Týmy F1 se již v Baku připravují na víkendovou velkou cenu, v níž by chtěl Renault potvrdit pozici nejlepšího týmu středu pole. S jakými novinkami dorazil ke čtvrtému závodu letošní sezóny?
Většina týmů veze kvůli odlišné konfiguraci okruhu s 2,1km dlouhou rovinkou nové aerodynamické díly. "Nasadí zadní křídlo pro nižší přítlak, než měli v předchozích závodech. Uvidíme celou škálu úrovní s kompromisy mezi časy v prostředním sektoru a v poslední části," potvrzuje technický ředitel Renault Nick Chester.
A s jakými novinkami se ukáže francouzský tým? "Hlavní změnou na voze RS19 je balík pro střední přítlak s novým předním a zadním křídlem a s drobnou změnou v oblasti bočnic," odpovídá Chester, jenž se těší na to, že konečně zabodují s oběma vozy.
"V Číně to byl celkově smíšený víkend. Absolvovali jsme poměrně vydařenou kvalifikaci, v níž jsme skončili na sedmém a osmém místě, s čímž jsme byli spokojeni. Daniel [Ricciardo] odjel velmi dobrý závod a zajistil, že náročná jednozastávková strategie fungovala poté, co musel startovat na použité měkké směsi. Reagoval, když to bylo zapotřebí, a přispěl k tomu, že to vypadalo celkem jednoduše. Nico [Hülkenberg] měl smůlu s MGU-K problémem," hodnotí Chester.
"Nico a Daniel jsou špičkovými piloty a auto má momentálně rychlost na to, aby bylo na špici středu pole," věří technický ředitel Renaultu. "Chceme to v příštích závodech ukázat. Daniel byl v Šanghaji spokojený s vyvážením a změnami, které jsme udělali na voze, abychom mu pomohli v oblasti brzd a zavěšení. V Číně jsme dosáhli pokroku, ale stále je před námi spousta práce."
"Potřebujete více než na většině okruhů efektivní aerodynamický balík, kdy jedete s rozumným množstvím přítlak bez příliš vysokého odporu. Piloti musí být dobří na brzdách a také v úzkých a pomalých zatáčkách. V oblasti přítlaku vždy dochází ke kompromisům. Každá chyba je trestána a na rozdíl od ostatních městských okruhů je Baku docela rychlé. Pro piloty je těžká, nicméně se určitě jedná o zajímavou trať," dodává Chester.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.