Pilot McLarenu Carlos Sainz promluvil o výkonnosti pohonných jednotek ve startovním poli. I když Renault, který má za zády, dosáhl pokroku, tak podle něj stále dost zaostává za Ferrari.
Francouzský výrobce přivezl vylepšený motor k předchozímu závodu do Španělska, aby zvýšil výkon a hlavně zlepšil spolehlivost, která je v jeho podání zatím zklamáním. Kromě továrního týmu jej poskytl také svému zákazníkovi - McLarenu.
"Myslím, že Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže," pochvaluje si Sainz.
"Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu. To je stále o slušný kus napřed," pokračuje španělský pilot, jenž je v šampionátu s 10 body na 11. místě hned za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Poslední vylepšení francouzské pohonné jednotky komentuje slovy: "Renault udělal pokrok po stránce výkonu a tento motor by měl představovat pokrok i ve spolehlivosti, což je oblast, v níž jsme nejslabší," uznává.
"Snad se tedy budeme posouvat kupředu a oni budou pokračovat ve zlepšování. Ale ve srovnání s minulým rokem máme určitě větší výkon. Nemůžu vám říct přesné rozestupy mezi motory, protože jde o poměrně soukromou záležitost výrobců a mě nepřísluší to komentovat. Jde však o slušný pokrok," dodává Sainz na účet Renaultu.
Tento víkend se jede Velká cena Monaka, kde v úzkých ulicích městského okruhu výkon motorů nehraje tak velkou roli. Proto se neočekává, že by některá z automobilek nasadila novou specifikaci. Týmy naopak využijí agregáty, které na svém kontě již mají několik velkých cen.
Rozhodovat bude kvalifikace, protože na zatáčkovité trati je v neděli předjíždění téměř nemožné, a pneumatiky. Pirelli veze to nejměkčí ze svého arzenálu - směsi C5, C4 a C3.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.