V závěrečném tréninku na Velkou cenu Rakouska se žádné velké drama nekonalo, nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc následován Mercedesy.
Mechanici Red Bulu a Mercedesu měli přes noc plno práce, avšak vozy Verstappena a Bottase jsou připraveny na závěrečný trénink před Velkou cenou Rakouska. I dnes čeká piloty téměř modrá obloha a inženýři si tak budou muset poradit s horkými podmínkami. Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 47 °C.
Nico Hülkenberg bude měnit motor a čeká jej tak penalizace pěti míst na startu a motor mění také Alexander Albon. To už se však na konci boxové uličky objevuje zelená a hodinový trénink začíná.
Jako první na trať vyráží Antonio Giovinazzi na středně tvrdé sadě pneumatik, následuje jej Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen a Grosjean. Ti však po instalačních kolech zajeli zpět do boxů a trať utichla.
Both cars have done their installation laps on new #yellow mediums. Full garage; Installapery complete! #RSspirit #AustrianGP #FP3 pic.twitter.com/9j78Y0mVPO
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2019
A máme tu akci: na trať vyrazili Sainz, Norris a Kvjat. Brzy násedují první měřené časy. Sainz zajel nepříliš reprezentativní 1:12,713 min, což následně překonává Kvjat s časem 1:07,156 min. Sainz se sice zlepšuje avšak v čele nevydržel dlouho, Albon zajíždí 1:06,175 min.
Na trati také oba Renaulty, které se zařadili na třetí a čtvrté místo ostatní piloti však zatím sedí v garáži. Prvním z předních jezdců se představil Bottas. Není asi překvapením, že jde hned do čela s časem 1:05,510 min. A trať po dvaceti minutách řádně ožívá, vyjíždějí i oba Williamsy či Ferrari.
Never without his ☕️ ! @ValtteriBottas #AustrianGP pic.twitter.com/pU8zuTUtDY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 29, 2019
A Ferrari na to šláplo a ujímají se čela tabulky. Leclerc zajel čas 1:04,826. Jeho týmový kolega Vettel ztrácí 0,267 sek. V dalším kole se však Monačan ještě zlepšil a zajel 1:04,275 min.
Zatím Gasly hlásí svému inženýrovi, že nemá žádnou rychlost a vrací se od garáže. Jeho týmový kolega Verstappen se řadí na čtvrté místo a ztrácí 0,966 sek. Šéf Red Bullu Christian Horner pro Sky Sports prozradil, že Gaslyho problém nebude nic vážného a jedná se o softwarovou chybu a za chvíli by měl být opět na trati. Uvedl také, že Ferrari podle všeho jede na vyšší mód motoru než ostatní.
Na trať se však vydali i Mercedesy, Bottas se zlepšil a ztrácí na Leclerca 0,364 sek, Hamilton potom 0,776 sek. Zlepšuje se však i Verstappen a časy se mění jako na běžícím pásu. Všichni piloti kromě Gaslyho a Strolla již zajeli měřené kolo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Norris, Albon, Pérez, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Ricciarado, Giovinazzi, Räikkönen, Grosjean, Sainz, Russel, Kubica.
Mechanici Red Bullu stále pracují na voze Gaslyho, dokonce odstranili některé jeho části a tak to nakonec vypadá na něco vážnějšího než původně tvrdil Horner. Na čele se nic nemění. Vettel oproti Leclercovi prý není příliš spokojen s nastavením. Nejlepším ze zbytku pole je McLaren. Těm se zde zatím daří, Sainz se zlepšuje a řadí na páté místo před svého týmového kolegu.
#Seb5 improving as well: 1:04.668. Now he’s back in the garage. #FP3 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yNiAyXUfyU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 29, 2019 Bottas létá, zajel 1:04,221 min a jde do čela, mezí ním a Leclercem je však jen 0,054 sek. Gasly opět na trati! Mechanici vše zvládli a pilotovi RedBullu z tréninku ještě zbývá 15 minut. Gasly se zařadil na šesté místo za svého týmového kolegu. Všichni tak již zajeli měřený čas. Na čele je to však hodně těsné. První čtyři dělí 0,2 sek. Leclerc se opět ujal vedení (1:04,120 min), Hamilton ztrácí 0,01 sek,Bottas 0,101 sek a Vettel 0,236 sek.#F1 #AustrianGP FP3 Best Sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Hamilton loosing to #Leclerc in S2- #Vettel ahead of #Bottas- #Norris behind Gasly, #Sainz only P10 pic.twitter.com/BfoBbNl0nH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2019Ale ani to netrvá dlouho, Leclerc jako první zajíždí čas pod 1,04. Konkrétně 1.03,987 min. Verstappen si stěžuje na změny v nastavení, které provedli a zajel zpět k mechanikům, zbývá necelých pět minut. Do první desítky se posouvá Giovinazzi (na deváté místo). Ale na čele se již nic nemění.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.