Ve Formuli 1 se občas i mezi piloty objevují hlasy, že by bylo lepší a bezpečnější, kdyby monoposty měly méně přítlaku. Kevin Magnussen s tím ale rozhodně nesouhlasí.
Přítlak v F1 i po úpravě pravidel před sezónou 2019 stále stoupá, stejně tak i výkony motorů, a tak jsme svědky pokořování traťových rekordů. Většina pilotů si jízdu s letošními vozy užívá, obzvlášť v kvalifikaci, někteří se ale vyslovují proti neustále vyšším výkonům.
"Ti jezdci, kteří chtějí méně přítlaku, tak to je dáno tím, že neumějí jezdit s těmito rychlými auty. Chtějí se vrátit k tomu, v čem byli dobří, ale to je jejich vlastní věc - nikdo pomalejší auta nechce," popisuje Magnussen, jenž letos pro Haas nasbíral 14 bodů, zatímco jeho týmový kolega si připsal pouze dva.
"Myslím, že bychom mohli mít více koní, protože tolik přilnavosti, kolik máme, to je neuvěřitelné," nebál by se dánský pilot. Již nyní pohonné jednotky poskytují kolem 1000 koní, ale díky vysokému přítlaku generovanému současnou generací vozů F1 s nimi není jízda až tak náročná.
"Ježdění s těmito vozy je fenomenální - ve světě není nic lepšího. Nic - jedna věc se jim blíží, ale jízda s těmito vozy je absolutně fantastická. Když máte málo paliva a nové pneumatiky, tak je to zkrátka neuvěřitelné," pochvaluje si Magnussen.
Co by bylo ještě lepší? "Pokud byste s nimi mohli jezdit v takovém stavu, s větší porcí výkonu a lepší schopností následovat auto před vámi, tak si myslím, že by to bylo skvělé," odpovídá 26letý jezdec, jenž v loňském šampionátu skončil s 56 body celkově devátý.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.