Max Verstappen doufá, že jeho Red Bull si to od poloviny sezóny bude moci rozdávat s Mercedesem a Ferrari o vítězství ve velkých cenách Formule 1. Zisk titulu je podle něj stále možný.
Rakouský tým přiznává, že musí zlepšit aerodynamiku svého vozu, Honda na druhé straně musí zvýšit výkon své pohonné jednotky, pokud chtějí bojovat se současnou špičkou F1. V obou továrnách již chystají nové díly, které by měly od poloviny sezóny přispět k výraznému pokroku.
"Myslím si, že stále potřebujeme přidat více koní, ale jsme o něco blíže. Pokud jde o auto, tak to také musíme zlepšit, abychom mohli opravdu bojovat. Uvidíme. Snad od půlky sezóny nebudeme muset říkat, že můžeme bojovat jen na okruzích bez rovinek," uvádí mladý Verstappen.
"Na rovinkách stále ztrácíme čas, to je fakt. Obzvlášť ve srovnání s Ferrari. Na něco letos přišli, ale nikdo neví, jak to dělají. Odvedli svou domácí práci a my musíme zajistit, abychom se jim s šasi a s motorem dostali blíže," uvědomuje si talentovaný pilot Red Bullu.
Se svým vstupem do letošní sezóny a 3. místem mezi piloty je spokojený: "Obecně můžeme náš start považovat za satisfakci. Nikdo podle mě od nás neočekával, že budeme hned vyhrávat - nemyslím si, že by to bylo reálné. S novým motorovým partnerem to chvíli trvá."
"S Hondou jsem zatím velmi spokojený. Motor je spolehlivý. Výkon by vždy mohl být lepší, ale to jsme věděli. Opravdu na tom tvrdě pracují, nemůžu si stěžovat. Pokud jde o auto, dokážeme nalézt více přítlaku. Obecně potřebujeme v závodě konsistentnější vyvážení. Momentálně musím naplno využít to, co máme," pokračuje Verstappen.
A co jeho ambice na titul? Ani těch se nevzdává, mistrovství světa by chtěl brzy ovládnout: "Stále jsme ve velmi rané fázi sezóny a v šampionátu nám patří třetí místo. Pořád je všechno možné. Musíme je zajistit, abychom na vůz a v motoru nasazovali dobrá vylepšení, pak je pořád všechno možné."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.