Honda v Baku nasadí nové spalovací motory (ICE) u všech svých vozů. Analýza problému z GP Číny totiž odhalila nedostatečnou kvalitu pří výrobě jeho komponent.
Daniil Kvjat v úvodu minulého závodu narazil do obou McLarenů, po trestném průjezdu boxy ale pokračoval. Tým ho z velké ceny stáhl až v 41. kole a jak se ukázalo, nebylo to pouze kvůli následků úvodní kolize - objevila se u něj totiž závada pohonné jednotky Honda.
"Přišli jsme na to, že porucha pohonné jednotky Kvjata v Číně vyplývala z problému souvisejícího s kontrolou kvality," přiznává japonský výrobce, jenž přitom již u obou monopostů Toro Rosso využil 2 kusy spalovacího motoru (ICE), turba (TC), motorgenerátorů pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie.
Před prvním tréninkem v Baku dostanou novou verzi spalovacího motoru - celkově již třetí kus. Pokud by v sezóně sáhli po čtvrtém, automaticky by přišla penalizace na roštu, stejně jako v případě čtvrtých kusů u turba či MGU-H. V případě MGU-K, baterií (ES) a řídicí elektroniky (CE) Alexandera Albona již jsou dokonce na hraně trestu - u těchto komponent se smějí využít pouze 2 kusy.
Protože šlo o problém s kvalitou u celé výrobní dávky, budou muset spalovací motory měnit také u Red Bullu. "Tento víkend nasadíme specifikaci č. 2 našeho spalovacího motoru u všech čtyřech vozů hned od počátku víkendu," potvrzuje Honda.
Nová verze ale neřeší jen potíže se spolehlivostí, přinese také více koní výkon: "Hlavním přínosy specifikace 2 jsou vyšší odolnost a životnost i lepší spolehlivost. Také nabízí lehké zlepšení výkonnosti," vyjmenovává technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
Tento víkend se vyšší výkon na rychlém městském okruhu v Ázerbájdžánu bude obzvlášť hodit: "Mezi klíčové rysy trati v Baku patří hlavní rovinka, která je přes 2 kilometry dlouhá, a mnoho pravoúhlých zatáček. Z pohledu pohonné jednotky dlouhá rovinka znamená, že management energie bude důležitým faktorem. Pokud jde o optimalizace našeho nastavení, využijeme lekce, které jsme se tady naučili loni," dodává zástupce japonské automobilky.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.