Robert Kubica je frustrovaný z výkonnosti svého Williamsu v letošní sezóně. A uvědomuje si, že letos s ním už na body mít nebude.
Stáj z Grove jako jediná nezískala ani bod a v sezóně 2019 už ho možná ani nezíská, přestože používá stejnou pohonnou jednotku jako dominující Mercedes. I minulý víkend v pomalém Monaku měla ke skórování daleko - George Russell projel cílem jako patnáctý, Robert Kubica jako osmnáctý.
Těžký test v křivolakých uličkách zvládl. "Věděl jsem, že tam budu v pohodě. Myslím, že mnoho lidí se domnívalo, že tam ani nebudu schopný zatočit volantem. Myslím, že v této nelehké situaci jsem si vedl hodně dobře a můžu být spokojený. Samozřejmě, že konečný výsledek mohl být lepší, ale takové už je závodění," hodnotí svůj výkon polský pilot.
"Lidé říkali, že v 1. zatáčce budu mít problém. A myslím, že ve všech závodech jsem první zatáčku či první kolo zvládl velmi dobře, když jde tak trochu o závodní instinkt, a je to jen díky němu, ničemu jinému," pokračuje Kubica.
Výkonnostně na víc ale jejich balík i přes drobné pokroky nemá: "Formule 1 se mění velmi rychle a já doufám, že tato sezóna pro nás skončí dobře. Nemyslím si, že se dostaneme na pódium. A také budeme mít problém se ziskem bodů, protože ztráta je obrovská."
"I kdyby ostatní týmy zmrazily svou práci na vozech, stále by to pro nás bylo těžké s nimi bojovat. Pokusíme se dostat ostatním blíže - tohle je reálný cíl pro tuto sezónu," přibližuje ambice svého Williamsu, jenž se nedávno rozešel se svým technickým ředitelem Paddym Lowem.
Co je špatně s jejich vozem FW42? "Možná vím, co je naším problémem, ale nedokážu ho napravit. Jezdci nestavějí auta. Williams zažil určitá zdržení, která nám samozřejmě nepomohla. Ale i bez nich bychom podle mě teď o body nebojovali," dodává Kubica.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.