Pilot Red Bullu Pierre Gasly na základě pokroku Hondy dosaženého za poslední rok usuzuje, že by si teď japonská automobilka mohla dát za cíl překonat mistrovský Mercedes.
Za špičku je v současné době považována pohonná jednotka Ferrari, zejména pokud jde o maximální výkon v kvalifikaci, Honda má podle Gaslyho na dosah Mercedes, jenž v F1 vládne od počátku hybridní éry.
Jak moc za ním Honda zaostává? "Ne o moc. Momentálně Ferrari jasně vyniká, pokud jde o rychlost na rovinkách. My si teď musíme dát za cíl Mercedes, který je tak trochu uprostřed," odpovídá francouzský pilot Red Bullu.
S motorem Hondy závodil už loni, když působil u Toro Rosso, proto dokáže zhodnotit jeho dosavadní vývoj. "Jde o velký pokrok - řekl bych, že v každé oblasti. Z pohledu výkonnosti dosahujeme mnohem více než minulý rok. Pokud jde o spolehlivost, tak pro nás jde vše od počátku sezóny hladce. Upřímně se tedy všechno zlepšilo."
"Určitě tam je stále rozdíl, obzvlášť pokud to srovnáváme s Ferrari, jež je na rovinkách jasně nejrychlejší. Víme ale, že na to tlačí a že z motoru dostaneme ještě více výkonnosti," věří 23letý jezdec, jenž se s letošním Red Bullem stále sžívá - podle jeho slov monopostu RB15 nevyhovuje jeho agresivní jízdní styl.
Výkon Ferrari ocenil také Carlos Sainz z McLarenu, podle něhož také "Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže. Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.