Mezi Maxem Verstappenem a Pierrem Gaslym byl během Velké ceny Rakouska obrovský rozdíl. Holandský pilot ji vyhrál a svému týmovému kolegovi nadělil celé kolo, přitom neměl žádné technické problémy. Vedení Red Bullu nad ním přesto stále drží ochrannou ruku.
Ani 9. podnik sezóny nepřinesl zvrat - Gasly stále na Verstappena v kvalifikacích i v závodech hodně ztrácí. Jak dlouho s ním bude mít špičková stáj s mistrovskými ambicemi trpělivost? Zpočátku sezóny jej omlouval tím, že si potřebuje zvyknout na nové auto. Po devíti závodech se toho ale stále moc nemění.
"Pierre momentálně prožívá náročné období. Děláme maximum, abychom jej podpořili. Myslím, že zkrátka potřebuje restart. Víme, čeho je schopný. Myslím, že zkrátka musíme nějak zmáčknout 'Control + Alt + Delete' v jeho hlavě a začít znovu," zastává se Christian Horner s určitou dávkou nejistoty svého pilota.
V čem spočívá problém Gaslyho, který se stejnou technikou projel cílem se ztrátou jednoho kola - a to ještě Verstappen pokazil start? "On je rychlý. Potíže je v tom, že Max očividně předvádí každý týden své nejlepší výkony, a to ho samozřejmě dostává pod tlak."
Red Bull ale tvrdí, že jej vyměnit za jiného pilota zatím nehodlá: "Stojíme za ním, stále mu věříme a poskytneme mu veškerou podporu, kterou můžeme, abychom se pokusili rozvinout talent, o němž víme, že ho má," tvrdí šéf rakouského týmu.
"Nemáme žádný záměr Pierra vyměnit. Je naším jezdcem, budeme s ním pracovat a samozřejmě se pokoušet z něj dostat to nejlepší," pokračuje Horner, jenž vyloučil jakékoliv technické problémy s jeho vozem během závodu, v němž dojel Gasly na sedmém místě. Ke konci se na něj rychle dotahoval Carlos Sainz z McLarenu, 10 kol před koncem mu ale prasklo přední křídlo a k útoku nedošlo.
Red Bull závod zásluhou Verstappena vyhrál a získal 32 bodů - více než Mercedes či Ferrari, na které v šampionátu ztrácí 59 bodů. Vůz se neustále zlepšuje a odborný poradce týmu Helmut Marko v padoku řekl, že si stojí za svým tvrzením z počátku sezóny a že letos ovládnou alespoň pět velkých cen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.