Valtteri Bottas v rozhovoru pro F1news.cz uvedl, že stále cítí svou šanci svého týmového kolegu Lewise Hamiltona v bitvě o titul porazit.
Vzhledem k tomu, že Sebastian Vettel na Brita ztrácí už 76 bodů a jeho Ferrari není moc konkurenceschopné, je Bottas prakticky jediným pilotem, jenž může Hamiltona ohrozit. Po osmi závodech zaostává o 36 bodů, ale "do Abú Zabí to je ještě hodně daleko," uvádí odhodlaně v našem rozhovoru.
"Soustředím se jen na své vlastní výkony. Jde o mou nejlepší sezónu a rozdíly mezi mnou a Lewisem nejsou velké," pokračuje Fin, podle kterého je jeho týmový kolega porazitelný.
Proč tak často zaostává? "Nastavení nebylo vždy nejlepší, teď se řídím spíše svými pocity. Kdysi jsme končili s podobnějším nastavením, Lewis to téměř vždy dobře trefil," prozrazuje Bottas.
Necítí se být pod tlakem kvůli tomu, že zůstává ve stínu svého týmového kolegy? "Ne, vlastně vnímám větší podporu, nikoliv tlak. Spousta lidí mi fandí, protože jsem už asi jediný, kdo může bojovat o titul," uvědomuje si pilot Mercedesu.
V Rakousku s vysokými teplotami "to nebude jednoduché, ale závodění vždy bylo skvělé, okruh je plynulý. Kolo je tady velmi krátké, proto budou mezi piloty velmi malé rozdíly. A obrubníky jsou agresivní - dělají svou práci, zpomalují auta."
V jeho hlase je cítit odhodlání a bojovnost, podaří se mu tento víkend tedy vyzrát na Hamiltona a začít stahovat jeho náskok?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.