Robert Kubica je frustrovaný z výkonnosti svého Williamsu v letošní sezóně. A uvědomuje si, že letos s ním už na body mít nebude.
Stáj z Grove jako jediná nezískala ani bod a v sezóně 2019 už ho možná ani nezíská, přestože používá stejnou pohonnou jednotku jako dominující Mercedes. I minulý víkend v pomalém Monaku měla ke skórování daleko - George Russell projel cílem jako patnáctý, Robert Kubica jako osmnáctý.
Těžký test v křivolakých uličkách zvládl. "Věděl jsem, že tam budu v pohodě. Myslím, že mnoho lidí se domnívalo, že tam ani nebudu schopný zatočit volantem. Myslím, že v této nelehké situaci jsem si vedl hodně dobře a můžu být spokojený. Samozřejmě, že konečný výsledek mohl být lepší, ale takové už je závodění," hodnotí svůj výkon polský pilot.
"Lidé říkali, že v 1. zatáčce budu mít problém. A myslím, že ve všech závodech jsem první zatáčku či první kolo zvládl velmi dobře, když jde tak trochu o závodní instinkt, a je to jen díky němu, ničemu jinému," pokračuje Kubica.
Výkonnostně na víc ale jejich balík i přes drobné pokroky nemá: "Formule 1 se mění velmi rychle a já doufám, že tato sezóna pro nás skončí dobře. Nemyslím si, že se dostaneme na pódium. A také budeme mít problém se ziskem bodů, protože ztráta je obrovská."
"I kdyby ostatní týmy zmrazily svou práci na vozech, stále by to pro nás bylo těžké s nimi bojovat. Pokusíme se dostat ostatním blíže - tohle je reálný cíl pro tuto sezónu," přibližuje ambice svého Williamsu, jenž se nedávno rozešel se svým technickým ředitelem Paddym Lowem.
Co je špatně s jejich vozem FW42? "Možná vím, co je naším problémem, ale nedokážu ho napravit. Jezdci nestavějí auta. Williams zažil určitá zdržení, která nám samozřejmě nepomohla. Ale i bez nich bychom podle mě teď o body nebojovali," dodává Kubica.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.