ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Valtteri Bottas dokázal v 2. tréninku sesadit z první příčky jezdce Ferrari, když Sebastiana Vettela předčil o pouhých 27 tisícin sekundy. Třetí pozici obsadil Max Verstappen s Red Bullem, Lewis Hamilton skončil až za ním na 4. místě.
Do odpolední části za 19°C teploty vzduchu (trať 34°C) vyrazil jako první Giovinazzi, jenž ráno kvůli technickým problémům s pohonem prostál v garáži, ihned jej následovaly oba Haasy.
Po pěti minutách se do měřeného kola vrhnul Norris - 1:36,848. Grosjean ztrácel 0,16 s, Magnussen 0,815 s. Hamilton během svého prvního pokusu dostal v zatáčce č. 3 smyk, později také Bottas - oba doplatili na nedostatečně zahřáté pneumatiky.
Leclerc se po 10 min dostal na tvrdých pneumatikách do čela - 1:34,595 min. Jeho šéf Mattia Binotto připustil, že by mohl být jejich pilotem č. 1, prioritou je však díky zkušenostem Vettel: "Vyhrál 4 tituly a pro nás je určitě jezdcem, který má větší šanci na boj o titul. Pokud by se věci z nějakých důvodů změnily - smůla či cokoliv, tak bychom náš postoj změnili, což jsme projednali s oběma piloty."
#FP2 undergoing: #Charles16 rejoining on soft tyres. #ChineseGP pic.twitter.com/iMldw79Ic6
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 12, 2019Před Ferrari se na výsluní po 10 min posunul Hamilton - 1:34,226 min, Verstappenovi čas 1:34,538 jistil třetí příčku před Bottasem (1:34,595). Stáj z Maranella je v Číně na rovinkách opět nejrychlejší. "Myslíme si, že zase zapnuli vyšší výkon, je to trochu deprimující," posteskl si Christian Horner, jehož Red Bully pohání výkonnostně slabší Honda.
Red Bull by měl být v Číně rychlejší, protože se mu podařilo odhalit fundamentální chybu v nastavení, kterou v Bahrajnu udělal kvůli problému s čidlem: "Bylo to na obou vozech. Mysleli jsme si, že vozy jsme určitým způsobem nastavily, ale nebylo tomu tak. Drobnost, jejíž dopad se obtížně vyhodnocuje."
Po půl hodině předvedl tři fialové sektory Vettel a vystřelil do čela - 1:33,357 min. Hamilton na měkkých ztrácel 0,68 s, ale Bottasovi se podařilo Vettela o 27 tisícin sekundy překonat. Na třetí příčku se probojoval Verstappen (1:33,551) i přes velkou chybu v poslední zatáčce, z tohoto pohledu byl jeho čas velmi slušný.
SPEED TRAPS (45/90 MINS)No time set in FP1 for @Anto_Giovinazzi...But he's flying in FP2 - and those Ferraris aren't far off! 🚀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/CsjbcoMO84
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019V polovině tréninku se na osmou příčku dostal Norris (1:34,296). Gasly s druhým Red Bullem byl za ním: "Ve srovnání s Maxem [ztrácíš] 2 desetiny v prvním sektoru, 2 desetiny v druhém sektoru a na spravení třetího sektoru potřebuješ 3,5 desetiny," slyšel pilot Red Bullu v rádiu.
Ve druhé části se většina pilotů věnovala dlouhým jízdám, časy na kolo během nich byly o 6 sekund pomalejší. Půl hodiny před koncem zamířil do boxů Leclerc a vystoupil z auta, na vině byl problém s chladicím systémem vozu SF90.
Ferrari sice kraluje na rovinkách, ale Mercedes odpoledne prokázal, že s ním dokáže držet krok. Red Bull, nebo spíše jen Verstappen, protože Gasly si na vůz stále těžce zvyká, má na čelo poměrně nízkou ztrátu.
Ze středu pole je na tom nejlépe Renault před McLarenem, hodně vzadu je Haas - pomalejší jsou už jen Williamsy. Americký tým ale v pátek obvykle jezdí s těžším vozem, který ladí pro závod. Co se bude na dlouhých čínských rovinkách dít, až všichni zvýší výkon svých motorů, a jak se potom změní relativní pořadí týmů, na to nám odpoví zítřejší kvalifikace.
#F1 #ChinseseGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps 📊: pic.twitter.com/dP2GViyv2g
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 12, 2019Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.