Stáj sídlící v Maranellu v letošní sezóně i přes občasné záblesky lepší výkonnosti se svým největším konkurentem od Mercedesu zatím výrazně prohrává. A jak již bývá zejména u italských médií v dobách nezdarů Scuderie zvykem, začínají se objevovat ohlasy, zda to není také jezdeckým obsazením rudých monopostů. Na pranýř se tak poslední dobou dostává obzvlášť čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Kombinace německého pilota v italské stáji dává vzpomenout časům z přelomu tisíciletí, kdy F1 pevně kralovalo Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem. V sezóně 2015 se po odchodu Fernanda Alonsa k italské stáji tehdy po bok Kimiho Räikkönena připojil Sebastian Vettel, držitel čtyř mistrovských titulů z působení u Red Bullu z let 2010 až 2013.
První rok u Ferrari vzbuzoval naděje, že by v ambicích italského týmu mohlo dojít konečně k obratu a věrní tifosi vzhlíželi k světlejším zítřkům. Vždyť to byl právě německý jezdec, jenž třikrát během tohoto ročníku (v Malajsii, Maďarsku a Singapuru) narušil hegemonii jinak dominantního Mercedesu, kdy si vítězství mezi sebou rozdělovali pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
V následujícím ročníku si Ferrari na triumf v závodech vůbec nesáhlo, zatímco v roce 2017 se začalo italskému týmu opět dařit, než přišla tragické "asijské" dějství počínaje grand prix v ulicích Singapuru a domeček z karet se tak opět rozsypal. V loňské sezóně to již vypadalo, že by se konečně Ferrari mohlo dostat do role hlavního vyzyvatele německé stáje s třícípou hvězdou ve znaku. Avšak řada chyb jak na straně týmu, tak i samotného jezdce opět vedla ke konečnému vítězství Mercedesu a prodloužení jejich série úspěchů.
Od letošní sezóny došlo k obměně v jezdecké sestavě Ferrari a zcela neobvykle vsadila tradiční stáj na mladého dravce v podobě Charlese Leclerca. Monacký pilot od prvních závodů předvádí slušné výkony a o to silnější kritika míří stále častěji právě na hlavu Sebastiana Vettela. Ve Ferrari se už před sezónou nijak netajili tím, že tahounem týmu bude zkušenější jezdec a mladík se tak bude zejména učit. S tímto přístupem se však italské stáji letos ještě zvítězit nepodařilo.
Sebastian Vettel má platnou smlouvu s Ferrari do konce roku 2020, avšak šíří se zvěsti, že by mohl skončit předčasně, klidně i na konci tohoto roku. V minulosti se německý jezdec také vyjádřil způsobem, že F1 je "teď spíše show a byznys než sport" anebo že by nezůstal "jenom proto, aby byl ve Formuli 1". Mnozí se tak ptají, zda již nenastal čas na to, aby pověsil přilbu na hřebík...
"Nemám vůbec v plánu skončit," říká německý jezdec pro Auto Bild. "Pořád mám spoustu zábavy a pořád mám něco na práci u Ferrari. Letos chceme zkusit vše pro to, abychom učinili obrat a Velká cena Kanady by měla být tím začátkem."
Přitom právě na kanadském okruhu pojmenovaném po legendárním Gillesi Villeneuvovi loni slavil vítězství. Jenže to celkově poslední se datuje k loňské grand prix Belgie. Přetrhne se tedy šňůra triumfů Mercedesu právě v Kanadě? Na to si ještě pár dní budeme muset trpělivě počkat...
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.