Helmut Marko po Velké ceně Kanady přiznal, že Honda, od které odebírají pohonné jednotky, je nejslabší v poli a zaostává i za Renaultem. Tvrdě však pracuje na tom, aby se přiblížila ke špičce. Kdy se můžou u Red Bullu a u Toro Rosso těšit na výkonnější motory?
Rakouský tým je v šampionátu na třetí příčce a hodně se snaží dostihnout trápící se druhé Ferrari, které zatím nasbíralo v 7 podnicích o 48 bodů více. Jejich motorový partner se letos zlepšil v oblasti spolehlivosti i výkonu natolik, že jej Marko v úvodu sezóny označil za třetího nejlepšího v poli.
Jenže Renault vyřešil spolehlivost a problém s ojnicemi a od GP Monaka své pohonné jednotky opět využívá naplno. A v Kanadě byl na motorové trati ve výkonu opět jasně před Hondou.
"Předně bych chtěl říct, že jsme s Hondou a spolehlivostí velmi spokojeni. Ztrácíme v oblasti výkonu, ale v Paul Ricard dostaneme nový motor," komentuje situaci Marko, jenž se před sezónou netajil ambicemi na zisk mistrovského titulu.
Tento víkend ve Francii tedy nasadí čerstvou, mírně vylepšenou (spalovací motor a turbo) stávající specifikaci, tu zcela novou japonský výrobce představí až po letní přestávce. "Nepůjde nezbytně o velký krok - ten dostaneme v Monze. Ale Honda stahuje. Neptejte se mě na to, jak moc se snaží. Testovací stolice v Japonsku jedou naplno ve dne i v noci," pokračuje odborný poradce Red Bullu, jenž v poslední době často kritizuje Pirelli.
"Nevím, proč bych se měl bránit, když poukazuji na problém s pneumatikami," pokračuje. Ty podle něj byly ušity na míru Mercedesu. "Samozřejmě, že Red Bull s Vettelem čtyři roky dominoval, ale nikdy ne tak, jako nyní Mercedes. A navíc, když jsme dominovali, tak jsme byli zpomalování různým změnami pravidel během sezóny."
"Nejprve to byla pevnost křídel, potom difuzor... a změny byly možné i v průběhu sezóny. Dnes ne. nevím, jestli to je beznadějné. Pirelli už během sezóny pneumatiky změnilo - po Silverstone, kdy praskaly. A jak jsem řekl, ukázal jsem na problém," dodává Marko.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.