Tým Racing Point plánuje velké úpravy jejich RP19. Objevit by se měli před Velkou cenou Německa. A podle vedení týmu se bude jednat o téměř nový vůz.
V průběžném pořadí šampionátu je zatím tým Racing Point na pátém místě. A nezahálejí. Chtějí změnit aerodynamiku a využít tak aerodynamický tunel v Brackley, který nyní nově používají.
Novinky (aerodynamika přední části vozu a zavěšení) přivezli i do Barcelony, kde se však tým trápil. Další úpravy plánují před letní pauzou, konkrétně před závodem v Německu.
"Bude to velké. Měníme filosofii aerodynamiky a musíme to udělat co nejrychleji," uvedl pro Motorsport.com šéf týmu Otmar Szafnauer. Odmítá, že by představení radikálních změn v polovině sezóny mohlo být rizikové. Podle něj totiž ostatní týmy dělají něco podobného.
Technický ředitel Andy Green prozradil, že chtějí vyřešit potíže, se kterými se potýkali v Barceloně. "Pro nás je to náročný okruh. Ale plánujeme novinky, téměř to bude nové auto, takže snad tyto problémy vyřešíme," doufá Green.
A co je podle něj slabinou RP19? Dlouhé zatáčky, kde mají problémy s pneumatikami a vyvážením.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.