Max Verstappen uznává, že monopost Red Bullu za Mercedesem, jenž si v Barceloně o víkendu dojel pro pátý double za sebou, letos zaostává ve všech směrech.
Holandský pilot si tam dojel pro své druhé pódiové umístění před oběma vozy Ferrari, na stíhání Stříbrných šípů ale jednoduše neměl. Vozy konstruktéra Adriana Neweyho vždy vynikaly skvělou aerodynamikou, jenže v této sezóně má Mercedes i v této oblasti očividnou převahu.
"Nejsme v žádné zatáčce lepší než Mercedes," popisuje otevřeně Verstappen. S ovladatelností svého monopost RB15 je jinak spokojený: "Je to dobré - není to tak, že by to bylo špatné auto. Ale Mercedes je momentálně zkrátka všude rychlejší než my."
"Středně-rychlé a rychlé zatáčky jsou hodně podobné, hodně však záleží na úrovních přítlaku, s nímž jezdíme každý víkend, takže se to obtížně hodnotí. Na této trati byli velmi silní v pomalých zatáčkách, což je obvykle velmi dobré i pro Monako," říká po závodě v Barceloně.
Mercedes minulý víkend skutečně získával nejvíce v pomalém třetím sektoru. Jeho sílu uznává i šéf Red Bullu Christian Horner: "Odvedli velmi dobrou v práci v získávání výkonnosti z vozu v této části okruhu. Myslím, že my ještě nedosahujeme našeho optima, pokud jde o to, kde bychom v rámci těchto pravidel a konstrukcí pneumatik chtěli být. Tento víkend jsme dosáhli pokrok a doufám, že další přijdou."
V rakouském týmu můžou být spokojeni s tím, že v přímém souboji porazili Ferrari. Podle Hornera byli jasně rychlejší než jejich silný italský rival a na dráze to dokázali maximálně využít.
"První kolo Maxe bylo výjimečné," hodnotí výkone svého jezdce, který se v první zatáčce dostal před oba rudé vozy. "Měli jsme agresivní [dvou-zastávkovou] strategii, ale měli jsme očividně rychlost na to, abychom Ferrari porazili."
"Když vezmu v potaz, kde jsme byli v předsezónních testech před osmi či devíti týdny, tak si myslím, že jsme ten náskok stáhli. Tato výkonnost vozu je povzbuzující. Samozřejmě se teď musíme zaměřit na to, abychom dále snížili náskok na Mercedes," uvědomuje si Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.