Stáj sídlící v Maranellu v letošní sezóně i přes občasné záblesky lepší výkonnosti se svým největším konkurentem od Mercedesu zatím výrazně prohrává. A jak již bývá zejména u italských médií v dobách nezdarů Scuderie zvykem, začínají se objevovat ohlasy, zda to není také jezdeckým obsazením rudých monopostů. Na pranýř se tak poslední dobou dostává obzvlášť čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel.
Kombinace německého pilota v italské stáji dává vzpomenout časům z přelomu tisíciletí, kdy F1 pevně kralovalo Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem. V sezóně 2015 se po odchodu Fernanda Alonsa k italské stáji tehdy po bok Kimiho Räikkönena připojil Sebastian Vettel, držitel čtyř mistrovských titulů z působení u Red Bullu z let 2010 až 2013.
První rok u Ferrari vzbuzoval naděje, že by v ambicích italského týmu mohlo dojít konečně k obratu a věrní tifosi vzhlíželi k světlejším zítřkům. Vždyť to byl právě německý jezdec, jenž třikrát během tohoto ročníku (v Malajsii, Maďarsku a Singapuru) narušil hegemonii jinak dominantního Mercedesu, kdy si vítězství mezi sebou rozdělovali pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
V následujícím ročníku si Ferrari na triumf v závodech vůbec nesáhlo, zatímco v roce 2017 se začalo italskému týmu opět dařit, než přišla tragické "asijské" dějství počínaje grand prix v ulicích Singapuru a domeček z karet se tak opět rozsypal. V loňské sezóně to již vypadalo, že by se konečně Ferrari mohlo dostat do role hlavního vyzyvatele německé stáje s třícípou hvězdou ve znaku. Avšak řada chyb jak na straně týmu, tak i samotného jezdce opět vedla ke konečnému vítězství Mercedesu a prodloužení jejich série úspěchů.
Od letošní sezóny došlo k obměně v jezdecké sestavě Ferrari a zcela neobvykle vsadila tradiční stáj na mladého dravce v podobě Charlese Leclerca. Monacký pilot od prvních závodů předvádí slušné výkony a o to silnější kritika míří stále častěji právě na hlavu Sebastiana Vettela. Ve Ferrari se už před sezónou nijak netajili tím, že tahounem týmu bude zkušenější jezdec a mladík se tak bude zejména učit. S tímto přístupem se však italské stáji letos ještě zvítězit nepodařilo.
Sebastian Vettel má platnou smlouvu s Ferrari do konce roku 2020, avšak šíří se zvěsti, že by mohl skončit předčasně, klidně i na konci tohoto roku. V minulosti se německý jezdec také vyjádřil způsobem, že F1 je "teď spíše show a byznys než sport" anebo že by nezůstal "jenom proto, aby byl ve Formuli 1". Mnozí se tak ptají, zda již nenastal čas na to, aby pověsil přilbu na hřebík...
"Nemám vůbec v plánu skončit," říká německý jezdec pro Auto Bild. "Pořád mám spoustu zábavy a pořád mám něco na práci u Ferrari. Letos chceme zkusit vše pro to, abychom učinili obrat a Velká cena Kanady by měla být tím začátkem."
Přitom právě na kanadském okruhu pojmenovaném po legendárním Gillesi Villeneuvovi loni slavil vítězství. Jenže to celkově poslední se datuje k loňské grand prix Belgie. Přetrhne se tedy šňůra triumfů Mercedesu právě v Kanadě? Na to si ještě pár dní budeme muset trpělivě počkat...
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.