Helmut Marko po Velké ceně Kanady přiznal, že Honda, od které odebírají pohonné jednotky, je nejslabší v poli a zaostává i za Renaultem. Tvrdě však pracuje na tom, aby se přiblížila ke špičce. Kdy se můžou u Red Bullu a u Toro Rosso těšit na výkonnější motory?
Rakouský tým je v šampionátu na třetí příčce a hodně se snaží dostihnout trápící se druhé Ferrari, které zatím nasbíralo v 7 podnicích o 48 bodů více. Jejich motorový partner se letos zlepšil v oblasti spolehlivosti i výkonu natolik, že jej Marko v úvodu sezóny označil za třetího nejlepšího v poli.
Jenže Renault vyřešil spolehlivost a problém s ojnicemi a od GP Monaka své pohonné jednotky opět využívá naplno. A v Kanadě byl na motorové trati ve výkonu opět jasně před Hondou.
"Předně bych chtěl říct, že jsme s Hondou a spolehlivostí velmi spokojeni. Ztrácíme v oblasti výkonu, ale v Paul Ricard dostaneme nový motor," komentuje situaci Marko, jenž se před sezónou netajil ambicemi na zisk mistrovského titulu.
Tento víkend ve Francii tedy nasadí čerstvou, mírně vylepšenou (spalovací motor a turbo) stávající specifikaci, tu zcela novou japonský výrobce představí až po letní přestávce. "Nepůjde nezbytně o velký krok - ten dostaneme v Monze. Ale Honda stahuje. Neptejte se mě na to, jak moc se snaží. Testovací stolice v Japonsku jedou naplno ve dne i v noci," pokračuje odborný poradce Red Bullu, jenž v poslední době často kritizuje Pirelli.
"Nevím, proč bych se měl bránit, když poukazuji na problém s pneumatikami," pokračuje. Ty podle něj byly ušity na míru Mercedesu. "Samozřejmě, že Red Bull s Vettelem čtyři roky dominoval, ale nikdy ne tak, jako nyní Mercedes. A navíc, když jsme dominovali, tak jsme byli zpomalování různým změnami pravidel během sezóny."
"Nejprve to byla pevnost křídel, potom difuzor... a změny byly možné i v průběhu sezóny. Dnes ne. nevím, jestli to je beznadějné. Pirelli už během sezóny pneumatiky změnilo - po Silverstone, kdy praskaly. A jak jsem řekl, ukázal jsem na problém," dodává Marko.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.