Racing Point letos prozatím nenavazuje na výkony z předešlých let. Momentálně patří bývalé Force Indii v poháru konstruktérů sedmá příčka. Její piloti Pérez a Stroll nasbírali celkem devatenáct bodů. Co hodlá stáj se sídlem ve Velké Británii udělat pro zlepšení situace?
Racing Point, bývalá Force India, letos dá se říci začíná od nuly. Jde o restart týmu, který nyní majetkově ovládá kanadský magnát Lawrence Stroll, tedy otec pilota Lance Strolla. V minulých sezonách byl nynější Racing Point zvyklý často vévodit středu pole. Tým se mohl několikrát dokonce těšit ze zisku pódiového umístění.
Letos to ale prozatím taková sláva není. Stáj se sídlem ve Velké Británii dokázala posbírat 19 bodů do konstruktérského šampionátu, což ji aktuálně stačí na sedmé místo. Z části je to způsobeno majetkovými změnami a s tím souvisejícím pozdním vývojem vozu oproti konkurenci. Nové vedení však nalilo do stáje velké množství finančních prostředků a v Racing Pointu tak už teď vmýšlejí, jak se vrátit na obvyklé pozice z předešlých let.
„Pro Silverstone připravujeme několik menších aerodynamických vylepšení, které, ale odstartují jiný směr ve filozofii naší aerodynamiky. Další, o poznání větší změny, přijdou v Německu a Maďarsku,“ řekl technický ředitel týmu Andy Green, který zároveň potvrdil, že cílem Racing Pointu je nasadit kompletní vývojový balík ještě před letní přestávkou.
V Rakousku se týmu příliš nedařilo. Sergio Pérez skončil jedenáctý, Lance Stroll po potížích s pohonnou jednotkou dojel až jako čtrnáctý. Bodový tedy vyšel růžový tým naprázdno. „Bylo to frustrující, měli jsme v podstatě stejné závodní tempo, jako Alfy Romeo, ale když máte stejné tempo, prakticky nebyla možnost k předjetí. Je to tedy otázka lepších kvalifikací, pracujeme na tom,“ prozradil Green
Po závodě u našich jižních sousedů prohodil pár slov rovněž Mexičan Pérez: „Musíme zkrátka tvrdě pracovat, víme, že momentálně nejsme, kde chceme být, každopádně s vylepšeními, která plánujeme pro Silverstone a další závody můžeme být o něco konkurenceschopnější.“
Doplňme, že ve Velké Británii čeká Racing Point domácí závod. Továrna stáje se totiž nachází právě v Silverstone. Pomohou vylepšení k lepším výsledkům?
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.