Max Verstappen uznává, že monopost Red Bullu za Mercedesem, jenž si v Barceloně o víkendu dojel pro pátý double za sebou, letos zaostává ve všech směrech.
Holandský pilot si tam dojel pro své druhé pódiové umístění před oběma vozy Ferrari, na stíhání Stříbrných šípů ale jednoduše neměl. Vozy konstruktéra Adriana Neweyho vždy vynikaly skvělou aerodynamikou, jenže v této sezóně má Mercedes i v této oblasti očividnou převahu.
"Nejsme v žádné zatáčce lepší než Mercedes," popisuje otevřeně Verstappen. S ovladatelností svého monopost RB15 je jinak spokojený: "Je to dobré - není to tak, že by to bylo špatné auto. Ale Mercedes je momentálně zkrátka všude rychlejší než my."
"Středně-rychlé a rychlé zatáčky jsou hodně podobné, hodně však záleží na úrovních přítlaku, s nímž jezdíme každý víkend, takže se to obtížně hodnotí. Na této trati byli velmi silní v pomalých zatáčkách, což je obvykle velmi dobré i pro Monako," říká po závodě v Barceloně.
Mercedes minulý víkend skutečně získával nejvíce v pomalém třetím sektoru. Jeho sílu uznává i šéf Red Bullu Christian Horner: "Odvedli velmi dobrou v práci v získávání výkonnosti z vozu v této části okruhu. Myslím, že my ještě nedosahujeme našeho optima, pokud jde o to, kde bychom v rámci těchto pravidel a konstrukcí pneumatik chtěli být. Tento víkend jsme dosáhli pokrok a doufám, že další přijdou."
V rakouském týmu můžou být spokojeni s tím, že v přímém souboji porazili Ferrari. Podle Hornera byli jasně rychlejší než jejich silný italský rival a na dráze to dokázali maximálně využít.
"První kolo Maxe bylo výjimečné," hodnotí výkone svého jezdce, který se v první zatáčce dostal před oba rudé vozy. "Měli jsme agresivní [dvou-zastávkovou] strategii, ale měli jsme očividně rychlost na to, abychom Ferrari porazili."
"Když vezmu v potaz, kde jsme byli v předsezónních testech před osmi či devíti týdny, tak si myslím, že jsme ten náskok stáhli. Tato výkonnost vozu je povzbuzující. Samozřejmě se teď musíme zaměřit na to, abychom dále snížili náskok na Mercedes," uvědomuje si Horner.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.