Během druhého tréninku jsme mohli vidět nehodu hned dvou čelních jezdců a to Valtteriho Bottase a Maxe Verstappena. Nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc.
Zajímavé věci se v Rakousku děly ještě před startem druhého tréninku. Kupříkladu proběhlo hlasování o návratu k loňské specifikaci pneumatik, to ovšem podpořila pouze polovina týmů, což k provedení tohoto kroku nestačí.
Mezi týmy navíc panuje nespokojenost ohledně vysokých obrubníků na Red Bull ringu, právě tento fakt byl přitom důvodem poškození vozu Nica Hulkenberga. Německý pilot si totiž o vysoký obrubník urazil přední křídlo, přičemž nebyl jediným jezdcem, který se s tímto problémem potýkal.
That track temp 👀😮#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/5Pbtg1zuKk
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019Jezdce a týmy přivítalo na startu druhého tréninku opravdu horké počasí. Však se také teplota trati pohybovala na hranici 51 stupňů celsia. Jako první se vydali vstříc záludnostem trati jezdci Haasu Kevin Magnussen s Romainem Grosjeanem, brzy po nich následoval Alex Albon a další. Pilota Toro Rosso přitom nečeká vůbec snadný závod, nasadí totiž novou verzi pohonné jednotky, což se neobejde bez penalizace. Stejný osud čeká rovněž Carlose Sainze z Mclarenu.
Po deseti minutách akce byl na čele žebříčku Romain Grosjean. Jezdci top týmů toho času ještě nezajeli měřená kola. O mírné vzrušení se postaral Kanaďan Lance Stroll, jenž vyjel v závěrečné části okruhu mimo trať, jeho vůz však poškozen nebyl. Sebastian Vettel se v úvodu svého odpoledního programu soustředil na jízdu s nejtvrdšími, bíle označenými pneumatikami. Vettelovo první měřené kolo jej katapultovalo na čtvrté místo průběžného pořadí. Druhý pilot Ferrari Leclerc se mezitím dostal na první místo výsledkové listiny.
Rychlé kolo měl rozjeté taktéž Valtteri Bottas, jenže Fin nedokázal projet poslední zatáčku, a tak musel využít únikové zóny. Lewis Hamilton nazul v úvodu tréninku také nejtvrdší pneumatiky s kterými zajel průběžný druhý nejrychlejší čas. Následně se v zatáčce číslo 4 postaral o žluté vlajky Pierre Gasly. Mladík Red Bullu byl na brzdách příliš dlouhý, načež vyjel do štěrku. Ke šrámům na jeho voze však nedošlo, takže se Gasly mohl bez problémů vrátit do boxů.
S problémy se potýkali i jezdci Mercedesu. Ačkoliv Bottas po třiceti minutách vévodil pořadí na trati se trápil. Důsledkem byly další štěrkové výlety.
Max Verstappen clatters into the barriers at Turn 10 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/C76fPeBnL7
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019Poklidný průběh tréninku narušil Max Verstappen. Holandský dravec v poslední zatáčce nezvládl svůj vůz, roztočil se, načež skončil v bariéře. Rána to byla opravdu velká a je otázkou, zda převodovka či motor zůstaly bez úhony. Případné odsunutí na startovním roštu domácího závodu by pro Red Bull bylo velkou ránou.
Takřka hned po restartu se opět děly věci. Velkou havárii prodělal pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Jednalo se o ještě větší nehodu než v případě Verstappena. Přední část stříbrné formule byla prakticky zničena. Finský jezdec posléze odjel na lékařské vyšetření.
Finn-ito 💥@ValtteriBottas' FP2 comes to an abrupt end#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/aT2cNmA0qN
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019No a aby v tom Red Bull s Mercedesem nebyli sami, přidalo se i Ferrari. Konkrétně Sebastian Vettel, jenž stejně jako Verstappen chyboval v poslední zatáčce. Němcovi však na pomoc přispěchal písek, který ztlumil jeho smyk a tím jej ušetřil od nárazu do bariéry. Čtyřnásobný šampion poté odjel pomalým tempem do boxů, kde mechanici zkontrolovali jeho vůz.
Nejrychlejší čas dokázal zajet Vettelův kolega Charles Leclerc. V závěru odpoledního programu přišly na řadu jízdy s větším množstvím paliva, ty však nebyly vzhledem k divokému tréninkovému průběhu příliš směrodatné.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes set 📊:- #Ferrari fastest in 1st two sectors, #Mercedes in S3- #Vettel with record in S1 could be easily P2 putting his lap together- #Hamilton 3rd 0.12s behind Vettel, 0.271 behind Leclerc- #McLaren Sainz Best of the rest pic.twitter.com/BQTmw4NVeI
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 28, 2019Velmi dobře se opět ukazují Mclareny. Sainz zajel pátý nejrychlejší čas, Norris obsadil desátou pozici. Kvalitně se prezentoval rovněž sedmý Kimi Räikkönen. Naopak trápil se Renault, Ricciardo a Hülkenberg skončili až na šestnáctém a sedmnáctém místě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.