Ferrari se podle bývalého mistra světa Formule 1, Nica Rosberga, vydalo v oblasti aerodynamiky špatným směrem, a nyní jej čeká spousta práce s náročným přepracováním vozu SF90.
Italská stáj se již na první pohled hodně liší - její přední křídlo se směrem k okrajům svažuje. Díky tomu po zjednodušení aerodynamiky lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol mimo důležité povrchy za cenu nižšího přítlaku.
A ten vozu SF90 v zatáčkách chybí: zatímco na rovinkách v Číně získával na Mercedesy k dobru 0,4 sekundy (předtím v Bahrajnu až 0,5 s), tak v zatáčkách ztrácel 0,7 s. I když se to Scuderia snažila kompenzovat největším velkým zadním křídlem, tak se ji slabinu odstranit nepodařilo.
Navíc kvůli aerodynamickému vyvážení nelze zvyšovat přítlak pouze v na zádi, je to nutné učinit i v předu. Jenže odlišný koncept předního křídla ji to zřejmě neumožňuje.
"O víkendu se snažili zvětšit zadní křídlo, ale neměli ho tak velké, jak by potřebovali. Potřebují ho vyrobit, ale není to jen o nasazení zadního křídla, protože to nepředstavuje efektivní způsob. Jeho poměr přítlaku k odporu je totiž 1:1 - zvýšíte přítlak, zvýšíte odpor," uvádí Rosberg.
"To není směr, kudy se ubírat. Ten vyžaduje ho odebrat z ostatních míst vozu, jako z předního křídla, z bočnic. To je to, na co se teď opravdu musí zaměřit. Ale to vyžaduje spoustu práce. Bude to trvat, což není moc dobré," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.
Ferrari by se svým konceptem mohlo slavit úspěch pouze na několika okruzích, kde se jezdí s nízkým přítlakem (např. Monza). Jenže ani tam nemusí mít jistotu, že uspějí - soupeři pro ně mohou vyvinout zvláštní díly. Příští závod se pojede v Ázerbájdžánu, kde je rovinka ještě delší než v Číně, uprostřed okruhu se ale nachází několik pomalých zatáček typických pro městské okruhy.
"Ferrari zkrátka bude silné na tratích s mnoha rovinkami. Pokud jde o Baku, tak tam si nejsem úplně jistý. Nachází se tam tolik pomalých zatáček, kde budou ztrácet, a hodně rovinek, kde budou získávat. Těžko posoudit, jestli půjde o okruh, kde budou vpředu. Uvidíme," popisuje Rosberg.
Mercedes podle něj od předsezónních testů, ve kterých dominovalo Ferrari, natolik zlepšil svůj vůz, že na něj Scuderia mít nebude ani na okruzích, kde by měla být papírově napřed: "Momentálně bych Mercedes viděl vpředu všude - včetně Barcelony!"
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.