Williams dnes oznámil, že do své jízdní akademie přijal Jamie Chadwickovou, která bude zároveň plnit roli vývojového jezdce týmu.
Jednadvacetiletý pilotka v současnosti závodí v ženské sérii W, v níž minulý měsíc ovládla první závod. V roce 2015 získala titul v britské GT4, loni se ji podařilo vyhrát závod v sérii Formule 3, vyhrála letošní zimní sérii MRF. S F1 týmem vyrazí ke třem evropským velkým cenám počínaje GP Británie, kromě toho ji čeká spousta práce na simulátoru.
Williams se v prohlášení chlubí tím, že do Formule 1 přivedl celou řadu mladých talentů - například mistry světa Jensona Buttona a Nica Rosberga, dále Davida Coultharda, Nica Hülkenberga či současného jezdce mistrovského Mercedesu - Valtteriho Bottase.
"Naše jezdecká akademie má za cíli poskytnout pilotům trénink a vedení, které by jim umožnily dostat se do té nejlepší pozice pro splnění svých ambicí. Jamie se připojí k Nicholasovi Latifimu, jenže v akademii plní roli rezervního pilota," stojí v prohlášení stáje z Grove.
"Pro mě je to velkou poctou přidat se k jízdní akademii Williamsu. Čas na simulátoru představuje fantastickou příležitosti, jak pomoci mému vývoji. Těším se na to, že v továrně Grove budu trávit čas, ponoříme se do týmu a pomůžu mu, kdykoliv budu moci. Být součástí jezdecké akademie je úžasnou možností a já se už nemůžu dočkat, až začnu," uvádí Chadwicková.
Šéfka týmu Claire Williamsová k tomu dodává: "Je mi potěšením potvrdit, že se Jamie Chadwicková připojila k jízdní akademii Williamsu v roli vývojového pilota. Měla jsem to potěšení přímo pozorovat Jamie v Hockenheimu, kde se dočkala vítězství v úvodním závodu série W. Kromě závazků na dráze bude Jamie pro Williams pracovat na simulátoru. Bude úzce spojena s týmem na trati i v továrně a zúčastní se marketingových aktivit."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.