Mezi Maxem Verstappenem a Pierrem Gaslym byl během Velké ceny Rakouska obrovský rozdíl. Holandský pilot ji vyhrál a svému týmovému kolegovi nadělil celé kolo, přitom neměl žádné technické problémy. Vedení Red Bullu nad ním přesto stále drží ochrannou ruku.
Ani 9. podnik sezóny nepřinesl zvrat - Gasly stále na Verstappena v kvalifikacích i v závodech hodně ztrácí. Jak dlouho s ním bude mít špičková stáj s mistrovskými ambicemi trpělivost? Zpočátku sezóny jej omlouval tím, že si potřebuje zvyknout na nové auto. Po devíti závodech se toho ale stále moc nemění.
"Pierre momentálně prožívá náročné období. Děláme maximum, abychom jej podpořili. Myslím, že zkrátka potřebuje restart. Víme, čeho je schopný. Myslím, že zkrátka musíme nějak zmáčknout 'Control + Alt + Delete' v jeho hlavě a začít znovu," zastává se Christian Horner s určitou dávkou nejistoty svého pilota.
V čem spočívá problém Gaslyho, který se stejnou technikou projel cílem se ztrátou jednoho kola - a to ještě Verstappen pokazil start? "On je rychlý. Potíže je v tom, že Max očividně předvádí každý týden své nejlepší výkony, a to ho samozřejmě dostává pod tlak."
Red Bull ale tvrdí, že jej vyměnit za jiného pilota zatím nehodlá: "Stojíme za ním, stále mu věříme a poskytneme mu veškerou podporu, kterou můžeme, abychom se pokusili rozvinout talent, o němž víme, že ho má," tvrdí šéf rakouského týmu.
"Nemáme žádný záměr Pierra vyměnit. Je naším jezdcem, budeme s ním pracovat a samozřejmě se pokoušet z něj dostat to nejlepší," pokračuje Horner, jenž vyloučil jakékoliv technické problémy s jeho vozem během závodu, v němž dojel Gasly na sedmém místě. Ke konci se na něj rychle dotahoval Carlos Sainz z McLarenu, 10 kol před koncem mu ale prasklo přední křídlo a k útoku nedošlo.
Red Bull závod zásluhou Verstappena vyhrál a získal 32 bodů - více než Mercedes či Ferrari, na které v šampionátu ztrácí 59 bodů. Vůz se neustále zlepšuje a odborný poradce týmu Helmut Marko v padoku řekl, že si stojí za svým tvrzením z počátku sezóny a že letos ovládnou alespoň pět velkých cen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.