Ferrari musí okamžitě začít porážet Mercedes, chce-li ještě letos pomýšlet na boj o mistrovský titul. V Monaku tento víkend vzhledem k předchozím výsledkům ale nebude favoritem, podle některých by dokonce mohlo být až třetím nejrychlejším týmem. Pomohou italské stáji nové díly? Zatím se jí v šampionátu moc nedaří.
"Ostatní odvedli lepší práci než my. Má to jistě negativní stránky," přiznává Vettel, jenž na lídra šampionátu mířícího za svým 6. titulem - Lewise Hamiltona, ztrácí už skoro 50 bodů. "Pracujeme tvrdě - není to tak, že bychom polevili a v posledních několika týdnech se opalovali."
"Tady se může stát cokoliv, protože je ve hře tolik proměnných: provoz, bariéry, počasí - všechno to může nějako ovlivnit výsledek. A musím říct, že si zde zasloužíme dobrý výsledek," pokračuje pilot Ferrari již na monackém padoku.
"Pracovali jsme velmi tvrdě a stále tvrdě pracujeme, ale nepodařilo se nám získat výsledky, které jsme měli. Víme, že stále musíme pracovat na zlepšení, abychom dosáhli takové úrovně konkurenceschopnosti, jakou jsme měli na počátku sezóny," uvědomuje si Vettel.
Na 3,337 km dlouhém okruhu se první tréninky jedou již dnes. Pro jezdce jde o jedinečný zážitek: "Není pochyb o tom, že jde o nejikoničtější trať sezóny - nejprve uháníte do kopce, potom městskými uličkami dolů, než projedete ve tmě velmi rychlým tunelem do přístavu. Je fakt unikátní," popisuje německý pilot.
"Pro jezdce a inženýry je tahle hrbolatá trať úplně vzdálená od ostatních okruhů, na které jsme zvyklí - a to z toho činí ještě větší výzvu. Auta potřebují maximální aerodynamický přítlak a nastavení, které jezdci dodá potřebnou sebedůvěru, aby obrušoval zdi v honbě za nejrychlejším časem na kolo. Není zde prostor pro chybu a vzhledem k absenci skutečné rovinky je předjíždění takřka nemožné. Proto je důležité se dobře kvalifikovat," upozorňuje Vettel.
Je podle čtyřnásobného šampióna návrh letošního vozu SF90 chybný? "Hodně aut jezdí za námi, takže chybný návrh mají spíše oni. Takže rozhodně ne. Věřím, že máme dobré auto, momentálně však musíme hledat odpovědi. Tou hlavní je to, že Mercedes je lepší. Jsme s tím spokojeni? Nikoliv. Můžeme to přes noc změnit. Asi ne. Intenzívně ale pracujeme na zlepšení našeho vozu, na zrychlení a na tom, abychom se dostali zpět na špici."
Ferrari podle svého šéfa Mattii Binotta přivezlo pro tento víkend v Monte Carlu nové díly, které by mu měli pomoci stáhnout náskok Mercedesu, zároveň vyhodnocuje koncepty soupeřů a v továrně pracuje na novém předním zavěšení, které by mu mělo pomoci vyřešit velký neduh - nedotáčivost v zatáčkách.
"V Maranellu už pracujeme na vyhodnocování nových konceptů, a zároveň sem přivezeme některé další prvotní novinky. Velká cena slaví 90. leté výročí stejně jako Scuderia, což tento víkend činí ještě zvláštnějším. Monako je samozřejmě domácím závodem Charlese [Leclerca] a my si uvědomujeme, jak moc to pro něj znamená. A pro nás také," dodává Binotto.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.