Valtteri Bottas v rozhovoru pro F1news.cz uvedl, že stále cítí svou šanci svého týmového kolegu Lewise Hamiltona v bitvě o titul porazit.
Vzhledem k tomu, že Sebastian Vettel na Brita ztrácí už 76 bodů a jeho Ferrari není moc konkurenceschopné, je Bottas prakticky jediným pilotem, jenž může Hamiltona ohrozit. Po osmi závodech zaostává o 36 bodů, ale "do Abú Zabí to je ještě hodně daleko," uvádí odhodlaně v našem rozhovoru.
"Soustředím se jen na své vlastní výkony. Jde o mou nejlepší sezónu a rozdíly mezi mnou a Lewisem nejsou velké," pokračuje Fin, podle kterého je jeho týmový kolega porazitelný.
Proč tak často zaostává? "Nastavení nebylo vždy nejlepší, teď se řídím spíše svými pocity. Kdysi jsme končili s podobnějším nastavením, Lewis to téměř vždy dobře trefil," prozrazuje Bottas.
Necítí se být pod tlakem kvůli tomu, že zůstává ve stínu svého týmového kolegy? "Ne, vlastně vnímám větší podporu, nikoliv tlak. Spousta lidí mi fandí, protože jsem už asi jediný, kdo může bojovat o titul," uvědomuje si pilot Mercedesu.
V Rakousku s vysokými teplotami "to nebude jednoduché, ale závodění vždy bylo skvělé, okruh je plynulý. Kolo je tady velmi krátké, proto budou mezi piloty velmi malé rozdíly. A obrubníky jsou agresivní - dělají svou práci, zpomalují auta."
V jeho hlase je cítit odhodlání a bojovnost, podaří se mu tento víkend tedy vyzrát na Hamiltona a začít stahovat jeho náskok?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.