Daniel Ricciardo si přestupem z Red Bullu k Renaultu výkonnostně pohoršil. Na nové auto si vedle nového týmového kolegy Nica Hülkenberga stále zvyká, nicméně věří, že ve druhé části sezóny půjdou nahoru.
I když se Australanovi letos u francouzského týmu tolik nedaří, přesto nikterak nelituje, že opustil Red Bull. Při svém rozhodování si nebyl moc jistý přechodem rakouského týmu na motory Honda a navíc cítil, že stojí spíše za Maxem Verstappenem.
"Ano, jsem rád, že jsem změnil týmy. Potřeboval jsem to. Musel jsem se vyvíjet a čelit novým výzvám. Má léta u Red Bullu byla fantastická, pro mě ale nadešel čas ke změně," popisuje Ricciardo, jenž je prozatím v šampionátu s 8 body až na 13. místě, zatímco v letech 2014 a 2016 skončil celkově třetí.
Při změně barev ho lákala také možnost stát se jedničkou týmu: "Ano, myslím, že na to schopnosti mám. Alespoň jsem se o to chtěl pokusit. Pokud jde o výsledky, nejsem přesně tam, kde bych chtěl být, ale atmosféra a energie jsou v týmu výtečné. Jen se musím naučit být trpělivý."
"F1 je komplexní vědou, která vyžaduje svůj čas. Mám smlouvu do roku 2020. Výsledky jsou momentálně trochu zklamáním, ale stále jsme ve fázi budování. Věřím, že lepších výsledků se dočkáme před koncem sezóny. Můžete si to zapsat," vybízí nás Ricciardo.
Renault je mezi konstruktéry až osmý - lepší jsou kromě velké trojky také McLaren, Racing Point, Haas či Toro Rosso, což je pro tým s ambicemi na boj o pódia těžko stravitelné. Nedávno však odhalil problém s ojnicemi svého motoru, který může od GP Monaka konečně využívat naplno, a pro domácí závod ve Francii chystá velké zlepšení svého šasi. Pomůže mu to stát se nejlepším týmem středu pole?
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.