Robert Kubica je frustrovaný z výkonnosti svého Williamsu v letošní sezóně. A uvědomuje si, že letos s ním už na body mít nebude.
Stáj z Grove jako jediná nezískala ani bod a v sezóně 2019 už ho možná ani nezíská, přestože používá stejnou pohonnou jednotku jako dominující Mercedes. I minulý víkend v pomalém Monaku měla ke skórování daleko - George Russell projel cílem jako patnáctý, Robert Kubica jako osmnáctý.
Těžký test v křivolakých uličkách zvládl. "Věděl jsem, že tam budu v pohodě. Myslím, že mnoho lidí se domnívalo, že tam ani nebudu schopný zatočit volantem. Myslím, že v této nelehké situaci jsem si vedl hodně dobře a můžu být spokojený. Samozřejmě, že konečný výsledek mohl být lepší, ale takové už je závodění," hodnotí svůj výkon polský pilot.
"Lidé říkali, že v 1. zatáčce budu mít problém. A myslím, že ve všech závodech jsem první zatáčku či první kolo zvládl velmi dobře, když jde tak trochu o závodní instinkt, a je to jen díky němu, ničemu jinému," pokračuje Kubica.
Výkonnostně na víc ale jejich balík i přes drobné pokroky nemá: "Formule 1 se mění velmi rychle a já doufám, že tato sezóna pro nás skončí dobře. Nemyslím si, že se dostaneme na pódium. A také budeme mít problém se ziskem bodů, protože ztráta je obrovská."
"I kdyby ostatní týmy zmrazily svou práci na vozech, stále by to pro nás bylo těžké s nimi bojovat. Pokusíme se dostat ostatním blíže - tohle je reálný cíl pro tuto sezónu," přibližuje ambice svého Williamsu, jenž se nedávno rozešel se svým technickým ředitelem Paddym Lowem.
Co je špatně s jejich vozem FW42? "Možná vím, co je naším problémem, ale nedokážu ho napravit. Jezdci nestavějí auta. Williams zažil určitá zdržení, která nám samozřejmě nepomohla. Ale i bez nich bychom podle mě teď o body nebojovali," dodává Kubica.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.