Mezi Maxem Verstappenem a Pierrem Gaslym byl během Velké ceny Rakouska obrovský rozdíl. Holandský pilot ji vyhrál a svému týmovému kolegovi nadělil celé kolo, přitom neměl žádné technické problémy. Vedení Red Bullu nad ním přesto stále drží ochrannou ruku.
Ani 9. podnik sezóny nepřinesl zvrat - Gasly stále na Verstappena v kvalifikacích i v závodech hodně ztrácí. Jak dlouho s ním bude mít špičková stáj s mistrovskými ambicemi trpělivost? Zpočátku sezóny jej omlouval tím, že si potřebuje zvyknout na nové auto. Po devíti závodech se toho ale stále moc nemění.
"Pierre momentálně prožívá náročné období. Děláme maximum, abychom jej podpořili. Myslím, že zkrátka potřebuje restart. Víme, čeho je schopný. Myslím, že zkrátka musíme nějak zmáčknout 'Control + Alt + Delete' v jeho hlavě a začít znovu," zastává se Christian Horner s určitou dávkou nejistoty svého pilota.
V čem spočívá problém Gaslyho, který se stejnou technikou projel cílem se ztrátou jednoho kola - a to ještě Verstappen pokazil start? "On je rychlý. Potíže je v tom, že Max očividně předvádí každý týden své nejlepší výkony, a to ho samozřejmě dostává pod tlak."
Red Bull ale tvrdí, že jej vyměnit za jiného pilota zatím nehodlá: "Stojíme za ním, stále mu věříme a poskytneme mu veškerou podporu, kterou můžeme, abychom se pokusili rozvinout talent, o němž víme, že ho má," tvrdí šéf rakouského týmu.
"Nemáme žádný záměr Pierra vyměnit. Je naším jezdcem, budeme s ním pracovat a samozřejmě se pokoušet z něj dostat to nejlepší," pokračuje Horner, jenž vyloučil jakékoliv technické problémy s jeho vozem během závodu, v němž dojel Gasly na sedmém místě. Ke konci se na něj rychle dotahoval Carlos Sainz z McLarenu, 10 kol před koncem mu ale prasklo přední křídlo a k útoku nedošlo.
Red Bull závod zásluhou Verstappena vyhrál a získal 32 bodů - více než Mercedes či Ferrari, na které v šampionátu ztrácí 59 bodů. Vůz se neustále zlepšuje a odborný poradce týmu Helmut Marko v padoku řekl, že si stojí za svým tvrzením z počátku sezóny a že letos ovládnou alespoň pět velkých cen.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.