První čtyři závody letošní sezóny jsou za námi a Ferrari se doposud nepodařilo najít recept, jak Mercedes porazit. Ve všech dosud odjetých velkých cenách si navíc Stříbrné šípy dojeli pro double, což je v historických tabulkách ojedinělé.
Během předsezónních testů vypadala forma Ferrari velmi slibně a i Mercedes vypouštěl do světa prohlášení o obavách z konkurenceschopnosti jejich soupeře. Avšak od Melbourne prožívá italská stáj trable různého charakteru a jejich největšímu rivalovi nestíhá během závodů mnohdy ani držet krok, natož je pokořit.
"Máme náčiní, jenom musíme dát balík dohromady, což vypadá jako největší obtíž," přiznává pilot týmu z Maranella Sebastian Vettel. "Myslím, že s pneumatikami se letos trápíme o trochu víc než v minulých letech," říká na adresu dodavatele Pirelli, jenž pro letošek upravil konstrukci svého produktu a na tuto změnu se Mercedes dokázal adaptovat mnohem rychleji než Ferrari.
"Zdá se, je jim to prostě snáze zaklapne a funguje, zatímco u nás [je to] poněkud složitější. Narovinu si myslím, že letos zatím spočívá tajemství obecně v pneumatikách a možná nám něco schází." Dle vyjádření pro RaceFans byla dominance Mercedesu v prvních čtyřech závodech "nudná," říká.
"To nejsou jen čtyři závody, víceméně to jsou čtyři roky. Makáme tak tvrdě, jak můžeme, ale zřejmě musíte uznat, že se jim vede fenomenálně. Jejich vůz je po většinu času na tom správném místě. Ale pevně věřím v náš tým a vím, že se dokážeme zlepšit."
"Máme slušné auto, jenom ještě vždy nezvládáme ho dát tam, kam patří, takže je obtížné mít důvěru a cit, ale jsem si jist, že se to zvrátí," pokračuje čtyřnásobný mistr světa, jenž pro Ferrari závodí od sezóny 2015. "Je to jako kouzelná kostka nebo Rubikova kostka, jen to musíte vyřešit. Myslím, že máme spoustu lidí, kteří umí vyřešit Rubikovu kostku za pár minut, máme skutečně chytré lidi. Nicméně si myslím, že pracujeme s Rubikovou kostkou rozsáhlé velikosti."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.