Během úvodního tréninku na závod v Barceloně týmy zkoušejí novinky, které sem přivezly. Nejrychlejší čas si připsal Valtteri Bottas, který však ke konci už nevyjel kvůli problémům s únikem oleje. Sejné potíže měli i u Red Bullu. Ferrari rozdělilo Mercedesy. Stroll na konci rozbil své auto.
Jezdce a týmy čeká první páteční trénink před závodem v Barceloně. Tento okruh podle nejnovějších zpráv možná v následujících letech z kalendáře zmizí, avšak dnes zde opět začíná evropská část letošního ročníku. To mimo jiné znamená, že se v paddocku opět objevují motorhomy. A největší novinky v tomto směru?
Red Bull v Barceloně představil svůj nový motorhome. Jejich slavná Energy station je již minulostí a místo ní přivezli takzvaný Holzhaus (Dřevěný dům), který sdílejí i s týmem Toro Rosso.
Looking good in the Spanish sun 🇪🇸 Take a better look at our new #F1 home 👌👉 https://t.co/8Xfl77UxHk #SpanishGP pic.twitter.com/xceCj0RvvD
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) May 9, 2019
Nový motorhome představil i Racing Point. Pryč s růžovou, kterou jsme znali z posledních let v podání tehdejší Force Indie. Tým zvolil moderní skleněný design.
Co se pneumatik týče - Pirelli do Barcelony přivezlo tři nejtvrdší specifikace: tvrdou sadu (C1), která má vydržet nejdéle, dále žlutou středě-měkkou sadu (C2) a nejrychlejší červenou měkkou sadu (C3).
Notice anything a little... different? 👀🙌 if you're up for a tour of our new digs!#MakeItCount #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/VFBe8z5AGR
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) May 9, 2019
Novinkami však hýří i auta. Podle Romaina Grosjeana je jejich Haas zbrusu nové auto. "Dokonce i zrcátka jsou nová," uvedl Francouz, který si tento vůz jako první vyzkouší. Mají novou podlahu, přední křídlo a další.
Také Racing Point volí variantu přímého srovnání starší a nové verze auta. Zaměřili se na mechanickou i aerodynamickou úpravu především v přední části auta.
Ani v Brackley nezahálejí. Mercedes má například nové přední křídlo či zrcátka a cílí na zlepšení cirkulace vzduchu kolem jejich bočnic. U jejich hlavních soupeřů, Ferrari, se zaměřili na aerodynamiku a také přivezli nové přední křídlo či kryt motoru.
Renault kromě novinek na šasi do Španělska, stejně jako Ferrari, veze navíc vylepšený motor. Řadu novinek představí i Red Bull, McLaren a další týmy. A každý doufá, že se právě ty jejich osvědčí a netrpělivě očekávají, až je budou moci vyzkoušet. A toho se konečně dočkali, protože na konci boxové uličky se objevuje zelená a tento důležitý trénink může začít.
Teplota vzduchu je 21 °C a trať má 30,7 °C. A na ťrať vyráží Kvjat, Magnussen v závěsu za nimi Albon, Norris, Ricciardo a Grosjean. Sainz si zkouší start a do instalačního kola vyjíždí i ostatní. Všichni, kromě Mercedesů.
První měřené kolo po téměř čtvrt hodině zajíždí Pierre Gasly s Red Bullem a má hodnotu 1:23,115 min na tvrdé sadě. Zůstává na trati a v dalších kolech se zlepšuje, nejlepší čas 1:21,410 min a po dvaceti minutách jeho nejrychlejší čas zní 1:21.016 min. Nikdo další zatím měřené kolo nezajel a na trati je ticho.
Mechanici Mercedesu usilovně pracují a Hamilton se usazuje do auta. A trať ožívá. Vyráží Bottas, Kvjat, Magnussen, Sainz, Grosjean i Giovinazzi a postupně se přidávají další.
Na měkkých pneumatikách zajíždí Norris čas 1:20,985 min. Hamilton si zkouší start a vyráží na trať, zatímco se objevují další a další měřené časy. Do čela jsou Hassy. Grosjean zajel 1:20,338 min a jeho týmový kolega Magnussen ztrácí 0,5 s.
Na trati je nyní velmi živo. Do čela jde Ferrari. Čas 1:19,757 min v podání Leclerca. Vettel na něj ztrácí 0,074 s. Avšak to platí jen chvíli, Bottas se zlepšuje a jde do čela (1:19,734 min). V dřívejším kole si Fin udělal menší výlet mimo trať. Na trati jsou všichni kromě Péreze a Kvjata a časy se rychle zlepšují. Do čela jde opět Ferrari. Vettel zajíždí 1:18,825 min.
