Zatímco automobilka McLaren zvyšuje prodeje sportovních automobilů a snižuje zadlužení, sportovní divize McLaren Racing loni hospodařila se ztrátou 96 milionů liber.
Agentura AP zveřejnila informaci o hospodaření skupiny McLaren Group. Automobilka skupinu svým hospodařením v roce 2018 dostala téměř do černých čísel. Proti roku 2017 zvýšila prodej sportovních vozů o 45% a snížila celkové zadlužení skupiny na 4,8 milionu liber.
Sportovní část hospodařila s opačným výsledkem. Proti zisku 1 milionu v roce 2017 skončil McLaren Racing v loňském roce ve ztrátě 96 milionů liber.
Na této skutečnosti se výrazně podílelo rozvázání spolupráce s japonskou Hondou a přechod na zákaznické motory Renault. McLaren ztratil sponzorské peníze i tovární motory zdarma. Za francouzské motory musí platit okolo 10 milionů liber ročně.
Ztráty by měly být pokryty investicí Michaela Latifiho, který koupil akcie McLarenu za 200 milionů liber a polovinu již uhradil.
Dále McLaren Racing počítá s prodejem některých svých historických klenotů, mezi které se řadí nejen monoposty F1, ale i sportovní a cestovní vozy.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.