Renault přemýšlí o tom, že by pro příští sezónu Formule 1 postavil "kvalifikační" auto, aby se v konečném účtování mezi konstruktéry posunul výše. Momentálně mu patří až osmá pozice, s čímž jsou velmi nespokojeni.
Základ letošního monopostu je přitom podle zástupců francouzského týmu dost dobrý na to, aby se dostali do čela středu pole. Nyní zároveň přemýšlejí o tom, že by před sezónou 2020 upřednostnili rychlost na jedno kolo spíše než závodní tempo a šetrnost k pneumatikám.
"Myslím, že zkoumáme dvě nebo tři změny, které jsou v této době naprosto možné a které mohou dramaticky změnit chování a konkurenceschopnost vozu pro příští rok," popisuje šéf týmu Cyril Abiteboul.
"První je aerodynamická efektivita a druhou to, jak děláte kompromis mezi kvalifikací a závodem, protože v moderní F1 je vše o kvalifikaci. Všechny tratě jsou teď téměř jako Monako, a pokud se soustředíte na kvalifikaci nebo na závod, tak vývoj probíhá jinak," pokračuje 41letý Pařížan.
"Může jít o takové věci, jak nastavujete své převodové poměry. Pokud chcete upřednostnit kvalifikaci před závodem, změníte je. Podle pravidel jsou fixní, nemůžeme je pro tuto sezónu změnit, ale před příštím ročníkem jsou zcela otevřeny," konkretizuje Abiteboul.
"Dalším bodem je potom sklon auta. Stále zbývá nějaký čas. Na změnu parametrů vozu ještě není příliš pozdě. Nejde o špatné auto, ale tohle může být zlepšeno, takže příští rok bude dalším krokem od toho letošního," naznačuje možný postup Renaultu, který má ambice co nejdříve stáhnout náskok vedoucí trojice.
Nejlepší příležitost k tomu bude mít ale až v následujícím roce: "Půjde [v roce 2020] o krok k pravidelnému boji o pódia a vítězství? Ne, protože známe F1. Upřímně: naší nejlepší sázkou je práce na roku 2021. Tehdy půjde o vyvážení úsilí toho, co uděláme pro rok 2020, protože chceme začít nyní a už teď začneme pracovat i na vývoji pro rok 2021," dodává Abiteboul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.