Výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri se hluboce omlouvá mladému jezdci Charlesovi Leclercovi za to, jak mu zničili víkendovou Velkou cenu Monaka. Podobné chyby, jako se dopustili v úvodní části sobotní kvalifikace, se podle něj už nesmí opakovat.
Scuderia svého mladíka po zajetí kola za 1:12,149 min již nechala v boxech, protože si myslela, že mu to v pohodě bude stačit na postup do prostřední části. Leclerc se dotazoval, jestli si jsou opravdu jisti, a raději chtěl ještě vyjet na trať. Tým mu odpověděl, že ano, a vyčkával v boxech, zatímco se ostatní neustále zlepšovali s tím, jak se povrch dráhy vyvíjel a zrychloval.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se například ve druhé jízdě zlepšil o 9 desetin a Charlesovi nakonec zůstaly oči pro pláč - v Q1 skončil šestnáctý a k velkému překvapení na domácí půdě nepostoupil. Na začátku Velké ceny Monaka, kde se nedá předjíždět, pak stál na opačné straně roštu.
Není divu, že byl na svůj tým pořádně naštvaný: "Je to velmi těžké strávit. Potřebují vysvětlení," hlesl po zpackané kvalifikaci. Vztahy mezi Leclercovým managementem a vedením závodního týmu po víkendu značně ochladly.
"Hluboce se mu omlouváme! Hlavní je, abychom už takové chyby neopakovali," burcuje Camilleri ve snaze udobřit si mladého jezdce. "K těmto věcem žel dochází, ale důležité je, abychom nedělali tytéž chyby znovu."
"Šlo o chybu týmu a my jsme přišli na to, co nefungovalo. Teď musíme zapomenout na to, co se stalo, a snížit náskok na Mercedes," vybízí ředitel Ferrari svůj závodní tým, jemuž se v posledních závodech výkonnostně moc nedaří. Druhé místo Vettela v Monte Carlu bylo nejlepším letošním výsledkem stáje z Maranella.
The margins are so fine around this place#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/N8T0iw9mJT
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019Během posledního víkendu ztratila na Stříbrné šípy dalších 22 bodů, její ztráta v šampionátu dosahuje po šesti podnicích už 118 bodů., zatímco se na ní dotahuje třetí Red Bull, jenž ji bodově v posledních dvou závodech předčil. Její motor sice v kvalifikaci patří mezi nejvýkonnější, ztrácí však v oblasti přítlaku a práce s pneumatikami. Šanci na vítězství by mohla mít na velmi rychlé trati v Kanadě, kam týmy zamíří příští týden.
Ferrari je v krizi a někteří novináři spekulují o možném konci 31letého Vettela v F1. Na pozadí dochází ke změnám: špičkoví inženýři Alessandro Cinelli a Giacomo Tortora byli odsunuti, povýšení se naopak dočkal Macrco Adurno. Vedení Ferrari schválilo na vývoj vozu a nového zavěšení vyšší rozpočet, aby nebyl narušen zbytek jeho programu. Pozice Binotta ale ohrožena není: "Mattia Binotto má mou plnou podporu. Jsem si jistý, že nalezneme řešení," dodává Camilleri.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.