V závěrečném tréninku na Velkou cenu Rakouska se žádné velké drama nekonalo, nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc následován Mercedesy.
Mechanici Red Bulu a Mercedesu měli přes noc plno práce, avšak vozy Verstappena a Bottase jsou připraveny na závěrečný trénink před Velkou cenou Rakouska. I dnes čeká piloty téměř modrá obloha a inženýři si tak budou muset poradit s horkými podmínkami. Teplota vzduchu je 25 °C a trať má 47 °C.
Nico Hülkenberg bude měnit motor a čeká jej tak penalizace pěti míst na startu a motor mění také Alexander Albon. To už se však na konci boxové uličky objevuje zelená a hodinový trénink začíná.
Jako první na trať vyráží Antonio Giovinazzi na středně tvrdé sadě pneumatik, následuje jej Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Räikkönen a Grosjean. Ti však po instalačních kolech zajeli zpět do boxů a trať utichla.
Both cars have done their installation laps on new #yellow mediums. Full garage; Installapery complete! #RSspirit #AustrianGP #FP3 pic.twitter.com/9j78Y0mVPO
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) June 29, 2019
A máme tu akci: na trať vyrazili Sainz, Norris a Kvjat. Brzy násedují první měřené časy. Sainz zajel nepříliš reprezentativní 1:12,713 min, což následně překonává Kvjat s časem 1:07,156 min. Sainz se sice zlepšuje avšak v čele nevydržel dlouho, Albon zajíždí 1:06,175 min.
Na trati také oba Renaulty, které se zařadili na třetí a čtvrté místo ostatní piloti však zatím sedí v garáži. Prvním z předních jezdců se představil Bottas. Není asi překvapením, že jde hned do čela s časem 1:05,510 min. A trať po dvaceti minutách řádně ožívá, vyjíždějí i oba Williamsy či Ferrari.
Never without his ☕️ ! @ValtteriBottas #AustrianGP pic.twitter.com/pU8zuTUtDY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 29, 2019
A Ferrari na to šláplo a ujímají se čela tabulky. Leclerc zajel čas 1:04,826. Jeho týmový kolega Vettel ztrácí 0,267 sek. V dalším kole se však Monačan ještě zlepšil a zajel 1:04,275 min.
Zatím Gasly hlásí svému inženýrovi, že nemá žádnou rychlost a vrací se od garáže. Jeho týmový kolega Verstappen se řadí na čtvrté místo a ztrácí 0,966 sek. Šéf Red Bullu Christian Horner pro Sky Sports prozradil, že Gaslyho problém nebude nic vážného a jedná se o softwarovou chybu a za chvíli by měl být opět na trati. Uvedl také, že Ferrari podle všeho jede na vyšší mód motoru než ostatní.
Na trať se však vydali i Mercedesy, Bottas se zlepšil a ztrácí na Leclerca 0,364 sek, Hamilton potom 0,776 sek. Zlepšuje se však i Verstappen a časy se mění jako na běžícím pásu. Všichni piloti kromě Gaslyho a Strolla již zajeli měřené kolo.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Norris, Albon, Pérez, Magnussen, Kvjat, Hülkenberg, Ricciarado, Giovinazzi, Räikkönen, Grosjean, Sainz, Russel, Kubica.
Mechanici Red Bullu stále pracují na voze Gaslyho, dokonce odstranili některé jeho části a tak to nakonec vypadá na něco vážnějšího než původně tvrdil Horner. Na čele se nic nemění. Vettel oproti Leclercovi prý není příliš spokojen s nastavením. Nejlepším ze zbytku pole je McLaren. Těm se zde zatím daří, Sainz se zlepšuje a řadí na páté místo před svého týmového kolegu.
#Seb5 improving as well: 1:04.668. Now he’s back in the garage. #FP3 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yNiAyXUfyU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 29, 2019 Bottas létá, zajel 1:04,221 min a jde do čela, mezí ním a Leclercem je však jen 0,054 sek. Gasly opět na trati! Mechanici vše zvládli a pilotovi RedBullu z tréninku ještě zbývá 15 minut. Gasly se zařadil na šesté místo za svého týmového kolegu. Všichni tak již zajeli měřený čas. Na čele je to však hodně těsné. První čtyři dělí 0,2 sek. Leclerc se opět ujal vedení (1:04,120 min), Hamilton ztrácí 0,01 sek,Bottas 0,101 sek a Vettel 0,236 sek.#F1 #AustrianGP FP3 Best Sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- #Hamilton loosing to #Leclerc in S2- #Vettel ahead of #Bottas- #Norris behind Gasly, #Sainz only P10 pic.twitter.com/BfoBbNl0nH
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 29, 2019Ale ani to netrvá dlouho, Leclerc jako první zajíždí čas pod 1,04. Konkrétně 1.03,987 min. Verstappen si stěžuje na změny v nastavení, které provedli a zajel zpět k mechanikům, zbývá necelých pět minut. Do první desítky se posouvá Giovinazzi (na deváté místo). Ale na čele se již nic nemění.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.