Včerejší kvalifikaci vyhrál Charles Leclerc, jehož v první řadě doplní Max Verstappen, oba Stříbrné šípy budou po penalizaci Lewise Hamiltona startovat nezvykle až z druhé řady. Vítězství si ale na rozdíl od předchozích podniků příliš jistí nejsou, jak šlo včera cítit z večerních rozhovorů pro F1news.cz.
Leclerc byl včera v součtu sektorů o 3 desetiny rychlejší než Hamilton, což je na tak krátkém okruhu nečekaně moc. Obsahuje dlouhé rovinky, 3 DRS zóny a málo zatáček, na nichž by Mercedes svou ztrátu mohl dohnat. Navíc podle šéf inženýra Andrewa Showlina chybí takové sekvence zatáček, které sedí jejich monopostu W10.
Německý tým vždy oplývá až zdánlivě přehnaným respektem vůči soupeřům a nízkými očekáváními, nikdy se před víkendem nepovažuje za favorita. Z rozhovorů s jeho zástupci jde ale cítit jistota, že potíže dokážou vyřešit a budou bojovat na čele. Včera jsem ji u nich nicméně trochu postrádal.
"V zatáčkách jsme stále rychlejší, ztrácíme ale na rovinkách. Když [Ferrari] jezdí vpředu tak získávají až 0,5 sekundy na kolo. Čekali jsme, že to bude super těsné, ale nakonec měli trocu náskok. Na pole-position jsme neměli. Na rovinkách nás zabíjejí. Stále máme více přítlaku a v zatáčkách je dokážeme stahovat, ale na rovinkách se jim vyrovnat nemůžeme," popisoval Bottas.
A jeho týmový kolega s ním souhlasí: "Povšimli jsme si deficitu na Ferrari. Mysleli jsme si, že to bude mnohem vyrovnanější. V 3. tréninku jsme zrychlili víc a před kvalifikací jsme rozhodně podcenili to, jak rychlí budou. Zabíjejí nás na rovinkách. Mají tady o něco více výkonu, což pomáhá. A myslím, že přišli na to, jak auto funguje ve středně-rychlých a v rychlých zatáčkách," upozorňuje Hamilton.
"Charles byl na rovinkách o 0,3 sekundy rychlejší než Lewis a o 0,6 sekundy rychlejší než Valtteri. Lewis ale jel v závěsu," vysvětluje Toto Wolff. "Konfigurace této trati zkrátka našemu autu nesedí. Vzhledem k výšce a teplotě to tady s chlazením může být těžké."
"Ferrari navíc působivě zlepšilo svou výkonnost v nájezdech. Jejich motor je v současnosti tím nejsilnějším v poli. A zrychlili také v zatáčkách," všímá si Wolff pokroku svého soupeře.
Stáj z Maranella přivezla do Spielbergu nový nos s vertikálními otvory po stranách, kterými přivádí vzduch k dvojici deflektorů místo k jednomu. Podle ní nejde o velkou novinku, ke zlepšení výkonnosti ale vedla.
"Auto je v přední části mnohem stabilnější a je méně nedotáčivé," potvrdil mi včera Leclerc. A to je přesně to, co Ferrari u svého aerodynamicky efektivnějšího konceptu postrádalo. V zatáčkách je viditelně ostřejší. Nepřivezli sice novou podlahu, kterou testovali ve Francii (nasadí v Silverstone), přesto se na voze pár novinek objevilo - kromě nosu také např. další generátory vírů.
Mercedes dnes spoléhá pouze na tvrdší pneumatiky, které mu mohou poskytnout strategickou výhodu - všichni soupeři krom Verstappena totiž budou startovat na měkkých.
"Z našeho pohledu to je nebezpečné. Buď budete muset jet na dvě zastávky, nebo dělat kompromisy ke konci prvního stintu. Máme více možností," shrnuje Wolff. Bude to ale stačit? Nebo se v napínavém závodu, kdy se má teplota dráhy vyšplhat na 60 °C, dočkáme letos prvního vítězství Ferrari?
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.