"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Max Verstappen s Red Bullem RB15
Max Verstappen s Red Bullem RB15, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 18. června 2019 06:20
Sdílej:

Helmut Marko po Velké ceně Kanady přiznal, že Honda, od které odebírají pohonné jednotky, je nejslabší v poli a zaostává i za Renaultem. Tvrdě však pracuje na tom, aby se přiblížila ke špičce. Kdy se můžou u Red Bullu a u Toro Rosso těšit na výkonnější motory?

Rakouský tým je v šampionátu na třetí příčce a hodně se snaží dostihnout trápící se druhé Ferrari, které zatím nasbíralo v 7 podnicích o 48 bodů více. Jejich motorový partner se letos zlepšil v oblasti spolehlivosti i výkonu natolik, že jej Marko v úvodu sezóny označil za třetího nejlepšího v poli.

Jenže Renault vyřešil spolehlivost a problém s ojnicemi a od GP Monaka své pohonné jednotky opět využívá naplno. A v Kanadě byl na motorové trati ve výkonu opět jasně před Hondou.

"Předně bych chtěl říct, že jsme s Hondou a spolehlivostí velmi spokojeni. Ztrácíme v oblasti výkonu, ale v Paul Ricard dostaneme nový motor," komentuje situaci Marko, jenž se před sezónou netajil ambicemi na zisk mistrovského titulu.

Tento víkend ve Francii tedy nasadí čerstvou, mírně vylepšenou (spalovací motor a turbo) stávající specifikaci, tu zcela novou japonský výrobce představí až po letní přestávce. "Nepůjde nezbytně o velký krok - ten dostaneme v Monze. Ale Honda stahuje. Neptejte se mě na to, jak moc se snaží. Testovací stolice v Japonsku jedou naplno ve dne i v noci," pokračuje odborný poradce Red Bullu, jenž v poslední době často kritizuje Pirelli.

"Nevím, proč bych se měl bránit, když poukazuji na problém s pneumatikami," pokračuje. Ty podle něj byly ušity na míru Mercedesu. "Samozřejmě, že Red Bull s Vettelem čtyři roky dominoval, ale nikdy ne tak, jako nyní Mercedes. A navíc, když jsme dominovali, tak jsme byli zpomalování různým změnami pravidel během sezóny."

"Nejprve to byla pevnost křídel, potom difuzor... a změny byly možné i v průběhu sezóny. Dnes ne. nevím, jestli to je beznadějné. Pirelli už během sezóny pneumatiky změnilo - po Silverstone, kdy praskaly. A jak jsem řekl, ukázal jsem na problém," dodává Marko.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.