Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko a bývalý týmový šéf Flavio Briatore komentují současnou formu Mercedesu. Všímají si jeho náskoku na zbytek pole včetně Ferrari, které se snaží být navenek v klidu.
Stříbrné šípy získaly v úvodních pěti závodech sezóny 2019 pětkrát double a jejich náskok na zbytek pole je obrovský. Tento víkend je na programu Velká cena Monaka na úzkém a pomalém městském okruhu, Helmut Marko ale očekává, že Mercedes i tam získá první a druhé místo v cíli.
"I když mají nejdelší rozvor, jejich náskok tam bude ještě větší. Jsou skutečnými monstry v trakci, což je v Monaku to nejpodstatnější. My jsme na něco přišli, ale nestačí to," uvádí odborný poradce Red Bullu, jehož jezdec Max Verstappen se v šampionátu drží před oběma piloty Ferrari.
Jak podle něj o víkendu dopadne stáj z Maranella? "Pokud Ferrari nebudou schopni generovat přítlak a trakci, tak v Monaku skončí zřejmě až na šestém nebo sedmém místě," předpovídá Marko. Red Bull by chtě skončit opět hned za Mercedesem.
Jeho dominance letos nejvyšší v historii F1, což dokládá výsledek mladíka Nikity Mazepina z testů v Barceloně po Velké ceně Španělska, kde zajel nejrychlejší kolo. "Že to druhořadý jezdec Formule 2 dokáže hned ze startu, ukazuje, o kolik Je Mercedes lepší. Všechny předčí více, než kdykoliv dříve," hodnotí Marko.
"Překvapuje mě to, že se Mazepinovi nepokusili zabránit v zajetí nejrychlejšího kola. Protože jejich dominance je teď naprosto jasná," kroutí hlavou odborný poradce Red Bullu, který touží po skalpu Stříbrných šípů.
Letošní sezóna vypadá podle Christiana Hornera jako "šampionát Mercedesu," obsahuje však 21 závodů a bude ještě "hodně dlouhá. V podstatě kdokoliv může být poražen. Žádná šňůra úspěchů netrvá věčně. Máme všechny potřebné schopnosti a nástroje k tomu, abychom je porazili, a o to se snažíme."
Zatím žel neúspěšně. Podle Flavia Briatoreho, bývalého šéfa závodního týmu Renaultu, je totiž Mercedes jako z jiné planety: "Barcelona je okruhem, který vám řekne pravdu. Pokud tam zajedete špatně, pak nebudete schopni bojovat o šampionát, i když se z rozhovorů může zdát, že je vše v pořádku," odkazuje na Ferrari, které popírá zprávy o krizi a nutných změnách ve svém týmu.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce