 
            Pilot McLarenu Carlos Sainz promluvil o výkonnosti pohonných jednotek ve startovním poli. I když Renault, který má za zády, dosáhl pokroku, tak podle něj stále dost zaostává za Ferrari.
Francouzský výrobce přivezl vylepšený motor k předchozímu závodu do Španělska, aby zvýšil výkon a hlavně zlepšil spolehlivost, která je v jeho podání zatím zklamáním. Kromě továrního týmu jej poskytl také svému zákazníkovi - McLarenu.
"Myslím, že Renault rozhodně udělal pokrok, pokud jde o výkon. Na všech tratích letos můžete pozorovat, že máme ke špičce mnohem blíže," pochvaluje si Sainz.
"Existuje ale jeden motor, který podle mě exceluje, a tím je Ferrari v kvalifikačním módu. To je stále o slušný kus napřed," pokračuje španělský pilot, jenž je v šampionátu s 10 body na 11. místě hned za svým týmovým kolegou Landem Norrisem.
Poslední vylepšení francouzské pohonné jednotky komentuje slovy: "Renault udělal pokrok po stránce výkonu a tento motor by měl představovat pokrok i ve spolehlivosti, což je oblast, v níž jsme nejslabší," uznává.
"Snad se tedy budeme posouvat kupředu a oni budou pokračovat ve zlepšování. Ale ve srovnání s minulým rokem máme určitě větší výkon. Nemůžu vám říct přesné rozestupy mezi motory, protože jde o poměrně soukromou záležitost výrobců a mě nepřísluší to komentovat. Jde však o slušný pokrok," dodává Sainz na účet Renaultu.
Tento víkend se jede Velká cena Monaka, kde v úzkých ulicích městského okruhu výkon motorů nehraje tak velkou roli. Proto se neočekává, že by některá z automobilek nasadila novou specifikaci. Týmy naopak využijí agregáty, které na svém kontě již mají několik velkých cen.
Rozhodovat bude kvalifikace, protože na zatáčkovité trati je v neděli předjíždění téměř nemožné, a pneumatiky. Pirelli veze to nejměkčí ze svého arzenálu - směsi C5, C4 a C3.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.