Williams dnes oznámil, že do své jízdní akademie přijal Jamie Chadwickovou, která bude zároveň plnit roli vývojového jezdce týmu.
Jednadvacetiletý pilotka v současnosti závodí v ženské sérii W, v níž minulý měsíc ovládla první závod. V roce 2015 získala titul v britské GT4, loni se ji podařilo vyhrát závod v sérii Formule 3, vyhrála letošní zimní sérii MRF. S F1 týmem vyrazí ke třem evropským velkým cenám počínaje GP Británie, kromě toho ji čeká spousta práce na simulátoru.
Williams se v prohlášení chlubí tím, že do Formule 1 přivedl celou řadu mladých talentů - například mistry světa Jensona Buttona a Nica Rosberga, dále Davida Coultharda, Nica Hülkenberga či současného jezdce mistrovského Mercedesu - Valtteriho Bottase.
"Naše jezdecká akademie má za cíli poskytnout pilotům trénink a vedení, které by jim umožnily dostat se do té nejlepší pozice pro splnění svých ambicí. Jamie se připojí k Nicholasovi Latifimu, jenže v akademii plní roli rezervního pilota," stojí v prohlášení stáje z Grove.
"Pro mě je to velkou poctou přidat se k jízdní akademii Williamsu. Čas na simulátoru představuje fantastickou příležitosti, jak pomoci mému vývoji. Těším se na to, že v továrně Grove budu trávit čas, ponoříme se do týmu a pomůžu mu, kdykoliv budu moci. Být součástí jezdecké akademie je úžasnou možností a já se už nemůžu dočkat, až začnu," uvádí Chadwicková.
Šéfka týmu Claire Williamsová k tomu dodává: "Je mi potěšením potvrdit, že se Jamie Chadwicková připojila k jízdní akademii Williamsu v roli vývojového pilota. Měla jsem to potěšení přímo pozorovat Jamie v Hockenheimu, kde se dočkala vítězství v úvodním závodu série W. Kromě závazků na dráze bude Jamie pro Williams pracovat na simulátoru. Bude úzce spojena s týmem na trati i v továrně a zúčastní se marketingových aktivit."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.