Sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto promluvil o vztahu s McLarenem, který před 2 roky zkrachoval. Podle něj šlo o tu největší lekci, kterou japonská automobilka po svém návratu do Formule 1 dostala.
V Monaku zažila Honda úspěch, když poprvé od roku 1987 bodovala se všemi čtyřmi vozy: Max Verstappen byl klasifikován na čtvrtém, Pierre Gasly na pátém, Daniil Kvjat na sedmém a Alexander Albon na osmém místě. Max po penalizaci sice o pódium přišel, přesto šlo podle Jamamota o jedno z důležitých "malých vítězství."
"Naučili jsme se, že nejdůležitější je oslavovat drobná vítězství jako kroky vpřed," prohlásil po Velké ceně Monaka šéf Hondy, která se do F1 vrátila s McLarenem v roce 2015.
Nebyla mu ale schopna dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku, a tak se v roce 2017 jejich cesty předčasně rozešly. Na vítězství stále čeká, ale po zlepšení svých výkonů si je už klade za cíl: "Musíme pokračovat v soustředění se na vítězství v závodech, to je náš největší cíl," uvádí Jamamoto.
Selhání partnerství s McLarenem považuje za největší lekci, kterou dostali: "To, že jsme nebyli plně připraveni, bylo tou největší lekcí. Pokud bychom mohli začít znovu, rozhodně bychom byli lépe připraveni na to, abychom se rychleji dostali do lepší pozice," dušuje se Japonec. "To, čím jsme s McLarenem prošli, bylo cennou lekcí - my jsme se z toho hodně naučili. Dostalo nás to tam, kde jsme dnes."
Před sezónou 2018 se Honda spojila s Toro Rosso, letos se k ní přidal Red Bull. A společně s ním se chtějí konečně pokusit o porážku Mercedesu. "Bude to těžké, pokud ale zůstaneme na cestě, pak s nimi jednoho dne budeme moci bojovat," věří Jamamoto.
"Motorsport je celý o vítězstvích a porážkách, i když z 50 % zahrnuje tlak a z 50 % zábavu. Musíme dosahovat pokroku dle našeho plánu. Formule 1 je tím nejlepším divadlem pro vypořádání se s touto výzvou," dodává sportovní šéf Hondy.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.