Výkony Renaultu jsou letos za očekáváním. Pomoci měl velký balík novinek představený ve Francii a Rakousku, u jezdců však budí rozpaky.
Francouzský Renault se do kolotoče F1 vrátil před několika lety, kdy převzal skomírající Lotus. Bylo zřejmé, že nejdříve se bude stáj spíše etablovat, její cíl byl přitom přiblížit se do několika let top týmům.
V současné době jsou Francouzi v královně motorsportu čtvrtým rokem, tedy pokud počítáme pouze období od jejich nejčerstvějšího návratu. A faktem je, že letošní ročník se zatím neodvíjí podle jejich představ. Pomoci k nápravě měl balík vylepšení, jenž tým přivezl do Francie – zejména nová podlaha s upraveným předním křídlem a také navazující série novinek, které byly na vůz nasazeny v Rakousku.
Výsledky však nebyly dle očekávání. „Řeknu to asi takto, od vylepšení jsme očekávali o něco více, alespoň z hlediska času na kolo, možná můžeme zlepšit korekci mezi tratí a větrným tunelem, máme pár otázek a uvidíme s čím se inženýři vrátí," řekl na adresu nových dílů Daniel Ricciardo a pokračoval „Je to těžké, v Rakousku jsme poprvé po dlouhé době nebyli v Q3, musíme být konstruktivní, opravdu konstruktivní a pokusit se pochopit proč nám tato trať nevyhovovala.“
Ricciardův stájový kolega Hulkenberg cítil, že charakteristika Red Bull Ringu francouzskému týmu nevyhovovala stejně jako předešlé dva roky „Myslím, že vylepšení byly krokem kupředu, ale pravděpodobně ne krokem, který jsme očekávali a hledali.“ Pověděl zkušený jezdec, který stálé čeká na své první pódiové umístění. „Musíme tyto věci vyřešit,“ ukončil Hulkenberg.
Renaultu momentálně patří v Poháru konstruktérů 5. příčka se ziskem 32 bodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.