Racing Point letos prozatím nenavazuje na výkony z předešlých let. Momentálně patří bývalé Force Indii v poháru konstruktérů sedmá příčka. Její piloti Pérez a Stroll nasbírali celkem devatenáct bodů. Co hodlá stáj se sídlem ve Velké Británii udělat pro zlepšení situace?
Racing Point, bývalá Force India, letos dá se říci začíná od nuly. Jde o restart týmu, který nyní majetkově ovládá kanadský magnát Lawrence Stroll, tedy otec pilota Lance Strolla. V minulých sezonách byl nynější Racing Point zvyklý často vévodit středu pole. Tým se mohl několikrát dokonce těšit ze zisku pódiového umístění.
Letos to ale prozatím taková sláva není. Stáj se sídlem ve Velké Británii dokázala posbírat 19 bodů do konstruktérského šampionátu, což ji aktuálně stačí na sedmé místo. Z části je to způsobeno majetkovými změnami a s tím souvisejícím pozdním vývojem vozu oproti konkurenci. Nové vedení však nalilo do stáje velké množství finančních prostředků a v Racing Pointu tak už teď vmýšlejí, jak se vrátit na obvyklé pozice z předešlých let.
„Pro Silverstone připravujeme několik menších aerodynamických vylepšení, které, ale odstartují jiný směr ve filozofii naší aerodynamiky. Další, o poznání větší změny, přijdou v Německu a Maďarsku,“ řekl technický ředitel týmu Andy Green, který zároveň potvrdil, že cílem Racing Pointu je nasadit kompletní vývojový balík ještě před letní přestávkou.
V Rakousku se týmu příliš nedařilo. Sergio Pérez skončil jedenáctý, Lance Stroll po potížích s pohonnou jednotkou dojel až jako čtrnáctý. Bodový tedy vyšel růžový tým naprázdno. „Bylo to frustrující, měli jsme v podstatě stejné závodní tempo, jako Alfy Romeo, ale když máte stejné tempo, prakticky nebyla možnost k předjetí. Je to tedy otázka lepších kvalifikací, pracujeme na tom,“ prozradil Green
Po závodě u našich jižních sousedů prohodil pár slov rovněž Mexičan Pérez: „Musíme zkrátka tvrdě pracovat, víme, že momentálně nejsme, kde chceme být, každopádně s vylepšeními, která plánujeme pro Silverstone a další závody můžeme být o něco konkurenceschopnější.“
Doplňme, že ve Velké Británii čeká Racing Point domácí závod. Továrna stáje se totiž nachází právě v Silverstone. Pomohou vylepšení k lepším výsledkům?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.