Sebastian Vettel určil termín, do kterého se musí Ferrari zlepšit, aby ještě letos mohlo bojovat o titul. Ferrari žádné nové auto nechystá, na pozadí ale usilovně pracuje na úpravě svého aerodynamického konceptu.
I když na vedoucího Lewise Hamiltona ztrácí po 6 závodech už 55 bodů, tak naděje na titul se pilot Scuderie stále nevzdává. Situace mezi konstruktéry je ještě vážnější - jeho týmu na Mercedes, který vyhrál všech letošních 6 závodů, schází 118 bodů.
"Myslím, že nemusíte být géniem. Podle mě se do boje musíme dostat do léta. OK, už teď máme léto, ale do letní přestávky musíme být ve velmi, velmi dobré formě, a pak tempo zlepšování využít ve druhé polovině sezóny, abychom to otočili," říká Vettel.
"Nejsem příliš ve stresu. Postupujeme krok za krokem a ve vývoji máme určité věci. Myslím, že rozumíme potřebám vozu. Některé věci můžeme aplikovat rychle, u jiných to bude trvat déle. Myslím, že velmi rychle, během těchto týdnů, poznáme, jak na tom jsme," vysvětluje pilot Ferrari.
To v současné době připravuje různá aerodynamická řešení, aby ze svého vozu SF90 dostalo více výkonností. Stavbu nového vozu podle svého technického ředitele však nechystá: "Žádný B-vůz, kompletně přestavěné auto, nebude, jen série vývojových dílů, které v příštích závodech zlepší využívání pneumatik. Mám pár nápadů, musíme spěchat, ale pár týdnů to zabere," popisuje šéf Mattia Binotto.
Vettel doufá, že jim novinky pomohou: "Rozhodně jsme nezažili takový start, který jsme chtěli. I tak jsme ale dokázali nasbírat dost bodů. Příští závody pro nás budou klíčové pro návrat do čela a pro to, abychom Mercedesu dali mnohem více zabrat."
"Jakmile se nám to povede, pak budeme mít spoustu věcí, na které se těšit. Klíčové je, aby k tomu došlo dříve než později, ale momentálně mě to moc neznepokojuje. Očividně zaostáváme a mezi Mercedesem a zbytkem je celkem velká mezera. Musíme ji stáhnout a dostat se dopředu, jinak to bude těžké otočit," uvědomuje si čtyřnásobný mistr světa.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.