Pilot Red Bullu Pierre Gasly na základě pokroku Hondy dosaženého za poslední rok usuzuje, že by si teď japonská automobilka mohla dát za cíl překonat mistrovský Mercedes.
Za špičku je v současné době považována pohonná jednotka Ferrari, zejména pokud jde o maximální výkon v kvalifikaci, Honda má podle Gaslyho na dosah Mercedes, jenž v F1 vládne od počátku hybridní éry.
Jak moc za ním Honda zaostává? "Ne o moc. Momentálně Ferrari jasně vyniká, pokud jde o rychlost na rovinkách. My si teď musíme dát za cíl Mercedes, který je tak trochu uprostřed," odpovídá francouzský pilot Red Bullu.
S motorem Hondy závodil už loni, když působil u Toro Rosso, proto dokáže zhodnotit jeho dosavadní vývoj. "Jde o velký pokrok - řekl bych, že v každé oblasti. Z pohledu výkonnosti dosahujeme mnohem více než minulý rok. Pokud jde o spolehlivost, tak pro nás jde vše od počátku sezóny hladce. Upřímně se tedy všechno zlepšilo."
"Určitě tam je stále rozdíl, obzvlášť pokud to srovnáváme s Ferrari, jež je na rovinkách jasně nejrychlejší. Víme ale, že na to tlačí a že z motoru dostaneme ještě více výkonnosti," věří 23letý jezdec, jenž se s letošním Red Bullem stále sžívá - podle jeho slov monopostu RB15 nevyhovuje jeho agresivní jízdní styl.
Výkon Ferrari ocenil také Carlos Sainz z McLarenu, podle něhož také "Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže. Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.