Williams dnes oznámil, že do své jízdní akademie přijal Jamie Chadwickovou, která bude zároveň plnit roli vývojového jezdce týmu.
Jednadvacetiletý pilotka v současnosti závodí v ženské sérii W, v níž minulý měsíc ovládla první závod. V roce 2015 získala titul v britské GT4, loni se ji podařilo vyhrát závod v sérii Formule 3, vyhrála letošní zimní sérii MRF. S F1 týmem vyrazí ke třem evropským velkým cenám počínaje GP Británie, kromě toho ji čeká spousta práce na simulátoru.
Williams se v prohlášení chlubí tím, že do Formule 1 přivedl celou řadu mladých talentů - například mistry světa Jensona Buttona a Nica Rosberga, dále Davida Coultharda, Nica Hülkenberga či současného jezdce mistrovského Mercedesu - Valtteriho Bottase.
"Naše jezdecká akademie má za cíli poskytnout pilotům trénink a vedení, které by jim umožnily dostat se do té nejlepší pozice pro splnění svých ambicí. Jamie se připojí k Nicholasovi Latifimu, jenže v akademii plní roli rezervního pilota," stojí v prohlášení stáje z Grove.
"Pro mě je to velkou poctou přidat se k jízdní akademii Williamsu. Čas na simulátoru představuje fantastickou příležitosti, jak pomoci mému vývoji. Těším se na to, že v továrně Grove budu trávit čas, ponoříme se do týmu a pomůžu mu, kdykoliv budu moci. Být součástí jezdecké akademie je úžasnou možností a já se už nemůžu dočkat, až začnu," uvádí Chadwicková.
Šéfka týmu Claire Williamsová k tomu dodává: "Je mi potěšením potvrdit, že se Jamie Chadwicková připojila k jízdní akademii Williamsu v roli vývojového pilota. Měla jsem to potěšení přímo pozorovat Jamie v Hockenheimu, kde se dočkala vítězství v úvodním závodu série W. Kromě závazků na dráze bude Jamie pro Williams pracovat na simulátoru. Bude úzce spojena s týmem na trati i v továrně a zúčastní se marketingových aktivit."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.