Výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri se hluboce omlouvá mladému jezdci Charlesovi Leclercovi za to, jak mu zničili víkendovou Velkou cenu Monaka. Podobné chyby, jako se dopustili v úvodní části sobotní kvalifikace, se podle něj už nesmí opakovat.
Scuderia svého mladíka po zajetí kola za 1:12,149 min již nechala v boxech, protože si myslela, že mu to v pohodě bude stačit na postup do prostřední části. Leclerc se dotazoval, jestli si jsou opravdu jisti, a raději chtěl ještě vyjet na trať. Tým mu odpověděl, že ano, a vyčkával v boxech, zatímco se ostatní neustále zlepšovali s tím, jak se povrch dráhy vyvíjel a zrychloval.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel se například ve druhé jízdě zlepšil o 9 desetin a Charlesovi nakonec zůstaly oči pro pláč - v Q1 skončil šestnáctý a k velkému překvapení na domácí půdě nepostoupil. Na začátku Velké ceny Monaka, kde se nedá předjíždět, pak stál na opačné straně roštu.
Není divu, že byl na svůj tým pořádně naštvaný: "Je to velmi těžké strávit. Potřebují vysvětlení," hlesl po zpackané kvalifikaci. Vztahy mezi Leclercovým managementem a vedením závodního týmu po víkendu značně ochladly.
"Hluboce se mu omlouváme! Hlavní je, abychom už takové chyby neopakovali," burcuje Camilleri ve snaze udobřit si mladého jezdce. "K těmto věcem žel dochází, ale důležité je, abychom nedělali tytéž chyby znovu."
"Šlo o chybu týmu a my jsme přišli na to, co nefungovalo. Teď musíme zapomenout na to, co se stalo, a snížit náskok na Mercedes," vybízí ředitel Ferrari svůj závodní tým, jemuž se v posledních závodech výkonnostně moc nedaří. Druhé místo Vettela v Monte Carlu bylo nejlepším letošním výsledkem stáje z Maranella.
The margins are so fine around this place#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/N8T0iw9mJT
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019Během posledního víkendu ztratila na Stříbrné šípy dalších 22 bodů, její ztráta v šampionátu dosahuje po šesti podnicích už 118 bodů., zatímco se na ní dotahuje třetí Red Bull, jenž ji bodově v posledních dvou závodech předčil. Její motor sice v kvalifikaci patří mezi nejvýkonnější, ztrácí však v oblasti přítlaku a práce s pneumatikami. Šanci na vítězství by mohla mít na velmi rychlé trati v Kanadě, kam týmy zamíří příští týden.
Ferrari je v krizi a někteří novináři spekulují o možném konci 31letého Vettela v F1. Na pozadí dochází ke změnám: špičkoví inženýři Alessandro Cinelli a Giacomo Tortora byli odsunuti, povýšení se naopak dočkal Macrco Adurno. Vedení Ferrari schválilo na vývoj vozu a nového zavěšení vyšší rozpočet, aby nebyl narušen zbytek jeho programu. Pozice Binotta ale ohrožena není: "Mattia Binotto má mou plnou podporu. Jsem si jistý, že nalezneme řešení," dodává Camilleri.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.