První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.
Během předsezónních testů vypadala forma Ferrari velmi slibně a i Mercedes vypouštěl do světa prohlášení o obavách z konkurenceschopnosti jejich soupeře. Avšak od Melbourne prožívá italská stáj trable různého charakteru a jejich největšímu rivalovi nestíhá během závodů mnohdy ani držet krok, natož je pokořit.
"Máme náčiní, jenom musíme dát balík dohromady, což vypadá jako největší obtíž," přiznává pilot týmu z Maranella Sebastian Vettel. "Myslím, že s pneumatikami se letos trápíme o trochu víc než v minulých letech," říká na adresu dodavatele Pirelli, jenž pro letošek upravil konstrukci svého produktu a na tuto změnu se Mercedes dokázal adaptovat mnohem rychleji než Ferrari.
"Zdá se, je jim to prostě snáze zaklapne a funguje, zatímco u nás [je to] poněkud složitější. Narovinu si myslím, že letos zatím spočívá tajemství obecně v pneumatikách a možná nám něco schází." Dle vyjádření pro RaceFans byla dominance Mercedesu v prvních čtyřech závodech "nudná," říká.
"To nejsou jen čtyři závody, víceméně to jsou čtyři roky. Makáme tak tvrdě, jak můžeme, ale zřejmě musíte uznat, že se jim vede fenomenálně. Jejich vůz je po většinu času na tom správném místě. Ale pevně věřím v náš tým a vím, že se dokážeme zlepšit."
"Máme slušné auto, jenom ještě vždy nezvládáme ho dát tam, kam patří, takže je obtížné mít důvěru a cit, ale jsem si jist, že se to zvrátí," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž pro Ferrari závodí od sezóny 2015. "Je to jako kouzelná kostka nebo Rubikova kostka, jen to musíte vyřešit. Myslím, že máme spoustu lidí, kteří umí vyřešit Rubikovu kostku za pár minut, máme skutečně chytré lidi. Nicméně si myslím, že pracujeme s Rubikovou kostkou rozsáhlé velikosti."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.