"Selhání s McLarenem pro nás bylo tou největší lekcí," uznává šéf Hondy

Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou během Velké ceny Mexika 2016
Jenson Button s McLarenem poháněným Hondou během Velké ceny Mexika 2016, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 29. května 2019 6:30
Sdílej:

Sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto promluvil o vztahu s McLarenem, který před 2 roky zkrachoval. Podle něj šlo o tu největší lekci, kterou japonská automobilka po svém návratu do Formule 1 dostala.

V Monaku zažila Honda úspěch, když poprvé od roku 1987 bodovala se všemi čtyřmi vozy: Max Verstappen byl klasifikován na čtvrtém, Pierre Gasly na pátém, Daniil Kvjat na sedmém a Alexander Albon na osmém místě. Max po penalizaci sice o pódium přišel, přesto šlo podle Jamamota o jedno z důležitých "malých vítězství."

"Naučili jsme se, že nejdůležitější je oslavovat drobná vítězství jako kroky vpřed," prohlásil po Velké ceně Monaka šéf Hondy, která se do F1 vrátila s McLarenem v roce 2015.

Nebyla mu ale schopna dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku, a tak se v roce 2017 jejich cesty předčasně rozešly. Na vítězství stále čeká, ale po zlepšení svých výkonů si je už klade za cíl: "Musíme pokračovat v soustředění se na vítězství v závodech, to je náš největší cíl," uvádí Jamamoto.

Selhání partnerství s McLarenem považuje za největší lekci, kterou dostali: "To, že jsme nebyli plně připraveni, bylo tou největší lekcí. Pokud bychom mohli začít znovu, rozhodně bychom byli lépe připraveni na to, abychom se rychleji dostali do lepší pozice," dušuje se Japonec. "To, čím jsme s McLarenem prošli, bylo cennou lekcí - my jsme se z toho hodně naučili. Dostalo nás to tam, kde jsme dnes."

Před sezónou 2018 se Honda spojila s Toro Rosso, letos se k ní přidal Red Bull. A společně s ním se chtějí konečně pokusit o porážku Mercedesu. "Bude to těžké, pokud ale zůstaneme na cestě, pak s nimi jednoho dne budeme moci bojovat," věří Jamamoto.

"Motorsport je celý o vítězstvích a porážkách, i když z 50 % zahrnuje tlak a z 50 % zábavu. Musíme dosahovat pokroku dle našeho plánu. Formule 1 je tím nejlepším divadlem pro vypořádání se s touto výzvou," dodává sportovní šéf Hondy.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.