Red Bull letos chtěl vyhrávat a podle svého odborného poradce Helmuta Marka dokonce pomýšlel i na titul, po třech závodech je ale jasné, že letos po přechodu na motory Honda na špičku mít nebude, jak připouští i jeho šéf Christian Horner.
Marko před sezónou vyjádřil názor, že budou bojovat o titul (více zde). Později prohlásil, že vyhrají minimálně pět závodů. Realita se od přání ale liší, jak ukazuje začátek sezóny 2019.
"Všichni víme, že Helmut je optimistou," usmívá se Horner. "Pravdou je, že nemáme cíl v podobě počtu vítězství. Našim cílem je snížit ztrátu na lídry," vysvětluje po závodě v Číně, kde Max Verstappen skončil čtvrtý a Pierre Gasly šestý.
Red Bull na tom není nejlépe, za což nemůže jen Honda, která na Ferrari a Mercedes ztrácí, ale také monopost RB15 a jeho problematická aerodynamika. Adrianovi Neweymu se letos nepodařilo postavit tak dobré šasi jako loni. "Momentálně můžeme maximálně sbírat body," krčí rameny Verstappen.
Pomalý Gasly"Všichni chceme co nejdříve dosahovat maximální konkurenceschopnosti," potvrzuje Horner. S vozem se navíc dost trápí jejich druhý pilot Pierre Gasly, jenž na svého týmového kolegu zatím dost ztrácí. V Číně to vedlo ke spekulacím, že jej brzy v kokpitu nahradí Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Podle šéfa týmu se ale Francouz začíná zlepšovat: "Podle mě jsme viděli, že Pierre měl snadnější víkend, i když není zcela spokojený. Je v procesu přizpůsobování svého stylu vlastnostem auta, v tom už ale dosahuje pokrok. Očividně to je pro něj výzvou, ale dělá pokroky a v závodě zajel nejrychlejší kolo, což mu snad dodá sebedůvěru."
Ve svém pokusu během GP Činy na čerstvých pneumatikách a s lehkým vozem ale Sebastiana Vettela o 18 kol později předčil jen o 94 tisícin: "U Ferrari i Mercedesu po zastávkách vídáváme, jakoby se vrátili ke kvalifikačnímu nastavení, protože obzvlášť Sebastian ukázal rychlost na jedno kolo, když zajel 1:34,8 min, a potom najednou jezdil časy nad 1:36 min. V tom vyniklo jedno kolo, které bylo velmi působivé," hodnotí Horner.
Gasly, jemuž nesedí nestabilita zadní části vozu RB15 při výjezdu ze zatáček, nicméně potvrzuje rostoucí spokojenost: "V autě se cítím lépe. Stále před sebou máme spoustu práce, ale každý víkend dosahujeme pokroku. Já bych si zkrátka přál, abychom každý víkend místo toho udělali tři takové kroky," dodává Gasly.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.