Co je nového u Ferrari? Podle bývalého šéfa týmů F1 Flavia Briatoreho nic - jejich auto je stále pomalé a na Mercedes mít nebude. Na ten sice nemá ani Red Bull, ten by však od GP Španělska chtěl vývoj sezóny změnit.
Po předsezónních testech se zdálo, že Scuderia bude mít v Austrálii nejrychlejší auto. Podle Tota Wolffa se toho skutečně obával i Mercedes, místo toho ale rudý tým opět ztrácí a Stříbrné šípy, obsadili první i druhé místa zatím ve všech třech letošních závodech.
"Co se děje s Ferrari? Nic nového. Auto je pomalé už osm let," komentuje situaci Briatore, jenž kdysi vedl F1 týmy Benettonu či Renaultu. A to, že zaostává, jej vůbec nepřekvapuje.
V Maranellu podle něj zbytečně riskují, když technického ředitele Mattiu Binotta jmenovali navíc šéfem stáje místo Maurizia Arrivabeneho, jenž svou funkci opustil na konci loňského prosince: "S Binottem riskují to, že nebudou mít plně zaměřeného šéfa a že se také ztratí v technické oblasti."
V konkurenceschopnosti Ferrari Briatore nevidí žádný vzestup: "Nic se nezměnilo ve srovnání s loňským rokem. Ztrátu na Mercedes nestáhli. V prvním závodě začal obvyklý repertoár výmluv. Mercedes bude i nadále dominovat," předpovídá.
Red Bull avizuje velké vylepšení pro ŠpanělskoMistrovský tým na čele neohrožuje ani Red Bull, který někteří po přechodu k Hondě považovali za černého koně sezóny. Motor však nemá dostatečný výkon a s posledním šasi RB15 Adriana Neweyho jsou také problémy.
Odborný poradce Helmut Marko nicméně vybízí k trpělivosti: "Velké vylepšení vozu přijde na řadu v Barceloně." Proto se neobává ani toho, že by jim mohl utéci jejich talentovaný pilot Max Verstappen ke konkurenci.
"Max dobře ví, jaký je vývojový program, jak se věci vyvíjejí a co přijde. Takže ne, nedělám si starosti. Je to na nás, abychom mu dali ten správný balík. Už teď má dvakrát více bodů, než po třech závodech loni. Max nedělá chyby a dostává většinu z toho, co máme," oceňuje Marko přínos holandského jezdce.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.