Max Verstappen doufá, že jeho Red Bull si to od poloviny sezóny bude moci rozdávat s Mercedesem a Ferrari o vítězství ve velkých cenách Formule 1. Zisk titulu je podle něj stále možný.
Rakouský tým přiznává, že musí zlepšit aerodynamiku svého vozu, Honda na druhé straně musí zvýšit výkon své pohonné jednotky, pokud chtějí bojovat se současnou špičkou F1. V obou továrnách již chystají nové díly, které by měly od poloviny sezóny přispět k výraznému pokroku.
"Myslím si, že stále potřebujeme přidat více koní, ale jsme o něco blíže. Pokud jde o auto, tak to také musíme zlepšit, abychom mohli opravdu bojovat. Uvidíme. Snad od půlky sezóny nebudeme muset říkat, že můžeme bojovat jen na okruzích bez rovinek," uvádí mladý Verstappen.
"Na rovinkách stále ztrácíme čas, to je fakt. Obzvlášť ve srovnání s Ferrari. Na něco letos přišli, ale nikdo neví, jak to dělají. Odvedli svou domácí práci a my musíme zajistit, abychom se jim s šasi a s motorem dostali blíže," uvědomuje si talentovaný pilot Red Bullu.
Se svým vstupem do letošní sezóny a 3. místem mezi piloty je spokojený: "Obecně můžeme náš start považovat za satisfakci. Nikdo podle mě od nás neočekával, že budeme hned vyhrávat - nemyslím si, že by to bylo reálné. S novým motorovým partnerem to chvíli trvá."
"S Hondou jsem zatím velmi spokojený. Motor je spolehlivý. Výkon by vždy mohl být lepší, ale to jsme věděli. Opravdu na tom tvrdě pracují, nemůžu si stěžovat. Pokud jde o auto, dokážeme nalézt více přítlaku. Obecně potřebujeme v závodě konsistentnější vyvážení. Momentálně musím naplno využít to, co máme," pokračuje Verstappen.
A co jeho ambice na titul? Ani těch se nevzdává, mistrovství světa by chtěl brzy ovládnout: "Stále jsme ve velmi rané fázi sezóny a v šampionátu nám patří třetí místo. Pořád je všechno možné. Musíme je zajistit, abychom na vůz a v motoru nasazovali dobrá vylepšení, pak je pořád všechno možné."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.