Honda v Baku nasadí nové spalovací motory (ICE) u všech svých vozů. Analýza problému z GP Číny totiž odhalila nedostatečnou kvalitu pří výrobě jeho komponent.
Daniil Kvjat v úvodu minulého závodu narazil do obou McLarenů, po trestném průjezdu boxy ale pokračoval. Tým ho z velké ceny stáhl až v 41. kole a jak se ukázalo, nebylo to pouze kvůli následků úvodní kolize - objevila se u něj totiž závada pohonné jednotky Honda.
"Přišli jsme na to, že porucha pohonné jednotky Kvjata v Číně vyplývala z problému souvisejícího s kontrolou kvality," přiznává japonský výrobce, jenž přitom již u obou monopostů Toro Rosso využil 2 kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC), motorgenerátorů pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie.
Před prvním tréninkem v Baku dostanou novou verzi spalovacího motoru - celkově již třetí kus. Pokud by v sezóně sáhli po čtvrtém, automaticky by přišla penalizace na roštu, stejně jako v případě čtvrtých kusů u turba či MGU-H. V případě MGU-K, baterií (ES) a řídicí elektroniky (CE) Alexandera Albona již jsou dokonce na hraně trestu - u těchto komponent se smějí využít pouze 2 kusy.
Protože šlo o problém s kvalitou u celé výrobní dávky, budou muset spalovací motory měnit také u Red Bullu. "Tento víkend nasadíme specifikaci č. 2 našeho spalovacího motoru u všech čtyřech vozů hned od počátku víkendu," potvrzuje Honda.
Nová verze ale neřeší jen potíže se spolehlivostí, přinese také více koní výkon: "Hlavním přínosy specifikace 2 jsou vyšší odolnost a životnost i lepší spolehlivost. Také nabízí lehké zlepšení výkonnosti," vyjmenovává technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
Tento víkend se vyšší výkon na rychlém městském okruhu v Ázerbájdžánu bude obzvlášť hodit: "Mezi klíčové rysy trati v Baku patří hlavní rovinka, která je přes 2 kilometry dlouhá, a mnoho pravoúhlých zatáček. Z pohledu pohonné jednotky dlouhá rovinka znamená, že management energie bude důležitým faktorem. Pokud jde o optimalizace našeho nastavení, využijeme lekce, které jsme se tady naučili loni," dodává zástupce japonské automobilky.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.