době jsou Francouzi v královně motorsportu čtvrtým rokem, tedy pokud počítáme pouze období od jejich nejčerstvějšího návratu. A faktem je, že letošní ročník se zatím neodvíjí podle jejich představ. Pomoci k nápravě měl balík vylepšení, jenž tým přivezl do Francie – zejména nová podlaha s upraveným předním křídlem a také navazující série novinek, které byly na vůz nasazeny v Rakousku.
Výsledky však nebyly dle očekávání. „Řeknu to asi takto, od vylepšení jsme očekávali o něco více, alespoň z hlediska času na kolo, možná můžeme zlepšit korekci mezi tratí a větrným tunelem, máme pár otázek a uvidíme s čím se inženýři vrátí," řekl na adresu nových dílů Daniel Ricciardo a pokračoval „Je to těžké, v Rakousku jsme poprvé po dlouhé době nebyli v Q3, musíme být konstruktivní, opravdu konstruktivní a pokusit se pochopit proč nám tato trať nevyhovovala.“
Ricciardův stájový kolega Hulkenberg cítil, že charakteristika Red Bull Ringu francouzskému týmu nevyhovovala stejně jako předešlé dva roky „Myslím, že vylepšení byly krokem kupředu, ale pravděpodobně ne krokem, který jsme očekávali a hledali.“ Pověděl zkušený jezdec, který stálé čeká na své první pódiové umístění. „Musíme tyto věci vyřešit,“ ukončil Hulkenberg.
Renaultu momentálně patří v Poháru konstruktérů 5. příčka se ziskem 32 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.