Red Bull přiznal, že zatím neví, jak to, že byl ve Velké ceně Rakouska 2019 tak rychlý. Max Verstappen s jeho vozem RB15 poháněným Hondou v ní porazil Mercedesy i Ferrari.
Holanďan před desítkami tisíc svých fanoušků předvedl senzační jízdu a postupně předjel všechny své soupeře. Vítězství na okruhu vyžadující vysoký výkon motoru překvapilo všechny představitele týmu i Hondy, která se dočkala prvního velkého úspěchu od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem.
Šéf týmu Christian Horner po závodě trochu tápal, když jsme se pídili po tom, kde se najednou ta jejich rychlost vzala: "Ve druhé polovině závodu jsme to opravdu rozjeli. Auto bylo neuvěřitelně rychlé. Realitou je, že plně nechápeme proč."
"Samozřejmě, že vylepšení, jež jsme na auto v posledních závodech nasadili, začala spolu dobře fungovat, ale vyhrát tento závod bylo náročné. Museli jsme předjet tři ze čtyř našich hlavních soupeřů a Max přesně to dokázal," pochvaluje si po velké ceně, která se jela ve vysoké nadmořské výšce (700 m n. m.) a za pořádného horka - teplota dráhy dosahovala 56 °C.
Ke svému domácímu závodu Red Bull přivez například nové přední křídlo, což se podle Verstappena projevilo lepším citem pro auto i jeho přilnavostí. Tým tak ukončil šňůru vítězství Mercedesu a přiblížil se cíli pěti vítězství, která si před sezónou přál Helmut Marko.
Podle Helmuta nejde o oficiální cíl Red Bullu, Marko si nicméně za svými slovy po víkendovém úspěchu stojí: "Byli jste na tiskové konferenci v Tokiu, kde jsem sliboval pět vítězství. Někteří mě poté prohlašovali za šílence, já však stále věřím, že to dokážeme."
Horner je opatrnější: "Bereme to závod po závodu. Dosáhli jsme vítězství s Hondou, což je pro ně skvělým okamžikem. Myslím, že v předchozích 27 letech vyhráli jen jednou, takže se na tom teď pokusíme stavět. Budeme pokračovat v navyšování výkonnosti auta tlačit na to, ale první cíl byl víceméně splněn."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.