Výkony Renaultu jsou letos za očekáváním. Pomoci měl velký balík novinek představený ve Francii a Rakousku, u jezdců však budí rozpaky.
Francouzský Renault se do kolotoče F1 vrátil před několika lety, kdy převzal skomírající Lotus. Bylo zřejmé, že nejdříve se bude stáj spíše etablovat, její cíl byl přitom přiblížit se do několika let top týmům.
V současné době jsou Francouzi v královně motorsportu čtvrtým rokem, tedy pokud počítáme pouze období od jejich nejčerstvějšího návratu. A faktem je, že letošní ročník se zatím neodvíjí podle jejich představ. Pomoci k nápravě měl balík vylepšení, jenž tým přivezl do Francie – zejména nová podlaha s upraveným předním křídlem a také navazující série novinek, které byly na vůz nasazeny v Rakousku.
Výsledky však nebyly dle očekávání. „Řeknu to asi takto, od vylepšení jsme očekávali o něco více, alespoň z hlediska času na kolo, možná můžeme zlepšit korekci mezi tratí a větrným tunelem, máme pár otázek a uvidíme s čím se inženýři vrátí," řekl na adresu nových dílů Daniel Ricciardo a pokračoval „Je to těžké, v Rakousku jsme poprvé po dlouhé době nebyli v Q3, musíme být konstruktivní, opravdu konstruktivní a pokusit se pochopit proč nám tato trať nevyhovovala.“
Ricciardův stájový kolega Hulkenberg cítil, že charakteristika Red Bull Ringu francouzskému týmu nevyhovovala stejně jako předešlé dva roky „Myslím, že vylepšení byly krokem kupředu, ale pravděpodobně ne krokem, který jsme očekávali a hledali.“ Pověděl zkušený jezdec, který stálé čeká na své první pódiové umístění. „Musíme tyto věci vyřešit,“ ukončil Hulkenberg.
Renaultu momentálně patří v Poháru konstruktérů 5. příčka se ziskem 32 bodů.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.