První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.
Během předsezónních testů vypadala forma Ferrari velmi slibně a i Mercedes vypouštěl do světa prohlášení o obavách z konkurenceschopnosti jejich soupeře. Avšak od Melbourne prožívá italská stáj trable různého charakteru a jejich největšímu rivalovi nestíhá během závodů mnohdy ani držet krok, natož je pokořit.
"Máme náčiní, jenom musíme dát balík dohromady, což vypadá jako největší obtíž," přiznává pilot týmu z Maranella Sebastian Vettel. "Myslím, že s pneumatikami se letos trápíme o trochu víc než v minulých letech," říká na adresu dodavatele Pirelli, jenž pro letošek upravil konstrukci svého produktu a na tuto změnu se Mercedes dokázal adaptovat mnohem rychleji než Ferrari.
"Zdá se, je jim to prostě snáze zaklapne a funguje, zatímco u nás [je to] poněkud složitější. Narovinu si myslím, že letos zatím spočívá tajemství obecně v pneumatikách a možná nám něco schází." Dle vyjádření pro RaceFans byla dominance Mercedesu v prvních čtyřech závodech "nudná," říká.
"To nejsou jen čtyři závody, víceméně to jsou čtyři roky. Makáme tak tvrdě, jak můžeme, ale zřejmě musíte uznat, že se jim vede fenomenálně. Jejich vůz je po většinu času na tom správném místě. Ale pevně věřím v náš tým a vím, že se dokážeme zlepšit."
"Máme slušné auto, jenom ještě vždy nezvládáme ho dát tam, kam patří, takže je obtížné mít důvěru a cit, ale jsem si jist, že se to zvrátí," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž pro Ferrari závodí od sezóny 2015. "Je to jako kouzelná kostka nebo Rubikova kostka, jen to musíte vyřešit. Myslím, že máme spoustu lidí, kteří umí vyřešit Rubikovu kostku za pár minut, máme skutečně chytré lidi. Nicméně si myslím, že pracujeme s Rubikovou kostkou rozsáhlé velikosti."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.