McLaren byl podle Landa Norrise v nedělní Velké ceně Číny 2019 nejrychlejším ze zbytku pole za velkou trojkou: Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Doplatil však na kolizi v prvním kole, v němž zvládl oba vozy najednou poškodit Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Norris se s Carlosem Sainzem kvalifikovali až na 14. a 15. místě. Před odjezdem do Číny sice McLaren očekával, že pro ně půjde po Austrálii a Bahrajnu o slabší trať, a v postup do Q3 nedoufal, jenže výsledek druhého tréninku je namlsal, a tak pro ně byla sobota zklamáním.
Po zmíněném incidentu v 1. kole závodu Norris nakonec odstoupil a Sainz dojel na 14. místě, což byl podle jeho týmového kolegy skvělý výsledek, který poukazuje na to, že měli rychlost dojet na bodech.
"Když se podívám na rychlost Carlose, který neutrpěl tak velké poškození, tak to vypadalo velmi dobře - lépe než Renaulty, v podstatě lépe než kdokoliv kromě špičkových třech týmů," řekl pro Autosport Norris, jenž zamířil do garáže 6 kol před koncem velké ceny.
Not even a scratch 💪 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/SMYkCkDfXi
— Formula 1 (@F1) April 16, 2019"Měli jsme velký potenciál, což ještě zhoršuje to, že jsme dosáhli takového výsledku. Musíme se ale zaměřit na Baku. V pátek jsme byli celkem ve formě. Jen jsme nedokázali udělat v sobotu pokrok," pokračuje 19letý britský pilot.
"Ne kvůli tomu, že bychom se jako tým nezlepšovali - podle mě jsme dosáhli pokroků, ale náš balík jako celek nás příliš limitoval. Kvůli tomu jsme se nemohli posunout dopředu o tolik, o kolik bychom rádi. Tým odvedl skvělou práci, pokud jde o získání maxima z auta, které máme," vysvětluje Norris.
"Jen jsme v kvalifikaci neměli rychlost. Ale pokud jde o závodní tempo, tak nikdy nevíte, jestli budete úžasní či příšerní. Ale to vypadalo dobře. To je něco, co si před dalšími závody musíme zapamatovat: že naše závodní rychlost je o něco lepší než ta kvalifikační," vyzdvihuje jezdec McLarenu.
Jeho týmový kolega Sainz uznává, že "jsme vzhledem k té rychlosti, kterou jsme měli, mohli zabojovat o body." Jenže opět měl smůlu poté, co v Austrálii a v Bahrajnu musel kvůli mechanickým problémům odstoupit.
"Šlo o třetí závod po sobě, kdy se přihodilo něco, co jsem nemohl ovlivnit. V autě i v týmu se cítím dobře. Myslím, že děláme věci správně, jen to byla další skvrna, kdy se zdá, že vše hraje proti vám. Ale když jste spokojeni s autem i s týmem, tak to přijde," věří Španěl.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.