Během druhého tréninku jsme mohli vidět nehodu hned dvou čelních jezdců a to Valtteriho Bottase a Maxe Verstappena. Nejrychlejší čas si připsal Charles Leclerc.
Zajímavé věci se v Rakousku děly ještě před startem druhého tréninku. Kupříkladu proběhlo hlasování o návratu k loňské specifikaci pneumatik, to ovšem podpořila pouze polovina týmů, což k provedení tohoto kroku nestačí.
Mezi týmy navíc panuje nespokojenost ohledně vysokých obrubníků na Red Bull ringu, právě tento fakt byl přitom důvodem poškození vozu Nica Hulkenberga. Německý pilot si totiž o vysoký obrubník urazil přední křídlo, přičemž nebyl jediným jezdcem, který se s tímto problémem potýkal.
That track temp 👀😮#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/5Pbtg1zuKk
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019Jezdce a týmy přivítalo na startu druhého tréninku opravdu horké počasí. Však se také teplota trati pohybovala na hranici 51 stupňů celsia. Jako první se vydali vstříc záludnostem trati jezdci Haasu Kevin Magnussen s Romainem Grosjeanem, brzy po nich následoval Alex Albon a další. Pilota Toro Rosso přitom nečeká vůbec snadný závod, nasadí totiž novou verzi pohonné jednotky, což se neobejde bez penalizace. Stejný osud čeká rovněž Carlose Sainze z Mclarenu.
Po deseti minutách akce byl na čele žebříčku Romain Grosjean. Jezdci top týmů toho času ještě nezajeli měřená kola. O mírné vzrušení se postaral Kanaďan Lance Stroll, jenž vyjel v závěrečné části okruhu mimo trať, jeho vůz však poškozen nebyl. Sebastian Vettel se v úvodu svého odpoledního programu soustředil na jízdu s nejtvrdšími, bíle označenými pneumatikami. Vettelovo první měřené kolo jej katapultovalo na čtvrté místo průběžného pořadí. Druhý pilot Ferrari Leclerc se mezitím dostal na první místo výsledkové listiny.
Rychlé kolo měl rozjeté taktéž Valtteri Bottas, jenže Fin nedokázal projet poslední zatáčku, a tak musel využít únikové zóny. Lewis Hamilton nazul v úvodu tréninku také nejtvrdší pneumatiky s kterými zajel průběžný druhý nejrychlejší čas. Následně se v zatáčce číslo 4 postaral o žluté vlajky Pierre Gasly. Mladík Red Bullu byl na brzdách příliš dlouhý, načež vyjel do štěrku. Ke šrámům na jeho voze však nedošlo, takže se Gasly mohl bez problémů vrátit do boxů.
S problémy se potýkali i jezdci Mercedesu. Ačkoliv Bottas po třiceti minutách vévodil pořadí na trati se trápil. Důsledkem byly další štěrkové výlety.
Max Verstappen clatters into the barriers at Turn 10 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/C76fPeBnL7
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019Poklidný průběh tréninku narušil Max Verstappen. Holandský dravec v poslední zatáčce nezvládl svůj vůz, roztočil se, načež skončil v bariéře. Rána to byla opravdu velká a je otázkou, zda převodovka či motor zůstaly bez úhony. Případné odsunutí na startovním roštu domácího závodu by pro Red Bull bylo velkou ránou.
Takřka hned po restartu se opět děly věci. Velkou havárii prodělal pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Jednalo se o ještě větší nehodu než v případě Verstappena. Přední část stříbrné formule byla prakticky zničena. Finský jezdec posléze odjel na lékařské vyšetření.
Finn-ito 💥@ValtteriBottas' FP2 comes to an abrupt end#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/aT2cNmA0qN
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019No a aby v tom Red Bull s Mercedesem nebyli sami, přidalo se i Ferrari. Konkrétně Sebastian Vettel, jenž stejně jako Verstappen chyboval v poslední zatáčce. Němcovi však na pomoc přispěchal písek, který ztlumil jeho smyk a tím jej ušetřil od nárazu do bariéry. Čtyřnásobný šampion poté odjel pomalým tempem do boxů, kde mechanici zkontrolovali jeho vůz.
Nejrychlejší čas dokázal zajet Vettelův kolega Charles Leclerc. V závěru odpoledního programu přišly na řadu jízdy s větším množstvím paliva, ty však nebyly vzhledem k divokému tréninkovému průběhu příliš směrodatné.
#F1 #AustrianGP FP2 Best sectors vs Fastest laptimes set 📊:- #Ferrari fastest in 1st two sectors, #Mercedes in S3- #Vettel with record in S1 could be easily P2 putting his lap together- #Hamilton 3rd 0.12s behind Vettel, 0.271 behind Leclerc- #McLaren Sainz Best of the rest pic.twitter.com/BQTmw4NVeI
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 28, 2019Velmi dobře se opět ukazují Mclareny. Sainz zajel pátý nejrychlejší čas, Norris obsadil desátou pozici. Kvalitně se prezentoval rovněž sedmý Kimi Räikkönen. Naopak trápil se Renault, Ricciardo a Hülkenberg skončili až na šestnáctém a sedmnáctém místě.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.