Stáj sídlící v Maranellu v letošní sezóně i přes občasné záblesky lepší výkonnosti se svým největším konkurentem od Mercedesu zatím výrazně prohrává. A jak již bývá zejména u italských médií v dobách nezdarů Scuderie zvykem, začínají se objevovat ohlasy, zda to není také jezdeckým obsazením rudých monopostů. Na pranýř se tak poslední dobou dostává obzvlášť čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Kombinace německého pilota v italské stáji dává vzpomenout časům z přelomu tisíciletí, kdy F1 pevně kralovalo Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem. V sezóně 2015 se po odchodu Fernanda Alonsa k italské stáji tehdy po bok Kimiho Räikkönena připojil Sebastian Vettel, držitel čtyř mistrovských titulů z působení u Red Bullu z let 2010 až 2013.
První rok u Ferrari vzbuzoval naděje, že by v ambicích italského týmu mohlo dojít konečně k obratu a věrní tifosi vzhlíželi k světlejším zítřkům. Vždyť to byl právě německý jezdec, jenž třikrát během tohoto ročníku (v Malajsii, Maďarsku a Singapuru) narušil hegemonii jinak dominantního Mercedesu, kdy si vítězství mezi sebou rozdělovali pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
V následujícím ročníku si Ferrari na triumf v závodech vůbec nesáhlo, zatímco v roce 2017 se začalo italskému týmu opět dařit, než přišla tragické "asijské" dějství počínaje grand prix v ulicích Singapuru a domeček z karet se tak opět rozsypal. V loňské sezóně to již vypadalo, že by se konečně Ferrari mohlo dostat do role hlavního vyzyvatele německé stáje s třícípou hvězdou ve znaku. Avšak řada chyb jak na straně týmu, tak i samotného jezdce opět vedla ke konečnému vítězství Mercedesu a prodloužení jejich série úspěchů.
Od letošní sezóny došlo k obměně v jezdecké sestavě Ferrari a zcela neobvykle vsadila tradiční stáj na mladého dravce v podobě Charlese Leclerca. Monacký pilot od prvních závodů předvádí slušné výkony a o to silnější kritika míří stále častěji právě na hlavu Sebastiana Vettela. Ve Ferrari se už před sezónou nijak netajili tím, že tahounem týmu bude zkušenější jezdec a mladík se tak bude zejména učit. S tímto přístupem se však italské stáji letos ještě zvítězit nepodařilo.
Sebastian Vettel má platnou smlouvu s Ferrari do konce roku 2020, avšak šíří se zvěsti, že by mohl skončit předčasně, klidně i na konci tohoto roku. V minulosti se německý jezdec také vyjádřil způsobem, že F1 je "teď spíše show a byznys než sport" anebo že by nezůstal "jenom proto, aby byl ve Formuli 1". Mnozí se tak ptají, zda již nenastal čas na to, aby pověsil přilbu na hřebík...
"Nemám vůbec v plánu skončit," říká německý jezdec pro Auto Bild. "Pořád mám spoustu zábavy a pořád mám něco na práci u Ferrari. Letos chceme zkusit vše pro to, abychom učinili obrat a Velká cena Kanady by měla být tím začátkem."
Přitom právě na kanadském okruhu pojmenovaném po legendárním Gillesi Villeneuvovi loni slavil vítězství. Jenže to celkově poslední se datuje k loňské grand prix Belgie. Přetrhne se tedy šňůra triumfů Mercedesu právě v Kanadě? Na to si ještě pár dní budeme muset trpělivě počkat...
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.