Red Bull přiznal, že zatím neví, jak to, že byl ve Velké ceně Rakouska 2019 tak rychlý. Max Verstappen s jeho vozem RB15 poháněným Hondou v ní porazil Mercedesy i Ferrari.
Holanďan před desítkami tisíc svých fanoušků předvedl senzační jízdu a postupně předjel všechny své soupeře. Vítězství na okruhu vyžadující vysoký výkon motoru překvapilo všechny představitele týmu i Hondy, která se dočkala prvního velkého úspěchu od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem.
Šéf týmu Christian Horner po závodě trochu tápal, když jsme se pídili po tom, kde se najednou ta jejich rychlost vzala: "Ve druhé polovině závodu jsme to opravdu rozjeli. Auto bylo neuvěřitelně rychlé. Realitou je, že plně nechápeme proč."
"Samozřejmě, že vylepšení, jež jsme na auto v posledních závodech nasadili, začala spolu dobře fungovat, ale vyhrát tento závod bylo náročné. Museli jsme předjet tři ze čtyř našich hlavních soupeřů a Max přesně to dokázal," pochvaluje si po velké ceně, která se jela ve vysoké nadmořské výšce (700 m n. m.) a za pořádného horka - teplota dráhy dosahovala 56 °C.
Ke svému domácímu závodu Red Bull přivez například nové přední křídlo, což se podle Verstappena projevilo lepším citem pro auto i jeho přilnavostí. Tým tak ukončil šňůru vítězství Mercedesu a přiblížil se cíli pěti vítězství, která si před sezónou přál Helmut Marko.
Podle Helmuta nejde o oficiální cíl Red Bullu, Marko si nicméně za svými slovy po víkendovém úspěchu stojí: "Byli jste na tiskové konferenci v Tokiu, kde jsem sliboval pět vítězství. Někteří mě poté prohlašovali za šílence, já však stále věřím, že to dokážeme."
Horner je opatrnější: "Bereme to závod po závodu. Dosáhli jsme vítězství s Hondou, což je pro ně skvělým okamžikem. Myslím, že v předchozích 27 letech vyhráli jen jednou, takže se na tom teď pokusíme stavět. Budeme pokračovat v navyšování výkonnosti auta tlačit na to, ale první cíl byl víceméně splněn."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.