Renault přemýšlí o tom, že by pro příští sezónu Formule 1 postavil "kvalifikační" auto, aby se v konečném účtování mezi konstruktéry posunul výše. Momentálně mu patří až osmá pozice, s čímž jsou velmi nespokojeni.
Základ letošního monopostu je přitom podle zástupců francouzského týmu dost dobrý na to, aby se dostali do čela středu pole. Nyní zároveň přemýšlejí o tom, že by před sezónou 2020 upřednostnili rychlost na jedno kolo spíše než závodní tempo a šetrnost k pneumatikám.
"Myslím, že zkoumáme dvě nebo tři změny, které jsou v této době naprosto možné a které mohou dramaticky změnit chování a konkurenceschopnost vozu pro příští rok," popisuje šéf týmu Cyril Abiteboul.
"První je aerodynamická efektivita a druhou to, jak děláte kompromis mezi kvalifikací a závodem, protože v moderní F1 je vše o kvalifikaci. Všechny tratě jsou teď téměř jako Monako, a pokud se soustředíte na kvalifikaci nebo na závod, tak vývoj probíhá jinak," pokračuje 41letý Pařížan.
"Může jít o takové věci, jak nastavujete své převodové poměry. Pokud chcete upřednostnit kvalifikaci před závodem, změníte je. Podle pravidel jsou fixní, nemůžeme je pro tuto sezónu změnit, ale před příštím ročníkem jsou zcela otevřeny," konkretizuje Abiteboul.
"Dalším bodem je potom sklon auta. Stále zbývá nějaký čas. Na změnu parametrů vozu ještě není příliš pozdě. Nejde o špatné auto, ale tohle může být zlepšeno, takže příští rok bude dalším krokem od toho letošního," naznačuje možný postup Renaultu, který má ambice co nejdříve stáhnout náskok vedoucí trojice.
Nejlepší příležitost k tomu bude mít ale až v následujícím roce: "Půjde [v roce 2020] o krok k pravidelnému boji o pódia a vítězství? Ne, protože známe F1. Upřímně: naší nejlepší sázkou je práce na roku 2021. Tehdy půjde o vyvážení úsilí toho, co uděláme pro rok 2020, protože chceme začít nyní a už teď začneme pracovat i na vývoji pro rok 2021," dodává Abiteboul.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.