Sebastian Vettel určil termín, do kterého se musí Ferrari zlepšit, aby ještě letos mohlo bojovat o titul. Ferrari žádné nové auto nechystá, na pozadí ale usilovně pracuje na úpravě svého aerodynamického konceptu.
I když na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácí po 6 závodech už 55 bodů, tak naděje na titul se pilot Scuderie stále nevzdává. Situace mezi konstruktéry je ještě vážnější - jeho týmu na Mercedes, který vyhrál všech letošních 6 závodů, schází 118 bodů.
"Myslím, že nemusíte být géniem. Podle mě se do boje musíme dostat do léta. OK, už teď máme léto, ale do letní přestávky musíme být ve velmi, velmi dobré formě, a pak tempo zlepšování využít ve druhé polovině sezóny, abychom to otočili," říká Vettel.
"Nejsem příliš ve stresu. Postupujeme krok za krokem a ve vývoji máme určité věci. Myslím, že rozumíme potřebám vozu. Některé věci můžeme aplikovat rychle, u jiných to bude trvat déle. Myslím, že velmi rychle, během těchto týdnů, poznáme, jak na tom jsme," vysvětluje pilot Ferrari.
To v současné době připravuje různá aerodynamická řešení, aby ze svého vozu SF90 dostalo více výkonností. Stavbu nového vozu podle svého technického ředitele však nechystá: "Žádný B-vůz, kompletně přestavěné auto, nebude, jen série vývojových dílů, které v příštích závodech zlepší využívání pneumatik. Mám pár nápadů, musíme spěchat, ale pár týdnů to zabere," popisuje šéf Mattia Binotto.
Vettel doufá, že jim novinky pomohou: "Rozhodně jsme nezažili takový start, který jsme chtěli. I tak jsme ale dokázali nasbírat dost bodů. Příští závody pro nás budou klíčové pro návrat do čela a pro to, abychom Mercedesu dali mnohem více zabrat."
"Jakmile se nám to povede, pak budeme mít spoustu věcí, na které se těšit. Klíčové je, aby k tomu došlo dříve než později, ale momentálně mě to moc neznepokojuje. Očividně zaostáváme a mezi Mercedesem a zbytkem je celkem velká mezera. Musíme ji stáhnout a dostat se dopředu, jinak to bude těžké otočit," uvědomuje si čtyřnásobný mistr světa.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.