Ve středu pokračovaly druhým dnem sezónní testy v Barceloně. Nejrychlejší čas zajel Nikita Mazepin s dominantním Mercedesem během odpoledních výkonnostních jízd, zvládl i nejvíce kol. McLaren si vyzkoušel dva jezdce, Sergio Sette Camara ale kvůli technickým problémům musel skončit předčasně.
Mercedes se zaměřoval na vývoj aerodynamiky i pohonné jednotky, odpoledne dovolil Mazepinovi se předvést během výkonnostních jízd. Nikita toho využil a na nejměkčí směsi pneumatik zajel kolo za 1:15,775 min, tedy jen o 0,264 s více než včera Valtteri Bottas.
Druhý skončil Alexander Albon s Toro Rosso, jeho ztráta i přes použití o stupeň tvrdší směsi již činila 1,3 vteřiny. Za ním se seřadilo duo pilotů Ferrari - Antonio Fuoco a Charles Leclerc testující pro Pirelli. Program pro italského výrobce obutí plnil také Lance Stroll s druhým vozem Force Indie, ostatní vozy mohly kroužit pouze s jedním monopostem.
Největší vzdálenost urazil nejrychlejší Mazepin (595,84 km), Leclerc má na kontě o jedno kolo méně (591,19 km). Nejméně jich kvůli technickým potížím s vozem zvládl Camara (88,45 km), jenž u McLarenu odpoledne vystřídal simulátorového jezdce Olivera Turveyho.
Z pohledu týmů patří nejvíce kilometrů Ferrari (1149,8) díky tomu, že dnes mohlo vyslat na trať oba vozy, stejně jako Racing Point (940,3 km). Třetí příčka patří Mercedesu (595,8 km), čtvrtá Alfa Romeo (512,1 km).
#F1Testing ✅: definitely two busy days for #Seb5, #Charles16 and #Antonio32. #SF90 #essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/Ec0BkwSq2r
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 15, 2019Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.