Měl být jedním ze základních stavebních kamenů renesance kdysi veleúspěšného Wiliamsu. Nyní však respektovaný technický inženýr Paddy Lowe anglickou stáj se sídlem v Grove definitivně opouští.
Není to překvapením. Sedmapadesátiletý odborník, který coby technický ředitel nesl hlavní díl zodpovědnosti na nevydařeném vstupu Wiliamsu do sezony byl od března na pracovní dovolené. Do práce v týmu se tak nezapojoval. Připomeňme, že anglickou stáj trápily na počátku letošního ročníku kapacitní problémy, to vyústilo ve zmeškání úvodu předsezonních testů, neboť v Grove zkrátka nestihli monopost připravit včas.
Navíc ani rychlost nebyla oslnivá, právě naopak. Letošní Wiliams je suverénně nejpomalejším strojem v poli, vždyť během dosavadních závodů nezískal ani bod a George Russel s Robertem Kubicou pravidelně obsazují poslední dvě příčky výsledkových listin.
„Po pečlivém uvažování jsem se rozhodl, že se k Wiliamsu již nevrátím. Přeji všem svým bývalým kolegům mnoho zdaru při zdolávání výzev, které je čekají. Obzvláště pak děkuji fanouškům za jejich podporu,“ řekl ke svému rozhodnutí Lowe.
Šéfka týmu Clarie Wiliamsová zmínila, že rozhodnutí svého nyní již bývalého zaměstnance respektuje, zároveň mu vyjádřila do budoucna přání všeho nejlepšího.
Na závěr doplňme, že Lowe přišel do Wiliamsu během roku 2017 z Mercedesu, kde rovněž vykonával funkci technického ředitele. Dříve hájil barvy Mclarenu a ještě před tím pomáhal navrhovat monoposty právě Wiliamsu, s nímž zažil úspěšné období na počátku devadesátých let. Kruh se tedy uzavřel. Kam povedou další kroky zkušeného Brita zatím není známo.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.