Ferrari se podle bývalého mistra světa Formule 1, Nica Rosberga, vydalo v oblasti aerodynamiky špatným směrem, a nyní jej čeká spousta práce s náročným přepracováním vozu SF90.
Italská stáj se již na první pohled hodně liší - její přední křídlo se směrem k okrajům svažuje. Díky tomu po zjednodušení aerodynamiky lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol mimo důležité povrchy za cenu nižšího přítlaku.
A ten vozu SF90 v zatáčkách chybí: zatímco na rovinkách v Číně získával na Mercedesy k dobru 0,4 sekundy (předtím v Bahrajnu až 0,5 s), tak v zatáčkách ztrácel 0,7 s. I když se to Scuderia snažila kompenzovat největším velkým zadním křídlem, tak se ji slabinu odstranit nepodařilo.
Navíc kvůli aerodynamickému vyvážení nelze zvyšovat přítlak pouze v na zádi, je to nutné učinit i v předu. Jenže odlišný koncept předního křídla ji to zřejmě neumožňuje.
"O víkendu se snažili zvětšit zadní křídlo, ale neměli ho tak velké, jak by potřebovali. Potřebují ho vyrobit, ale není to jen o nasazení zadního křídla, protože to nepředstavuje efektivní způsob. Jeho poměr přítlaku k odporu je totiž 1:1 - zvýšíte přítlak, zvýšíte odpor," uvádí Rosberg.
"To není směr, kudy se ubírat. Ten vyžaduje ho odebrat z ostatních míst vozu, jako z předního křídla, z bočnic. To je to, na co se teď opravdu musí zaměřit. Ale to vyžaduje spoustu práce. Bude to trvat, což není moc dobré," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.
Ferrari by se svým konceptem mohlo slavit úspěch pouze na několika okruzích, kde se jezdí s nízkým přítlakem (např. Monza). Jenže ani tam nemusí mít jistotu, že uspějí - soupeři pro ně mohou vyvinout zvláštní díly. Příští závod se pojede v Ázerbájdžánu, kde je rovinka ještě delší než v Číně, uprostřed okruhu se ale nachází několik pomalých zatáček typických pro městské okruhy.
"Ferrari zkrátka bude silné na tratích s mnoha rovinkami. Pokud jde o Baku, tak tam si nejsem úplně jistý. Nachází se tam tolik pomalých zatáček, kde budou ztrácet, a hodně rovinek, kde budou získávat. Těžko posoudit, jestli půjde o okruh, kde budou vpředu. Uvidíme," popisuje Rosberg.
Mercedes podle něj od předsezónních testů, ve kterých dominovalo Ferrari, natolik zlepšil svůj vůz, že na něj Scuderia mít nebude ani na okruzích, kde by měla být papírově napřed: "Momentálně bych Mercedes viděl vpředu všude - včetně Barcelony!"
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.