Pilot McLarenu Carlos Sainz promluvil o výkonnosti pohonných jednotek ve startovním poli. I když Renault, který má za zády, dosáhl pokroku, tak podle něj stále dost zaostává za Ferrari.
Francouzský výrobce přivezl vylepšený motor k předchozímu závodu do Španělska, aby zvýšil výkon a hlavně zlepšil spolehlivost, která je v jeho podání zatím zklamáním. Kromě továrního týmu jej poskytl také svému zákazníkovi - McLarenu.
"Myslím, že Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže," pochvaluje si Sainz.
"Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu. To je stále o slušný kus napřed," pokračuje španělský pilot, jenž je v šampionátu s 10 body na 11. místě hned za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Poslední vylepšení francouzské pohonné jednotky komentuje slovy: "Renault udělal pokrok po stránce výkonu a tento motor by měl představovat pokrok i ve spolehlivosti, což je oblast, v níž jsme nejslabší," uznává.
"Snad se tedy budeme posouvat kupředu a oni budou pokračovat ve zlepšování. Ale ve srovnání s minulým rokem máme určitě větší výkon. Nemůžu vám říct přesné rozestupy mezi motory, protože jde o poměrně soukromou záležitost výrobců a mě nepřísluší to komentovat. Jde však o slušný pokrok," dodává Sainz na účet Renaultu.
Tento víkend se jede Velká cena Monaka, kde v úzkých ulicích městského okruhu výkon motorů nehraje tak velkou roli. Proto se neočekává, že by některá z automobilek nasadila novou specifikaci. Týmy naopak využijí agregáty, které na svém kontě již mají několik velkých cen.
Rozhodovat bude kvalifikace, protože na zatáčkovité trati je v neděli předjíždění téměř nemožné, a pneumatiky. Pirelli veze to nejměkčí ze svého arzenálu - směsi C5, C4 a C3.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.