Sebastian Vettel určil termín, do kterého se musí Ferrari zlepšit, aby ještě letos mohlo bojovat o titul. Ferrari žádné nové auto nechystá, na pozadí ale usilovně pracuje na úpravě svého aerodynamického konceptu.
I když na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácí po 6 závodech už 55 bodů, tak naděje na titul se pilot Scuderie stále nevzdává. Situace mezi konstruktéry je ještě vážnější - jeho týmu na Mercedes, který vyhrál všech letošních 6 závodů, schází 118 bodů.
"Myslím, že nemusíte být géniem. Podle mě se do boje musíme dostat do léta. OK, už teď máme léto, ale do letní přestávky musíme být ve velmi, velmi dobré formě, a pak tempo zlepšování využít ve druhé polovině sezóny, abychom to otočili," říká Vettel.
"Nejsem příliš ve stresu. Postupujeme krok za krokem a ve vývoji máme určité věci. Myslím, že rozumíme potřebám vozu. Některé věci můžeme aplikovat rychle, u jiných to bude trvat déle. Myslím, že velmi rychle, během těchto týdnů, poznáme, jak na tom jsme," vysvětluje pilot Ferrari.
To v současné době připravuje různá aerodynamická řešení, aby ze svého vozu SF90 dostalo více výkonností. Stavbu nového vozu podle svého technického ředitele však nechystá: "Žádný B-vůz, kompletně přestavěné auto, nebude, jen série vývojových dílů, které v příštích závodech zlepší využívání pneumatik. Mám pár nápadů, musíme spěchat, ale pár týdnů to zabere," popisuje šéf Mattia Binotto.
Vettel doufá, že jim novinky pomohou: "Rozhodně jsme nezažili takový start, který jsme chtěli. I tak jsme ale dokázali nasbírat dost bodů. Příští závody pro nás budou klíčové pro návrat do čela a pro to, abychom Mercedesu dali mnohem více zabrat."
"Jakmile se nám to povede, pak budeme mít spoustu věcí, na které se těšit. Klíčové je, aby k tomu došlo dříve než později, ale momentálně mě to moc neznepokojuje. Očividně zaostáváme a mezi Mercedesem a zbytkem je celkem velká mezera. Musíme ji stáhnout a dostat se dopředu, jinak to bude těžké otočit," uvědomuje si čtyřnásobný mistr světa.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.