McLaren byl podle Landa Norrise v nedělní Velké ceně Číny 2019 nejrychlejším ze zbytku pole za velkou trojkou: Mercedesem, Ferrari a Red Bullem. Doplatil však na kolizi v prvním kole, v němž zvládl oba vozy najednou poškodit Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Norris se s Carlosem Sainzem kvalifikovali až na 14. a 15. místě. Před odjezdem do Číny sice McLaren očekával, že pro ně půjde po Austrálii a Bahrajnu o slabší trať, a v postup do Q3 nedoufal, jenže výsledek druhého tréninku je namlsal, a tak pro ně byla sobota zklamáním.
Po zmíněném incidentu v 1. kole závodu Norris nakonec odstoupil a Sainz dojel na 14. místě, což byl podle jeho týmového kolegy skvělý výsledek, který poukazuje na to, že měli rychlost dojet na bodech.
"Když se podívám na rychlost Carlose, který neutrpěl tak velké poškození, tak to vypadalo velmi dobře - lépe než Renaulty, v podstatě lépe než kdokoliv kromě špičkových třech týmů," řekl pro Autosport Norris, jenž zamířil do garáže 6 kol před koncem velké ceny.
Not even a scratch 💪 #ChineseGP 🇨🇳 #F1 pic.twitter.com/SMYkCkDfXi
— Formula 1 (@F1) April 16, 2019"Měli jsme velký potenciál, což ještě zhoršuje to, že jsme dosáhli takového výsledku. Musíme se ale zaměřit na Baku. V pátek jsme byli celkem ve formě. Jen jsme nedokázali udělat v sobotu pokrok," pokračuje 19letý britský pilot.
"Ne kvůli tomu, že bychom se jako tým nezlepšovali - podle mě jsme dosáhli pokroků, ale náš balík jako celek nás příliš limitoval. Kvůli tomu jsme se nemohli posunout dopředu o tolik, o kolik bychom rádi. Tým odvedl skvělou práci, pokud jde o získání maxima z auta, které máme," vysvětluje Norris.
"Jen jsme v kvalifikaci neměli rychlost. Ale pokud jde o závodní tempo, tak nikdy nevíte, jestli budete úžasní či příšerní. Ale to vypadalo dobře. To je něco, co si před dalšími závody musíme zapamatovat: že naše závodní rychlost je o něco lepší než ta kvalifikační," vyzdvihuje jezdec McLarenu.
Jeho týmový kolega Sainz uznává, že "jsme vzhledem k té rychlosti, kterou jsme měli, mohli zabojovat o body." Jenže opět měl smůlu poté, co v Austrálii a v Bahrajnu musel kvůli mechanickým problémům odstoupit.
"Šlo o třetí závod po sobě, kdy se přihodilo něco, co jsem nemohl ovlivnit. V autě i v týmu se cítím dobře. Myslím, že děláme věci správně, jen to byla další skvrna, kdy se zdá, že vše hraje proti vám. Ale když jste spokojeni s autem i s týmem, tak to přijde," věří Španěl.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.