Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko a bývalý týmový šéf Flavio Briatore komentují současnou formu Mercedesu. Všímají si jeho náskoku na zbytek pole včetně Ferrari, které se snaží být navenek v klidu.
Stříbrné šípy získaly v úvodních pěti závodech sezóny 2019 pětkrát double a jejich náskok na zbytek pole je obrovský. Tento víkend je na programu Velká cena Monaka na úzkém a pomalém městském okruhu, Helmut Marko ale očekává, že Mercedes i tam získá první a druhé místo v cíli.
"I když mají nejdelší rozvor, jejich náskok tam bude ještě větší. Jsou skutečnými monstry v trakci, což je v Monaku to nejpodstatnější. My jsme na něco přišli, ale nestačí to," uvádí odborný poradce Red Bullu, jehož jezdec Max Verstappen se v šampionátu drží před oběma piloty Ferrari.
Jak podle něj o víkendu dopadne stáj z Maranella? "Pokud Ferrari nebudou schopni generovat přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě až na šestém nebo sedmém místě," předpovídá Marko. Red Bull by chtě skončit opět hned za Mercedesem.
Jeho dominance letos nejvyšší v historii F1, což dokládá výsledek mladíka Nikity Mazepina z testů v Barceloně po Velké ceně Španělska, kde zajel nejrychlejší kolo. "Že to druhořadý jezdec Formule 2 dokáže hned ze startu, ukazuje, o kolik Je Mercedes lepší. Všechny předčí více, než kdykoliv dříve," hodnotí Marko.
"Překvapuje mě to, že se Mazepinovi nepokusili zabránit v zajetí nejrychlejšího kola. Protože jejich dominance je teď naprosto jasná," kroutí hlavou odborný poradce Red Bullu, který touží po skalpu Stříbrných šípů.
Letošní sezóna vypadá podle Christiana Hornera jako "šampionát Mercedesu," obsahuje však 21 závodů a bude ještě "hodně dlouhá. V podstatě kdokoliv může být poražen. Žádná šňůra úspěchů netrvá věčně. Máme všechny potřebné schopnosti a nástroje k tomu, abychom je porazili, a o to se snažíme."
Zatím žel neúspěšně. Podle Flavia Briatoreho, bývalého šéfa závodního týmu Renaultu, je totiž Mercedes jako z jiné planety: "Barcelona je okruhem, který vám řekne pravdu. Pokud tam zajedete špatně, pak nebudete schopni bojovat o šampionát, i když se z rozhovorů může zdát, že je vše v pořádku," odkazuje na Ferrari, které popírá zprávy o krizi a nutných změnách ve svém týmu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.