Šéf Renaultu Cyril Abiteboul tvrdí, že jeho Renault je minimálně stejně rychlý jako McLaren, byť v předchozím závodu dojel až za ním a v šampionátu zatím nasbíral méně bodů.
Minulý víkend skončil Carlos Sainz šestý, zatímco Daniel Ricciardo projel cílem na sedmém místě, poté kvůli penalizaci o body přišel. Podle Abiteboula byl ale Renault v závodě lepší.
"Výsledek je OK, být na bodech, za cíl jsme ale měli více. Viděli jsme, že jsme stejně rychlí jako McLaren, ne-li rychlejší, když nás nikdo nezdržoval, ale McLaren byl v kvalifikaci očividně o hodně lepší, a to je to, co se v současné F1 nejvíce počítá," říká šéf Renaultu.
"Na různých směsích a při delších jízdách jsme podstatně konkurenceschopnější vůči zbytku pole. Na to se zaměříme v Rakousku, kde zřejmě bude extrémní horko. A víme, jak ta trať může pořádně pneumatiky poškozovat," pokračuje Abiteboul.
"McLaren je dobrou značkou, vyrábějí aut, což má pro nás význam. Jsou našim partnerem a zákazníkem, k jejich úspěchu přispíváme i my. To je dobré. Také to ukazuje, co je možné po stránce šasi. Nezaostáváme o moc. V Montrealu jsme byli mnohem rychlejší. Ve zbytku sezóny s nimi čekáme zajímavé souboje."
"Jsou před námi, počítají se jen body, jenom nedělní výsledky. Jsme za nimi v kvalifikaci, ale v závodě to je mnohem vyrovnanější. Ale znovu, v moderní F1 jde zaprvé o body a zadruhé o kvalifikaci, protože předjíždění je tak náročné - ať kvůli aerodynamice nebo kvůli současnému postoji FIA k těmto věcem," vysvětluje Francouz.
Ve Francii představil Renault celou řadu vylepšení, ale zatím není jasné, zda fungují tak, jak si představovali: "Musíme to trochu prošetřit. Některá z nich se rozhodně vyplatila. Musíme akceptovat to, že jsme nepřivezli všechno, co jsme plánovali - některé vylepšení jsme odložili, jiná nejsou úplně jasná a potřebují další analýzu. Zřejmě na trati, kde to bude jednodušší. Chování měkkých pneumatik mátlo o víkendu veškeré analýzy," dodává Abiteboul.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.