Daniel Ricciardo si přestupem z Red Bullu k Renaultu výkonnostně pohoršil. Na nové auto si vedle nového týmového kolegy Nica Hülkenberga stále zvyká, nicméně věří, že ve druhé části sezóny půjdou nahoru.
I když se Australanovi letos u francouzského týmu tolik nedaří, přesto nikterak nelituje, že opustil Red Bull. Při svém rozhodování si nebyl moc jistý přechodem rakouského týmu na motory Honda a navíc cítil, že stojí spíše za Maxem Verstappenem.
"Ano, jsem rád, že jsem změnil týmy. Potřeboval jsem to. Musel jsem se vyvíjet a čelit novým výzvám. Má léta u Red Bullu byla fantastická, pro mě ale nadešel čas ke změně," popisuje Ricciardo, jenž je prozatím v šampionátu s 8 body až na 13. místě, zatímco v letech 2014 a 2016 skončil celkově třetí.
Při změně barev ho lákala také možnost stát se jedničkou týmu: "Ano, myslím, že na to schopnosti mám. Alespoň jsem se o to chtěl pokusit. Pokud jde o výsledky, nejsem přesně tam, kde bych chtěl být, ale atmosféra a energie jsou v týmu výtečné. Jen se musím naučit být trpělivý."
"F1 je komplexní vědou, která vyžaduje svůj čas. Mám smlouvu do roku 2020. Výsledky jsou momentálně trochu zklamáním, ale stále jsme ve fázi budování. Věřím, že lepších výsledků se dočkáme před koncem sezóny. Můžete si to zapsat," vybízí nás Ricciardo.
Renault je mezi konstruktéry až osmý - lepší jsou kromě velké trojky také McLaren, Racing Point, Haas či Toro Rosso, což je pro tým s ambicemi na boj o pódia těžko stravitelné. Nedávno však odhalil problém s ojnicemi svého motoru, který může od GP Monaka konečně využívat naplno, a pro domácí závod ve Francii chystá velké zlepšení svého šasi. Pomůže mu to stát se nejlepším týmem středu pole?
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.