Red Bull letos chtěl vyhrávat a podle svého odborného poradce Helmuta Marka dokonce pomýšlel i na titul, po třech závodech je ale jasné, že letos po přechodu na motory Honda na špičku mít nebude, jak připouští i jeho šéf Christian Horner.
Marko před sezónou vyjádřil názor, že budou bojovat o titul (více zde). Později prohlásil, že vyhrají minimálně pět závodů. Realita se od přání ale liší, jak ukazuje začátek sezóny 2019.
"Všichni víme, že Helmut je optimistou," usmívá se Horner. "Pravdou je, že nemáme cíl v podobě počtu vítězství. Našim cílem je snížit ztrátu na lídry," vysvětluje po závodě v Číně, kde Max Verstappen skončil čtvrtý a Pierre Gasly šestý.
Red Bull na tom není nejlépe, za což nemůže jen Honda, která na Ferrari a Mercedes ztrácí, ale také monopost RB15 a jeho problematická aerodynamika. Adrianovi Neweymu se letos nepodařilo postavit tak dobré šasi jako loni. "Momentálně můžeme maximálně sbírat body," krčí rameny Verstappen.
Pomalý Gasly"Všichni chceme co nejdříve dosahovat maximální konkurenceschopnosti," potvrzuje Horner. S vozem se navíc dost trápí jejich druhý pilot Pierre Gasly, jenž na svého týmového kolegu zatím dost ztrácí. V Číně to vedlo ke spekulacím, že jej brzy v kokpitu nahradí Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Podle šéfa týmu se ale Francouz začíná zlepšovat: "Podle mě jsme viděli, že Pierre měl snadnější víkend, i když není zcela spokojený. Je v procesu přizpůsobování svého stylu vlastnostem auta, v tom už ale dosahuje pokrok. Očividně to je pro něj výzvou, ale dělá pokroky a v závodě zajel nejrychlejší kolo, což mu snad dodá sebedůvěru."
Ve svém pokusu během GP Činy na čerstvých pneumatikách a s lehkým vozem ale Sebastiana Vettela o 18 kol později předčil jen o 94 tisícin: "U Ferrari i Mercedesu po zastávkách vídáváme, jakoby se vrátili ke kvalifikačnímu nastavení, protože obzvlášť Sebastian ukázal rychlost na jedno kolo, když zajel 1:34,8 min, a potom najednou jezdil časy nad 1:36 min. V tom vyniklo jedno kolo, které bylo velmi působivé," hodnotí Horner.
Gasly, jemuž nesedí nestabilita zadní části vozu RB15 při výjezdu ze zatáček, nicméně potvrzuje rostoucí spokojenost: "V autě se cítím lépe. Stále před sebou máme spoustu práce, ale každý víkend dosahujeme pokroku. Já bych si zkrátka přál, abychom každý víkend místo toho udělali tři takové kroky," dodává Gasly.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.