Mezi Maxem Verstappenem a Pierrem Gaslym byl během Velké ceny Rakouska obrovský rozdíl. Holandský pilot ji vyhrál a svému týmovému kolegovi nadělil celé kolo, přitom neměl žádné technické problémy. Vedení Red Bullu nad ním přesto stále drží ochrannou ruku.
Ani 9. podnik sezóny nepřinesl zvrat - Gasly stále na Verstappena v kvalifikacích i v závodech hodně ztrácí. Jak dlouho s ním bude mít špičková stáj s mistrovskými ambicemi trpělivost? Zpočátku sezóny jej omlouval tím, že si potřebuje zvyknout na nové auto. Po devíti závodech se toho ale stále moc nemění.
"Pierre momentálně prožívá náročné období. Děláme maximum, abychom jej podpořili. Myslím, že zkrátka potřebuje restart. Víme, čeho je schopný. Myslím, že zkrátka musíme nějak zmáčknout 'Control + Alt + Delete' v jeho hlavě a začít znovu," zastává se Christian Horner s určitou dávkou nejistoty svého pilota.
V čem spočívá problém Gaslyho, který se stejnou technikou projel cílem se ztrátou jednoho kola - a to ještě Verstappen pokazil start? "On je rychlý. Potíže je v tom, že Max očividně předvádí každý týden své nejlepší výkony, a to ho samozřejmě dostává pod tlak."
Red Bull ale tvrdí, že jej vyměnit za jiného pilota zatím nehodlá: "Stojíme za ním, stále mu věříme a poskytneme mu veškerou podporu, kterou můžeme, abychom se pokusili rozvinout talent, o němž víme, že ho má," tvrdí šéf rakouského týmu.
"Nemáme žádný záměr Pierra vyměnit. Je naším jezdcem, budeme s ním pracovat a samozřejmě se pokoušet z něj dostat to nejlepší," pokračuje Horner, jenž vyloučil jakékoliv technické problémy s jeho vozem během závodu, v němž dojel Gasly na sedmém místě. Ke konci se na něj rychle dotahoval Carlos Sainz z McLarenu, 10 kol před koncem mu ale prasklo přední křídlo a k útoku nedošlo.
Red Bull závod zásluhou Verstappena vyhrál a získal 32 bodů - více než Mercedes či Ferrari, na které v šampionátu ztrácí 59 bodů. Vůz se neustále zlepšuje a odborný poradce týmu Helmut Marko v padoku řekl, že si stojí za svým tvrzením z počátku sezóny a že letos ovládnou alespoň pět velkých cen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.