První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.
Během předsezónních testů vypadala forma Ferrari velmi slibně a i Mercedes vypouštěl do světa prohlášení o obavách z konkurenceschopnosti jejich soupeře. Avšak od Melbourne prožívá italská stáj trable různého charakteru a jejich největšímu rivalovi nestíhá během závodů mnohdy ani držet krok, natož je pokořit.
"Máme náčiní, jenom musíme dát balík dohromady, což vypadá jako největší obtíž," přiznává pilot týmu z Maranella Sebastian Vettel. "Myslím, že s pneumatikami se letos trápíme o trochu víc než v minulých letech," říká na adresu dodavatele Pirelli, jenž pro letošek upravil konstrukci svého produktu a na tuto změnu se Mercedes dokázal adaptovat mnohem rychleji než Ferrari.
"Zdá se, je jim to prostě snáze zaklapne a funguje, zatímco u nás [je to] poněkud složitější. Narovinu si myslím, že letos zatím spočívá tajemství obecně v pneumatikách a možná nám něco schází." Dle vyjádření pro RaceFans byla dominance Mercedesu v prvních čtyřech závodech "nudná," říká.
"To nejsou jen čtyři závody, víceméně to jsou čtyři roky. Makáme tak tvrdě, jak můžeme, ale zřejmě musíte uznat, že se jim vede fenomenálně. Jejich vůz je po většinu času na tom správném místě. Ale pevně věřím v náš tým a vím, že se dokážeme zlepšit."
"Máme slušné auto, jenom ještě vždy nezvládáme ho dát tam, kam patří, takže je obtížné mít důvěru a cit, ale jsem si jist, že se to zvrátí," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž pro Ferrari závodí od sezóny 2015. "Je to jako kouzelná kostka nebo Rubikova kostka, jen to musíte vyřešit. Myslím, že máme spoustu lidí, kteří umí vyřešit Rubikovu kostku za pár minut, máme skutečně chytré lidi. Nicméně si myslím, že pracujeme s Rubikovou kostkou rozsáhlé velikosti."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.