Výkony Renaultu jsou letos za očekáváním. Pomoci měl velký balík novinek představený ve Francii a Rakousku, u jezdců však budí rozpaky.
Francouzský Renault se do kolotoče F1 vrátil před několika lety, kdy převzal skomírající Lotus. Bylo zřejmé, že nejdříve se bude stáj spíše etablovat, její cíl byl přitom přiblížit se do několika let top týmům.
V současné době jsou Francouzi v královně motorsportu čtvrtým rokem, tedy pokud počítáme pouze období od jejich nejčerstvějšího návratu. A faktem je, že letošní ročník se zatím neodvíjí podle jejich představ. Pomoci k nápravě měl balík vylepšení, jenž tým přivezl do Francie – zejména nová podlaha s upraveným předním křídlem a také navazující série novinek, které byly na vůz nasazeny v Rakousku.
Výsledky však nebyly dle očekávání. „Řeknu to asi takto, od vylepšení jsme očekávali o něco více, alespoň z hlediska času na kolo, možná můžeme zlepšit korekci mezi tratí a větrným tunelem, máme pár otázek a uvidíme s čím se inženýři vrátí," řekl na adresu nových dílů Daniel Ricciardo a pokračoval „Je to těžké, v Rakousku jsme poprvé po dlouhé době nebyli v Q3, musíme být konstruktivní, opravdu konstruktivní a pokusit se pochopit proč nám tato trať nevyhovovala.“
Ricciardův stájový kolega Hulkenberg cítil, že charakteristika Red Bull Ringu francouzskému týmu nevyhovovala stejně jako předešlé dva roky „Myslím, že vylepšení byly krokem kupředu, ale pravděpodobně ne krokem, který jsme očekávali a hledali.“ Pověděl zkušený jezdec, který stálé čeká na své první pódiové umístění. „Musíme tyto věci vyřešit,“ ukončil Hulkenberg.
Renaultu momentálně patří v Poháru konstruktérů 5. příčka se ziskem 32 bodů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.