V závěrečném tréninku na Velkou cenu Rakouska se žádné velké drama nekonalo, nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc následován Mercedesy.
Mechanici Red Bulu a Mercedesu měli přes noc plno práce, avšak vozy Verstappena a Bottase jsou připraveny na závěrečný trénink před Velkou cenou Rakouska. I dnes čeká piloty téměř modrá obloha a inženýři si tak budou muset poradit s horkými podmínkami. Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 47 °C.
Nico Hülkenberg bude měnit motor a čeká jej tak penalizace pěti míst na startu a motor mění také Alexander Albon. To už se však na konci boxové uličky objevuje zelená a hodinový trénink začíná.
Jako první na trať vyráží Antonio Giovinazzi na středně tvrdé sadě pneumatik, následuje jej Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen a Grosjean. Ti však po instalačních kolech zajeli zpět do boxů a trať utichla.
Both cars have done their installation laps on new #yellow mediums. Full garage; Installapery complete! #RSspirit #AustrianGP #FP3 pic.twitter.com/9j78Y0mVPO
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2019
A máme tu akci: na trať vyrazili Sainz, Norris a Kvjat. Brzy násedují první měřené časy. Sainz zajel nepříliš reprezentativní 1:12,713 min, což následně překonává Kvjat s časem 1:07,156 min. Sainz se sice zlepšuje avšak v čele nevydržel dlouho, Albon zajíždí 1:06,175 min.
Na trati také oba Renaulty, které se zařadili na třetí a čtvrté místo ostatní piloti však zatím sedí v garáži. Prvním z předních jezdců se představil Bottas. Není asi překvapením, že jde hned do čela s časem 1:05,510 min. A trať po dvaceti minutách řádně ožívá, vyjíždějí i oba Williamsy či Ferrari.
Never without his ☕️ ! @ValtteriBottas #AustrianGP pic.twitter.com/pU8zuTUtDY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 29, 2019
A Ferrari na to šláplo a ujímají se čela tabulky. Leclerc zajel čas 1:04,826. Jeho týmový kolega Vettel ztrácí 0,267 sek. V dalším kole se však Monačan ještě zlepšil a zajel 1:04,275 min.
Zatím Gasly hlásí svému inženýrovi, že nemá žádnou rychlost a vrací se od garáže. Jeho týmový kolega Verstappen se řadí na čtvrté místo a ztrácí 0,966 sek. Šéf Red Bullu Christian Horner pro Sky Sports prozradil, že Gaslyho problém nebude nic vážného a jedná se o softwarovou chybu a za chvíli by měl být opět na trati. Uvedl také, že Ferrari podle všeho jede na vyšší mód motoru než ostatní.
Na trať se však vydali i Mercedesy, Bottas se zlepšil a ztrácí na Leclerca 0,364 sek, Hamilton potom 0,776 sek. Zlepšuje se však i Verstappen a časy se mění jako na běžícím pásu. Všichni piloti kromě Gaslyho a Strolla již zajeli měřené kolo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Norris, Albon, Pérez, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Ricciarado, Giovinazzi, Räikkönen, Grosjean, Sainz, Russel, Kubica.
Mechanici Red Bullu stále pracují na voze Gaslyho, dokonce odstranili některé jeho části a tak to nakonec vypadá na něco vážnějšího než původně tvrdil Horner. Na čele se nic nemění. Vettel oproti Leclercovi prý není příliš spokojen s nastavením. Nejlepším ze zbytku pole je McLaren. Těm se zde zatím daří, Sainz se zlepšuje a řadí na páté místo před svého týmového kolegu.
#Seb5 improving as well: 1:04.668. Now he’s back in the garage. #FP3 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yNiAyXUfyU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 29, 2019 Bottas létá, zajel 1:04,221 min a jde do čela, mezí ním a Leclercem je však jen 0,054 sek. Gasly opět na trati! Mechanici vše zvládli a pilotovi RedBullu z tréninku ještě zbývá 15 minut. Gasly se zařadil na šesté místo za svého týmového kolegu. Všichni tak již zajeli měřený čas. Na čele je to však hodně těsné. První čtyři dělí 0,2 sek. Leclerc se opět ujal vedení (1:04,120 min), Hamilton ztrácí 0,01 sek,Bottas 0,101 sek a Vettel 0,236 sek.#F1 #AustrianGP FP3 Best Sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Hamilton loosing to #Leclerc in S2- #Vettel ahead of #Bottas- #Norris behind Gasly, #Sainz only P10 pic.twitter.com/BfoBbNl0nH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2019Ale ani to netrvá dlouho, Leclerc jako první zajíždí čas pod 1,04. Konkrétně 1.03,987 min. Verstappen si stěžuje na změny v nastavení, které provedli a zajel zpět k mechanikům, zbývá necelých pět minut. Do první desítky se posouvá Giovinazzi (na deváté místo). Ale na čele se již nic nemění.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.