Výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri se hluboce omlouvá mladému jezdci Charlesovi Leclercovi za to, jak mu zničili víkendovou Velkou cenu Monaka. Podobné chyby, jako se dopustili v úvodní části sobotní kvalifikace, se podle něj už nesmí opakovat.
Scuderia svého mladíka po zajetí kola za 1:12,149 min již nechala v boxech, protože si myslela, že mu to v pohodě bude stačit na postup do prostřední části. Leclerc se dotazoval, jestli si jsou opravdu jisti, a raději chtěl ještě vyjet na trať. Tým mu odpověděl, že ano, a vyčkával v boxech, zatímco se ostatní neustále zlepšovali s tím, jak se povrch dráhy vyvíjel a zrychloval.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se například ve druhé jízdě zlepšil o 9 desetin a Charlesovi nakonec zůstaly oči pro pláč - v Q1 skončil šestnáctý a k velkému překvapení na domácí půdě nepostoupil. Na začátku Velké ceny Monaka, kde se nedá předjíždět, pak stál na opačné straně roštu.
Není divu, že byl na svůj tým pořádně naštvaný: "Je to velmi těžké strávit. Potřebují vysvětlení," hlesl po zpackané kvalifikaci. Vztahy mezi Leclercovým managementem a vedením závodního týmu po víkendu značně ochladly.
"Hluboce se mu omlouváme! Hlavní je, abychom už takové chyby neopakovali," burcuje Camilleri ve snaze udobřit si mladého jezdce. "K těmto věcem žel dochází, ale důležité je, abychom nedělali tytéž chyby znovu."
"Šlo o chybu týmu a my jsme přišli na to, co nefungovalo. Teď musíme zapomenout na to, co se stalo, a snížit náskok na Mercedes," vybízí ředitel Ferrari svůj závodní tým, jemuž se v posledních závodech výkonnostně moc nedaří. Druhé místo Vettela v Monte Carlu bylo nejlepším letošním výsledkem stáje z Maranella.
The margins are so fine around this place#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/N8T0iw9mJT
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019Během posledního víkendu ztratila na Stříbrné šípy dalších 22 bodů, její ztráta v šampionátu dosahuje po šesti podnicích už 118 bodů., zatímco se na ní dotahuje třetí Red Bull, jenž ji bodově v posledních dvou závodech předčil. Její motor sice v kvalifikaci patří mezi nejvýkonnější, ztrácí však v oblasti přítlaku a práce s pneumatikami. Šanci na vítězství by mohla mít na velmi rychlé trati v Kanadě, kam týmy zamíří příští týden.
Ferrari je v krizi a někteří novináři spekulují o možném konci 31letého Vettela v F1. Na pozadí dochází ke změnám: špičkoví inženýři Alessandro Cinelli a Giacomo Tortora byli odsunuti, povýšení se naopak dočkal Macrco Adurno. Vedení Ferrari schválilo na vývoj vozu a nového zavěšení vyšší rozpočet, aby nebyl narušen zbytek jeho programu. Pozice Binotta ale ohrožena není: "Mattia Binotto má mou plnou podporu. Jsem si jistý, že nalezneme řešení," dodává Camilleri.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.