Renault zvažuje stavbu "kvalifikačního" vozu pro rok 2020

Nico Hülkenberg v kvalifikaci na GP Monaka
Nico Hülkenberg v kvalifikaci na GP Monaka, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 3. června 2019 6:30
Sdílej:

Renault přemýšlí o tom, že by pro příští sezónu Formule 1 postavil "kvalifikační" auto, aby se v konečném účtování mezi konstruktéry posunul výše. Momentálně mu patří až osmá pozice, s čímž jsou velmi nespokojeni.

Základ letošního monopostu je přitom podle zástupců francouzského týmu dost dobrý na to, aby se dostali do čela středu pole. Nyní zároveň přemýšlejí o tom, že by před sezónou 2020 upřednostnili rychlost na jedno kolo spíše než závodní tempo a šetrnost k pneumatikám.

"Myslím, že zkoumáme dvě nebo tři změny, které jsou v této době naprosto možné a které mohou dramaticky změnit chování a konkurenceschopnost vozu pro příští rok," popisuje šéf týmu Cyril Abiteboul.

"První je aerodynamická efektivita a druhou to, jak děláte kompromis mezi kvalifikací a závodem, protože v moderní F1 je vše o kvalifikaci. Všechny tratě jsou teď téměř jako Monako, a pokud se soustředíte na kvalifikaci nebo na závod, tak vývoj probíhá jinak," pokračuje 41letý Pařížan.

"Může jít o takové věci, jak nastavujete své převodové poměry. Pokud chcete upřednostnit kvalifikaci před závodem, změníte je. Podle pravidel jsou fixní, nemůžeme je pro tuto sezónu změnit, ale před příštím ročníkem jsou zcela otevřeny," konkretizuje Abiteboul.

"Dalším bodem je potom sklon auta. Stále zbývá nějaký čas. Na změnu parametrů vozu ještě není příliš pozdě. Nejde o špatné auto, ale tohle může být zlepšeno, takže příští rok bude dalším krokem od toho letošního," naznačuje možný postup Renaultu, který má ambice co nejdříve stáhnout náskok vedoucí trojice.

Nejlepší příležitost k tomu bude mít ale až v následujícím roce: "Půjde [v roce 2020] o krok k pravidelnému boji o pódia a vítězství? Ne, protože známe F1. Upřímně: naší nejlepší sázkou je práce na roku 2021. Tehdy půjde o vyvážení úsilí toho, co uděláme pro rok 2020, protože chceme začít nyní a už teď začneme pracovat i na vývoji pro rok 2021," dodává Abiteboul.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.