Mercedes zažívá nejenom v posledních závodech, ale především již několik let velmi úspěšné období. Mnozí by si jistě přáli změnu, nebo alespoň urputnější boje na špičce mezi více stájemi, zároveň si však během této úspěšné éry vybudoval renomé šéf této německé stáje Toto Wolff. A to tak výrazně, že ho možná čeká další posun v kariéře...
Toto Wolff přestoupil do tovární stáje Mercedesu na začátku roku 2013, kdy se současně zbavil zbytků podílů ve Williamsu, ve svém předchozím působišti. Tímto krokem se stal také držitelem třiceti procent akcií německého týmu, přičemž dalších deset procent měl Niki Lauda a majitelem zbytku byl Mercedes. Od té doby pod jeho vedením získala stáj s třícípou hvězdou ve znaku pět konstruktérských titulů a letos míří na vyrovnání rekordu Ferrari z let 1999 až 2004.
Avšak začínají se šířit zprávy, že by v ne až tak vzdálené budoucnosti mohlo dojít ve vedení F1 ke změnám. Dle zdrojů blízkých serveru RaceFans Wolff o své budoucnosti přemýšlí a není tak zcela vyloučeno, že by mohl patřit mezi vážné kandidáty na vedoucí post v Liberty Media, stal by se tak šéfem celého kolotoče Formule 1.
V Daimleru nastane na konci května výměna na postu předsedy představenstva, Dietera Zetscheho vystřídá dosavadní šéf výzkumu a vývoje Mercedesu Ola Källenius, se kterým údajně Wolff nemá až tak vřelé vztahy. Mimo jiné budoucí šéf koncernu razí cestu elektromobilům a byl prý tím, kdo se zasadil o vstup německé značky do šampionátu Formule E v roce 2020.
Rošády budou probíhat patrně i v samotném vedení Liberty Media, jelikož aktuální CEO této společnosti ovládající F1 Chase Carey by měl po roce 2020 svou roli opustit. Má údajně tříletý kontrakt, jenž vyprší koncem letošního roku, avšak měl by ho o rok prodloužit, čímž by vytvořil vhodné podmínky na hladké převzetí jeho pozice vzhledem k burzovnímu trhu.
Blíží se také rok 2021, kdy mají v F1 vzejít v platnost nová pravidla a to nejenom směrem k samotné technice monopostů, ale také k rozpočtovým stropům jednotlivých účastníků, což by mohlo nadvládu Mercedesu v mistrovství světa ohrozit. Tato všechna výše zmíněná fakta podporují spekulace o případném odchodu Toto Wolffa na konci příštího roku z čela německé stáje, kdy mu zároveň končí také současná smlouva.
A pak je tu ještě Ross Brawn, v současné době působící u Liberty Media v roli technického šéfa a společně s marketingovým ředitelem Seanem Bratchesem tvoří spolu s Careym vůdčí trio. Brawn zastával od roku 2010 roli technického ředitele Mercedesu, avšak na konci sezóny 2013 (po společném roce s Wolffem v jednom týmu) německou stáj opustil. Co by pro něj případné angažmá Wolffa znamenalo není zatím známo a ani mluvčí Liberty Media nechce tuto situaci nikterak komentovat...
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.