Ferrari se podle bývalého mistra světa Formule 1, Nica Rosberga, vydalo v oblasti aerodynamiky špatným směrem, a nyní jej čeká spousta práce s náročným přepracováním vozu SF90.
Italská stáj se již na první pohled hodně liší - její přední křídlo se směrem k okrajům svažuje. Díky tomu po zjednodušení aerodynamiky lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol mimo důležité povrchy za cenu nižšího přítlaku.
A ten vozu SF90 v zatáčkách chybí: zatímco na rovinkách v Číně získával na Mercedesy k dobru 0,4 sekundy (předtím v Bahrajnu až 0,5 s), tak v zatáčkách ztrácel 0,7 s. I když se to Scuderia snažila kompenzovat největším velkým zadním křídlem, tak se ji slabinu odstranit nepodařilo.
Navíc kvůli aerodynamickému vyvážení nelze zvyšovat přítlak pouze v na zádi, je to nutné učinit i v předu. Jenže odlišný koncept předního křídla ji to zřejmě neumožňuje.
"O víkendu se snažili zvětšit zadní křídlo, ale neměli ho tak velké, jak by potřebovali. Potřebují ho vyrobit, ale není to jen o nasazení zadního křídla, protože to nepředstavuje efektivní způsob. Jeho poměr přítlaku k odporu je totiž 1:1 - zvýšíte přítlak, zvýšíte odpor," uvádí Rosberg.
"To není směr, kudy se ubírat. Ten vyžaduje ho odebrat z ostatních míst vozu, jako z předního křídla, z bočnic. To je to, na co se teď opravdu musí zaměřit. Ale to vyžaduje spoustu práce. Bude to trvat, což není moc dobré," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.
Ferrari by se svým konceptem mohlo slavit úspěch pouze na několika okruzích, kde se jezdí s nízkým přítlakem (např. Monza). Jenže ani tam nemusí mít jistotu, že uspějí - soupeři pro ně mohou vyvinout zvláštní díly. Příští závod se pojede v Ázerbájdžánu, kde je rovinka ještě delší než v Číně, uprostřed okruhu se ale nachází několik pomalých zatáček typických pro městské okruhy.
"Ferrari zkrátka bude silné na tratích s mnoha rovinkami. Pokud jde o Baku, tak tam si nejsem úplně jistý. Nachází se tam tolik pomalých zatáček, kde budou ztrácet, a hodně rovinek, kde budou získávat. Těžko posoudit, jestli půjde o okruh, kde budou vpředu. Uvidíme," popisuje Rosberg.
Mercedes podle něj od předsezónních testů, ve kterých dominovalo Ferrari, natolik zlepšil svůj vůz, že na něj Scuderia mít nebude ani na okruzích, kde by měla být papírově napřed: "Momentálně bych Mercedes viděl vpředu všude - včetně Barcelony!"
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.