Průběžné pořadí po první půl hodině tréninku: Vettel, Leclerc, Bottas, Grosjean, Magnussen, Norris, Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Albon, Gasly, Sainz, Giovinazzi, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Kubica, Verstappen, Pérez, Russel.
Verstappen málem bourá do Bottase při výjezdu z poslední šikany, Nizozemec nebyl spokojen, že ostatní jen "kroužili", zatímco on na to šlapal.
Half way through #FP1 and we rank:P5 @RGrosjean - 1:19.738P7 @KevinMagnussen - 1:19.930#HaasF1 #SpanishGP pic.twitter.com/r6igEreRxr
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 10, 2019
Vettel se zlepšuje - 1:18,407 min a tento čas je o 0,5 s rychlejší než jeho týmového kolegy Leclerca. Dobré kolo zajíždí Ricciardo a řadí se na třetí místo, který si jako první zkouší nový motor Renault. Stroll se v poslední zatáčce pěkně proletěl a přistání nebylo nejjemnější, pokračuje však dál bez problému. A téměř všichni nyni postupně zajeli do boxů.
Nejvíce kol v polovině tréninku zatím zajeli Gasly a Kvjat - mají jich na svém kontě 16. Na trať vyráží Russel po chvíli následován Norrisem, Grosjeanem, Magnussenem, Kvjatem a dalšími. Russel si stěžuje na špatnou trakci a nedotáčivost svého Williamsu.
Hamilton zatím zajel nejméně kol ze všech (konkrétně 8, stejný počet jako Kimi Räikkönen) a jeho nejrychlejší čas je 1:21,114, na nejrychlejšího ztrácí 2,7 s. Ještě má však půl hodiny.
Last 30 minutes into #FP1 #SpanishGP. pic.twitter.com/I1jsQ2NhlU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 10, 2019
Grosjean si udělal výlet mimo trať v zatáčce číslo 7, pokračuje však dál. Bottas se zlepšuje a na měkké sadě zajíždí 1:17,990 min. Zlepšuje se také Leclerc, na Bottase však ztrácí 0,4 s.
A jak to vypadá s nejvyššími rychlostmi na rovince? Nejrychlejší zatím Räikkönen - 335,3 km/hod následován Leclercem (329,8 km/hod), Norrisem (327,3 km/hod), Sainzem (234 km/hod) či Strollem (323,7 km/hod).
Hamilton na to šlápl, zařadil se na čtvrté místo s časem 1:18,575 min na měkké sadě, na svého týmového kolegu ztrácí 0,624 s. Zlepšují se u Ferrari, Vettel jde před Leclerca. Němec na Bottase ztrácí 0,1 s a Monačan 0,2 s.
Box. Box. ✋ Got a question for the Team, fire us a quick tweet and we’ll do our best to answer your questions before the flag falls on #FP1... 👇 pic.twitter.com/eQzNLlkw4K
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 10, 2019
Průběžné pořadí 20 minut před koncem tréninku: Bottas, Lecler, Vettel, Hamilton, Grosjean, Sainz, Magnussen, Gasly, Kvjat, Hülkenberg, Ricciardo, Verstappen, Stroll, Giovinazzi, Norris, Albon, Pérez, Räikkönen, Kubica, Russel.
Týmy přezuly na měkkou sadu, avšak nyní žádná větší zlepšení nevidíme. Krouží například Vettel, Gasly, Pérez či Räikkönen. U Haasu má novinky pouze Grosjean, který na svého týmového kolegu ztrácí téměř tři desetiny. Hamilton, Sainz, Norris a Russell vyrážejí k posledním kolům dnešního tréninku.
Bottas už nevyjede. Mercedes potvrdil, že má problém s únikem oleje . Stené potíže má i Red Bull. Verstappenův vůz je v garáži a ani jeho už na trati neuvidíme. Nizozemec má na svém kontě nejméně kol ze všech, konkrétně 14. Naopak nejvíce jich ujel Kvjat (34). Russel přišel o svoje zrcátko, řada jezdců ještě jezdí, avšak časy nikdo nezlepšuje.
Minutu před koncem bourá Stroll v začáčce číslo 9 a je z toho červená vlajka a trénink tak končí. "Bože, dostal jsem se na trávu při nájezdu," hlásí Kanaďan. Jeho mechaniky čeká dost práce.
V Bahrajnu se dnes jede třetí a poslední den předsezónních testů. Týmy by měly nasadit na auta nové vychytávky a jezdci budou tlačit na pilu. Všichni se budou především soustředit závodní simulace, které by nám toho mohli hodně prozradit po obědě.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.