Racing Point letos prozatím nenavazuje na výkony z předešlých let. Momentálně patří bývalé Force Indii v poháru konstruktérů sedmá příčka. Její piloti Pérez a Stroll nasbírali celkem devatenáct bodů. Co hodlá stáj se sídlem ve Velké Británii udělat pro zlepšení situace?
Racing Point, bývalá Force India, letos dá se říci začíná od nuly. Jde o restart týmu, který nyní majetkově ovládá kanadský magnát Lawrence Stroll, tedy otec pilota Lance Strolla. V minulých sezonách byl nynější Racing Point zvyklý často vévodit středu pole. Tým se mohl několikrát dokonce těšit ze zisku pódiového umístění.
Letos to ale prozatím taková sláva není. Stáj se sídlem ve Velké Británii dokázala posbírat 19 bodů do konstruktérského šampionátu, což ji aktuálně stačí na sedmé místo. Z části je to způsobeno majetkovými změnami a s tím souvisejícím pozdním vývojem vozu oproti konkurenci. Nové vedení však nalilo do stáje velké množství finančních prostředků a v Racing Pointu tak už teď vmýšlejí, jak se vrátit na obvyklé pozice z předešlých let.
„Pro Silverstone připravujeme několik menších aerodynamických vylepšení, které, ale odstartují jiný směr ve filozofii naší aerodynamiky. Další, o poznání větší změny, přijdou v Německu a Maďarsku,“ řekl technický ředitel týmu Andy Green, který zároveň potvrdil, že cílem Racing Pointu je nasadit kompletní vývojový balík ještě před letní přestávkou.
V Rakousku se týmu příliš nedařilo. Sergio Pérez skončil jedenáctý, Lance Stroll po potížích s pohonnou jednotkou dojel až jako čtrnáctý. Bodový tedy vyšel růžový tým naprázdno. „Bylo to frustrující, měli jsme v podstatě stejné závodní tempo, jako Alfy Romeo, ale když máte stejné tempo, prakticky nebyla možnost k předjetí. Je to tedy otázka lepších kvalifikací, pracujeme na tom,“ prozradil Green
Po závodě u našich jižních sousedů prohodil pár slov rovněž Mexičan Pérez: „Musíme zkrátka tvrdě pracovat, víme, že momentálně nejsme, kde chceme být, každopádně s vylepšeními, která plánujeme pro Silverstone a další závody můžeme být o něco konkurenceschopnější.“
Doplňme, že ve Velké Británii čeká Racing Point domácí závod. Továrna stáje se totiž nachází právě v Silverstone. Pomohou vylepšení k lepším výsledkům?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.