Ferrari se trápí s pneumatikami více než v minulosti

Ve Ferrari zřejmě stále vše neklape na sto procent
Ve Ferrari zřejmě stále vše neklape na sto procent, foto: Scuderia Ferrari
Jiří Izer 3. května 2019 20:51
Sdílej:

První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.

Během předsezónních testů vypadala forma Ferrari velmi slibně a i Mercedes vypouštěl do světa prohlášení o obavách z konkurenceschopnosti jejich soupeře. Avšak od Melbourne prožívá italská stáj trable různého charakteru a jejich největšímu rivalovi nestíhá během závodů mnohdy ani držet krok, natož je pokořit.

"Máme náčiní, jenom musíme dát balík dohromady, což vypadá jako největší obtíž," přiznává pilot týmu z Maranella Sebastian Vettel. "Myslím, že s pneumatikami se letos trápíme o trochu víc než v minulých letech," říká na adresu dodavatele Pirelli, jenž pro letošek upravil konstrukci svého produktu a na tuto změnu se Mercedes dokázal adaptovat mnohem rychleji než Ferrari.

"Zdá se, je jim to prostě snáze zaklapne a funguje, zatímco u nás [je to] poněkud složitější. Narovinu si myslím, že letos zatím spočívá tajemství obecně v pneumatikách a možná nám něco schází." Dle vyjádření pro RaceFans byla dominance Mercedesu v prvních čtyřech závodech  "nudná," říká.

"To nejsou jen čtyři závody, víceméně to jsou čtyři roky. Makáme tak tvrdě, jak můžeme, ale zřejmě musíte uznat, že se jim vede fenomenálně. Jejich vůz je po většinu času na tom správném místě. Ale pevně věřím v náš tým a vím, že se dokážeme zlepšit."

"Máme slušné auto, jenom ještě vždy nezvládáme ho dát tam, kam patří, takže je obtížné mít důvěru a cit, ale jsem si jist, že se to zvrátí," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž pro Ferrari závodí od sezóny 2015. "Je to jako kouzelná kostka nebo Rubikova kostka, jen to musíte vyřešit. Myslím, že máme spoustu lidí, kteří umí vyřešit Rubikovu kostku za pár minut, máme skutečně chytré lidi. Nicméně si myslím, že pracujeme s Rubikovou kostkou rozsáhlé velikosti."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.