Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že jeho Renault je minimálně stejně rychlý jako McLaren, byť v předchozím závodu dojel až za ním a v šampionátu zatím nasbíral méně bodů.
Minulý víkend skončil Carlos Sainz šestý, zatímco Daniel Ricciardo projel cílem na sedmém místě, poté kvůli penalizaci o body přišel. Podle Abiteboula byl ale Renault v závodě lepší.
"Výsledek je OK, být na bodech, za cíl jsme ale měli více. Viděli jsme, že jsme stejně rychlí jako McLaren, ne-li rychlejší, když nás nikdo nezdržoval, ale McLaren byl v kvalifikaci očividně o hodně lepší, a to je to, co se v současné F1 nejvíce počítá," říká šéf Renaultu.
"Na různých směsích a při delších jízdách jsme podstatně konkurenceschopnější vůči zbytku pole. Na to se zaměříme v Rakousku, kde zřejmě bude extrémní horko. A víme, jak ta trať může pořádně pneumatiky poškozovat," pokračuje Abiteboul.
"McLaren je dobrou značkou, vyrábějí aut, což má pro nás význam. Jsou našim partnerem a zákazníkem, k jejich úspěchu přispíváme i my. To je dobré. Také to ukazuje, co je možné po stránce šasi. Nezaostáváme o moc. V Montrealu jsme byli mnohem rychlejší. Ve zbytku sezóny s nimi čekáme zajímavé souboje."
"Jsou před námi, počítají se jen body, jenom nedělní výsledky. Jsme za nimi v kvalifikaci, ale v závodě to je mnohem vyrovnanější. Ale znovu, v moderní F1 jde zaprvé o body a zadruhé o kvalifikaci, protože předjíždění je tak náročné - ať kvůli aerodynamice nebo kvůli současnému postoji FIA k těmto věcem," vysvětluje Francouz.
Ve Francii představil Renault celou řadu vylepšení, ale zatím není jasné, zda fungují tak, jak si představovali: "Musíme to trochu prošetřit. Některá z nich se rozhodně vyplatila. Musíme akceptovat to, že jsme nepřivezli všechno, co jsme plánovali - některé vylepšení jsme odložili, jiná nejsou úplně jasná a potřebují další analýzu. Zřejmě na trati, kde to bude jednodušší. Chování měkkých pneumatik mátlo o víkendu veškeré analýzy," dodává Abiteboul.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.