V závěrečném tréninku na Velkou cenu Rakouska se žádné velké drama nekonalo, nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc následován Mercedesy.
Mechanici Red Bulu a Mercedesu měli přes noc plno práce, avšak vozy Verstappena a Bottase jsou připraveny na závěrečný trénink před Velkou cenou Rakouska. I dnes čeká piloty téměř modrá obloha a inženýři si tak budou muset poradit s horkými podmínkami. Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 47 °C.
Nico Hülkenberg bude měnit motor a čeká jej tak penalizace pěti míst na startu a motor mění také Alexander Albon. To už se však na konci boxové uličky objevuje zelená a hodinový trénink začíná.
Jako první na trať vyráží Antonio Giovinazzi na středně tvrdé sadě pneumatik, následuje jej Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen a Grosjean. Ti však po instalačních kolech zajeli zpět do boxů a trať utichla.
Both cars have done their installation laps on new #yellow mediums. Full garage; Installapery complete! #RSspirit #AustrianGP #FP3 pic.twitter.com/9j78Y0mVPO
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2019
A máme tu akci: na trať vyrazili Sainz, Norris a Kvjat. Brzy násedují první měřené časy. Sainz zajel nepříliš reprezentativní 1:12,713 min, což následně překonává Kvjat s časem 1:07,156 min. Sainz se sice zlepšuje avšak v čele nevydržel dlouho, Albon zajíždí 1:06,175 min.
Na trati také oba Renaulty, které se zařadili na třetí a čtvrté místo ostatní piloti však zatím sedí v garáži. Prvním z předních jezdců se představil Bottas. Není asi překvapením, že jde hned do čela s časem 1:05,510 min. A trať po dvaceti minutách řádně ožívá, vyjíždějí i oba Williamsy či Ferrari.
Never without his ☕️ ! @ValtteriBottas #AustrianGP pic.twitter.com/pU8zuTUtDY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 29, 2019
A Ferrari na to šláplo a ujímají se čela tabulky. Leclerc zajel čas 1:04,826. Jeho týmový kolega Vettel ztrácí 0,267 sek. V dalším kole se však Monačan ještě zlepšil a zajel 1:04,275 min.
Zatím Gasly hlásí svému inženýrovi, že nemá žádnou rychlost a vrací se od garáže. Jeho týmový kolega Verstappen se řadí na čtvrté místo a ztrácí 0,966 sek. Šéf Red Bullu Christian Horner pro Sky Sports prozradil, že Gaslyho problém nebude nic vážného a jedná se o softwarovou chybu a za chvíli by měl být opět na trati. Uvedl také, že Ferrari podle všeho jede na vyšší mód motoru než ostatní.
Na trať se však vydali i Mercedesy, Bottas se zlepšil a ztrácí na Leclerca 0,364 sek, Hamilton potom 0,776 sek. Zlepšuje se však i Verstappen a časy se mění jako na běžícím pásu. Všichni piloti kromě Gaslyho a Strolla již zajeli měřené kolo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Norris, Albon, Pérez, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Ricciarado, Giovinazzi, Räikkönen, Grosjean, Sainz, Russel, Kubica.
Mechanici Red Bullu stále pracují na voze Gaslyho, dokonce odstranili některé jeho části a tak to nakonec vypadá na něco vážnějšího než původně tvrdil Horner. Na čele se nic nemění. Vettel oproti Leclercovi prý není příliš spokojen s nastavením. Nejlepším ze zbytku pole je McLaren. Těm se zde zatím daří, Sainz se zlepšuje a řadí na páté místo před svého týmového kolegu.
#Seb5 improving as well: 1:04.668. Now he’s back in the garage. #FP3 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yNiAyXUfyU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 29, 2019 Bottas létá, zajel 1:04,221 min a jde do čela, mezí ním a Leclercem je však jen 0,054 sek. Gasly opět na trati! Mechanici vše zvládli a pilotovi RedBullu z tréninku ještě zbývá 15 minut. Gasly se zařadil na šesté místo za svého týmového kolegu. Všichni tak již zajeli měřený čas. Na čele je to však hodně těsné. První čtyři dělí 0,2 sek. Leclerc se opět ujal vedení (1:04,120 min), Hamilton ztrácí 0,01 sek,Bottas 0,101 sek a Vettel 0,236 sek.#F1 #AustrianGP FP3 Best Sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Hamilton loosing to #Leclerc in S2- #Vettel ahead of #Bottas- #Norris behind Gasly, #Sainz only P10 pic.twitter.com/BfoBbNl0nH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2019Ale ani to netrvá dlouho, Leclerc jako první zajíždí čas pod 1,04. Konkrétně 1.03,987 min. Verstappen si stěžuje na změny v nastavení, které provedli a zajel zpět k mechanikům, zbývá necelých pět minut. Do první desítky se posouvá Giovinazzi (na deváté místo). Ale na čele se již nic nemění.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.