Mercedes zažívá nejenom v posledních závodech, ale především již několik let velmi úspěšné období. Mnozí by si jistě přáli změnu, nebo alespoň urputnější boje na špičce mezi více stájemi, zároveň si však během této úspěšné éry vybudoval renomé šéf této německé stáje Toto Wolff. A to tak výrazně, že ho možná čeká další posun v kariéře...
Toto Wolff přestoupil do tovární stáje Mercedesu na začátku roku 2013, kdy se současně zbavil zbytků podílů ve Williamsu, ve svém předchozím působišti. Tímto krokem se stal také držitelem třiceti procent akcií německého týmu, přičemž dalších deset procent měl Niki Lauda a majitelem zbytku byl Mercedes. Od té doby pod jeho vedením získala stáj s třícípou hvězdou ve znaku pět konstruktérských titulů a letos míří na vyrovnání rekordu Ferrari z let 1999 až 2004.
Avšak začínají se šířit zprávy, že by v ne až tak vzdálené budoucnosti mohlo dojít ve vedení F1 ke změnám. Dle zdrojů blízkých serveru RaceFans Wolff o své budoucnosti přemýšlí a není tak zcela vyloučeno, že by mohl patřit mezi vážné kandidáty na vedoucí post v Liberty Media, stal by se tak šéfem celého kolotoče Formule 1.
V Daimleru nastane na konci května výměna na postu předsedy představenstva, Dietera Zetscheho vystřídá dosavadní šéf výzkumu a vývoje Mercedesu Ola Källenius, se kterým údajně Wolff nemá až tak vřelé vztahy. Mimo jiné budoucí šéf koncernu razí cestu elektromobilům a byl prý tím, kdo se zasadil o vstup německé značky do šampionátu Formule E v roce 2020.
Rošády budou probíhat patrně i v samotném vedení Liberty Media, jelikož aktuální CEO této společnosti ovládající F1 Chase Carey by měl po roce 2020 svou roli opustit. Má údajně tříletý kontrakt, jenž vyprší koncem letošního roku, avšak měl by ho o rok prodloužit, čímž by vytvořil vhodné podmínky na hladké převzetí jeho pozice vzhledem k burzovnímu trhu.
Blíží se také rok 2021, kdy mají v F1 vzejít v platnost nová pravidla a to nejenom směrem k samotné technice monopostů, ale také k rozpočtovým stropům jednotlivých účastníků, což by mohlo nadvládu Mercedesu v mistrovství světa ohrozit. Tato všechna výše zmíněná fakta podporují spekulace o případném odchodu Toto Wolffa na konci příštího roku z čela německé stáje, kdy mu zároveň končí také současná smlouva.
A pak je tu ještě Ross Brawn, v současné době působící u Liberty Media v roli technického šéfa a společně s marketingovým ředitelem Seanem Bratchesem tvoří spolu s Careym vůdčí trio. Brawn zastával od roku 2010 roli technického ředitele Mercedesu, avšak na konci sezóny 2013 (po společném roce s Wolffem v jednom týmu) německou stáj opustil. Co by pro něj případné angažmá Wolffa znamenalo není zatím známo a ani mluvčí Liberty Media nechce tuto situaci nikterak komentovat...
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.