 
            Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko a bývalý týmový šéf Flavio Briatore komentují současnou formu Mercedesu. Všímají si jeho náskoku na zbytek pole včetně Ferrari, které se snaží být navenek v klidu.
Stříbrné šípy získaly v úvodních pěti závodech sezóny 2019 pětkrát double a jejich náskok na zbytek pole je obrovský. Tento víkend je na programu Velká cena Monaka na úzkém a pomalém městském okruhu, Helmut Marko ale očekává, že Mercedes i tam získá první a druhé místo v cíli.
"I když mají nejdelší rozvor, jejich náskok tam bude ještě větší. Jsou skutečnými monstry v trakci, což je v Monaku to nejpodstatnější. My jsme na něco přišli, ale nestačí to," uvádí odborný poradce Red Bullu, jehož jezdec Max Verstappen se v šampionátu drží před oběma piloty Ferrari.
Jak podle něj o víkendu dopadne stáj z Maranella? "Pokud Ferrari nebudou schopni generovat přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě až na šestém nebo sedmém místě," předpovídá Marko. Red Bull by chtě skončit opět hned za Mercedesem.
Jeho dominance letos nejvyšší v historii F1, což dokládá výsledek mladíka Nikity Mazepina z testů v Barceloně po Velké ceně Španělska, kde zajel nejrychlejší kolo. "Že to druhořadý jezdec Formule 2 dokáže hned ze startu, ukazuje, o kolik Je Mercedes lepší. Všechny předčí více, než kdykoliv dříve," hodnotí Marko.
"Překvapuje mě to, že se Mazepinovi nepokusili zabránit v zajetí nejrychlejšího kola. Protože jejich dominance je teď naprosto jasná," kroutí hlavou odborný poradce Red Bullu, který touží po skalpu Stříbrných šípů.
Letošní sezóna vypadá podle Christiana Hornera jako "šampionát Mercedesu," obsahuje však 21 závodů a bude ještě "hodně dlouhá. V podstatě kdokoliv může být poražen. Žádná šňůra úspěchů netrvá věčně. Máme všechny potřebné schopnosti a nástroje k tomu, abychom je porazili, a o to se snažíme."
Zatím žel neúspěšně. Podle Flavia Briatoreho, bývalého šéfa závodního týmu Renaultu, je totiž Mercedes jako z jiné planety: "Barcelona je okruhem, který vám řekne pravdu. Pokud tam zajedete špatně, pak nebudete schopni bojovat o šampionát, i když se z rozhovorů může zdát, že je vše v pořádku," odkazuje na Ferrari, které popírá zprávy o krizi a nutných změnách ve svém týmu.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.