Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko a bývalý týmový šéf Flavio Briatore komentují současnou formu Mercedesu. Všímají si jeho náskoku na zbytek pole včetně Ferrari, které se snaží být navenek v klidu.
Stříbrné šípy získaly v úvodních pěti závodech sezóny 2019 pětkrát double a jejich náskok na zbytek pole je obrovský. Tento víkend je na programu Velká cena Monaka na úzkém a pomalém městském okruhu, Helmut Marko ale očekává, že Mercedes i tam získá první a druhé místo v cíli.
"I když mají nejdelší rozvor, jejich náskok tam bude ještě větší. Jsou skutečnými monstry v trakci, což je v Monaku to nejpodstatnější. My jsme na něco přišli, ale nestačí to," uvádí odborný poradce Red Bullu, jehož jezdec Max Verstappen se v šampionátu drží před oběma piloty Ferrari.
Jak podle něj o víkendu dopadne stáj z Maranella? "Pokud Ferrari nebudou schopni generovat přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě až na šestém nebo sedmém místě," předpovídá Marko. Red Bull by chtě skončit opět hned za Mercedesem.
Jeho dominance letos nejvyšší v historii F1, což dokládá výsledek mladíka Nikity Mazepina z testů v Barceloně po Velké ceně Španělska, kde zajel nejrychlejší kolo. "Že to druhořadý jezdec Formule 2 dokáže hned ze startu, ukazuje, o kolik Je Mercedes lepší. Všechny předčí více, než kdykoliv dříve," hodnotí Marko.
"Překvapuje mě to, že se Mazepinovi nepokusili zabránit v zajetí nejrychlejšího kola. Protože jejich dominance je teď naprosto jasná," kroutí hlavou odborný poradce Red Bullu, který touží po skalpu Stříbrných šípů.
Letošní sezóna vypadá podle Christiana Hornera jako "šampionát Mercedesu," obsahuje však 21 závodů a bude ještě "hodně dlouhá. V podstatě kdokoliv může být poražen. Žádná šňůra úspěchů netrvá věčně. Máme všechny potřebné schopnosti a nástroje k tomu, abychom je porazili, a o to se snažíme."
Zatím žel neúspěšně. Podle Flavia Briatoreho, bývalého šéfa závodního týmu Renaultu, je totiž Mercedes jako z jiné planety: "Barcelona je okruhem, který vám řekne pravdu. Pokud tam zajedete špatně, pak nebudete schopni bojovat o šampionát, i když se z rozhovorů může zdát, že je vše v pořádku," odkazuje na Ferrari, které popírá zprávy o krizi a nutných změnách ve svém týmu.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.