Pilot Red Bullu Pierre Gasly na základě pokroku Hondy dosaženého za poslední rok usuzuje, že by si teď japonská automobilka mohla dát za cíl překonat mistrovský Mercedes.
Za špičku je v současné době považována pohonná jednotka Ferrari, zejména pokud jde o maximální výkon v kvalifikaci, Honda má podle Gaslyho na dosah Mercedes, jenž v F1 vládne od počátku hybridní éry.
Jak moc za ním Honda zaostává? "Ne o moc. Momentálně Ferrari jasně vyniká, pokud jde o rychlost na rovinkách. My si teď musíme dát za cíl Mercedes, který je tak trochu uprostřed," odpovídá francouzský pilot Red Bullu.
S motorem Hondy závodil už loni, když působil u Toro Rosso, proto dokáže zhodnotit jeho dosavadní vývoj. "Jde o velký pokrok - řekl bych, že v každé oblasti. Z pohledu výkonnosti dosahujeme mnohem více než minulý rok. Pokud jde o spolehlivost, tak pro nás jde vše od počátku sezóny hladce. Upřímně se tedy všechno zlepšilo."
"Určitě tam je stále rozdíl, obzvlášť pokud to srovnáváme s Ferrari, jež je na rovinkách jasně nejrychlejší. Víme ale, že na to tlačí a že z motoru dostaneme ještě více výkonnosti," věří 23letý jezdec, jenž se s letošním Red Bullem stále sžívá - podle jeho slov monopostu RB15 nevyhovuje jeho agresivní jízdní styl.
Výkon Ferrari ocenil také Carlos Sainz z McLarenu, podle něhož také "Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže. Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.