Ferrari se nachází po ne zrovna zdařilém úvodu sezóny pod tlakem od konkurence a ve stáji z Maranella se tak rozhodli vývojové tempo a nasazování novinek urychlit. Do Ázerbajdžánu přivezli upravený aerodynamický balík a pro nadcházející španělskou grand prix se chystají nastoupit s výkonnější pohonnou jednotkou.
Každý jezdec má dle současných pravidel k dispozici obecně tři motory na sezónu bez toho, aniž by byl jakkoli penalizován. Vzhledem k celkovému počtu jedenadvaceti velkých cen v letošní sezóně se jedná tedy o průměrnou výdrž jedné pohonné jednotky na sedm závodů. Týmům se přirozeně nabízí pro nasazení druhého kusu Kanada, kde se bude závodit až za měsíc.
Ve Ferrari ale nehodlají jen tak přihlížet k současnému stavu v šampionátu, kdy jejich největší konkurenti od Mercedesu dosáhli v každém z dosavadních čtyřech závodů double (a mají tím náskok téměř tří vítězství) a tak první velký upgrade pohonné jednotky představí ve svém voze již o tomto víkendu ve Španělsku. Aby se pokusili vyhnout budoucím penalizacím, tak se k první verzi motoru zřejmě vrátí na méně náročných tratích na výkon jako jsou Monako, Maďarsko a Singapur.
"Momentálně jsme v šampionátu pozadu a musíme to dohánět, což jak víme znamená, že naše vývojové práce budou klíčem k této sezóně," říká šéf stáje Ferrari Mattia Binotto pro oficiální web F1. "Jak jsme přivezli nový aerodynamický balík do Baku, přineseme do Barcelony v této oblasti také nějaké novinky. Budeme mít k tomu navíc novou pohonnou jednotku, kterou představíme v kalendáři s předstihem, jelikož druhá specifikace měla být přivezena do Kanady."
"Shell vyvinul v úzké spolupráci s naším týmem odlišné složení závodního maziva, které bude také představeno s novou pohonnou jednotkou, poskytující zvýšený výkon," dodává. "Je to jenom díky nesmírnému týmovému úsilí, tím jak se každý tvrdě snaží zajistit, že budeme schopni tyto novinky přivézt dříve."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.