Ve středu pokračovaly druhým dnem sezónní testy v Barceloně. Nejrychlejší čas zajel Nikita Mazepin s dominantním Mercedesem během odpoledních výkonnostních jízd, zvládl i nejvíce kol. McLaren si vyzkoušel dva jezdce, Sergio Sette Camara ale kvůli technickým problémům musel skončit předčasně.
Mercedes se zaměřoval na vývoj aerodynamiky i pohonné jednotky, odpoledne dovolil Mazepinovi se předvést během výkonnostních jízd. Nikita toho využil a na nejměkčí směsi pneumatik zajel kolo za 1:15,775 min, tedy jen o 0,264 s více než včera Valtteri Bottas.
Druhý skončil Alexander Albon s Toro Rosso, jeho ztráta i přes použití o stupeň tvrdší směsi již činila 1,3 vteřiny. Za ním se seřadilo duo pilotů Ferrari - Antonio Fuoco a Charles Leclerc testující pro Pirelli. Program pro italského výrobce obutí plnil také Lance Stroll s druhým vozem Force Indie, ostatní vozy mohly kroužit pouze s jedním monopostem.
Největší vzdálenost urazil nejrychlejší Mazepin (595,84 km), Leclerc má na kontě o jedno kolo méně (591,19 km). Nejméně jich kvůli technickým potížím s vozem zvládl Camara (88,45 km), jenž u McLarenu odpoledne vystřídal simulátorového jezdce Olivera Turveyho.
Z pohledu týmů patří nejvíce kilometrů Ferrari (1149,8) díky tomu, že dnes mohlo vyslat na trať oba vozy, stejně jako Racing Point (940,3 km). Třetí příčka patří Mercedesu (595,8 km), čtvrtá Alfa Romeo (512,1 km).
#F1Testing ✅: definitely two busy days for #Seb5, #Charles16 and #Antonio32. #SF90 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/Ec0BkwSq2r
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 15, 2019
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.