Výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri se hluboce omlouvá mladému jezdci Charlesovi Leclercovi za to, jak mu zničili víkendovou Velkou cenu Monaka. Podobné chyby, jako se dopustili v úvodní části sobotní kvalifikace, se podle něj už nesmí opakovat.
Scuderia svého mladíka po zajetí kola za 1:12,149 min již nechala v boxech, protože si myslela, že mu to v pohodě bude stačit na postup do prostřední části. Leclerc se dotazoval, jestli si jsou opravdu jisti, a raději chtěl ještě vyjet na trať. Tým mu odpověděl, že ano, a vyčkával v boxech, zatímco se ostatní neustále zlepšovali s tím, jak se povrch dráhy vyvíjel a zrychloval.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se například ve druhé jízdě zlepšil o 9 desetin a Charlesovi nakonec zůstaly oči pro pláč - v Q1 skončil šestnáctý a k velkému překvapení na domácí půdě nepostoupil. Na začátku Velké ceny Monaka, kde se nedá předjíždět, pak stál na opačné straně roštu.
Není divu, že byl na svůj tým pořádně naštvaný: "Je to velmi těžké strávit. Potřebují vysvětlení," hlesl po zpackané kvalifikaci. Vztahy mezi Leclercovým managementem a vedením závodního týmu po víkendu značně ochladly.
"Hluboce se mu omlouváme! Hlavní je, abychom už takové chyby neopakovali," burcuje Camilleri ve snaze udobřit si mladého jezdce. "K těmto věcem žel dochází, ale důležité je, abychom nedělali tytéž chyby znovu."
"Šlo o chybu týmu a my jsme přišli na to, co nefungovalo. Teď musíme zapomenout na to, co se stalo, a snížit náskok na Mercedes," vybízí ředitel Ferrari svůj závodní tým, jemuž se v posledních závodech výkonnostně moc nedaří. Druhé místo Vettela v Monte Carlu bylo nejlepším letošním výsledkem stáje z Maranella.
The margins are so fine around this place#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/N8T0iw9mJT
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019Během posledního víkendu ztratila na Stříbrné šípy dalších 22 bodů, její ztráta v šampionátu dosahuje po šesti podnicích už 118 bodů., zatímco se na ní dotahuje třetí Red Bull, jenž ji bodově v posledních dvou závodech předčil. Její motor sice v kvalifikaci patří mezi nejvýkonnější, ztrácí však v oblasti přítlaku a práce s pneumatikami. Šanci na vítězství by mohla mít na velmi rychlé trati v Kanadě, kam týmy zamíří příští týden.
Ferrari je v krizi a někteří novináři spekulují o možném konci 31letého Vettela v F1. Na pozadí dochází ke změnám: špičkoví inženýři Alessandro Cinelli a Giacomo Tortora byli odsunuti, povýšení se naopak dočkal Macrco Adurno. Vedení Ferrari schválilo na vývoj vozu a nového zavěšení vyšší rozpočet, aby nebyl narušen zbytek jeho programu. Pozice Binotta ale ohrožena není: "Mattia Binotto má mou plnou podporu. Jsem si jistý, že nalezneme řešení," dodává Camilleri.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.