Měl být jedním ze základních stavebních kamenů renesance kdysi veleúspěšného Wiliamsu. Nyní však respektovaný technický inženýr Paddy Lowe anglickou stáj se sídlem v Grove definitivně opouští.
Není to překvapením. Sedmapadesátiletý odborník, který coby technický ředitel nesl hlavní díl zodpovědnosti na nevydařeném vstupu Wiliamsu do sezony byl od března na pracovní dovolené. Do práce v týmu se tak nezapojoval. Připomeňme, že anglickou stáj trápily na počátku letošního ročníku kapacitní problémy, to vyústilo ve zmeškání úvodu předsezonních testů, neboť v Grove zkrátka nestihli monopost připravit včas.
Navíc ani rychlost nebyla oslnivá, právě naopak. Letošní Wiliams je suverénně nejpomalejším strojem v poli, vždyť během dosavadních závodů nezískal ani bod a George Russel s Robertem Kubicou pravidelně obsazují poslední dvě příčky výsledkových listin.
„Po pečlivém uvažování jsem se rozhodl, že se k Wiliamsu již nevrátím. Přeji všem svým bývalým kolegům mnoho zdaru při zdolávání výzev, které je čekají. Obzvláště pak děkuji fanouškům za jejich podporu,“ řekl ke svému rozhodnutí Lowe.
Šéfka týmu Clarie Wiliamsová zmínila, že rozhodnutí svého nyní již bývalého zaměstnance respektuje, zároveň mu vyjádřila do budoucna přání všeho nejlepšího.
Na závěr doplňme, že Lowe přišel do Wiliamsu během roku 2017 z Mercedesu, kde rovněž vykonával funkci technického ředitele. Dříve hájil barvy Mclarenu a ještě před tím pomáhal navrhovat monoposty právě Wiliamsu, s nímž zažil úspěšné období na počátku devadesátých let. Kruh se tedy uzavřel. Kam povedou další kroky zkušeného Brita zatím není známo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.