McLaren má podle svého jezdce Carlose Sainze pro další vývoj letošního monopostu MCL34 velké rezervy a může dosáhnout větších pokroků než soupeři.
Britský tým vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře, naposledy v Bahrajnu postoupil s oběma vozy mezi nejlepších 10 v kvalifikaci a Lando Norris v závodě dojel šestý. A jeho formy by podle jeho zástupců měla jít dále nahoru.
"Myslím si, že ten pokrok týmu odhaluje to, kde jsme byli v kvalifikaci v Abú Zabí [loni] a kde jsme víceméně teď. S vývojem tohoto auta jsme nezačali moc brzy, protože jsme se ještě v druhé polovině sezóny snažili pochopit to loňské," prozrazuje Sainz.
McLaren se po přechodu na motory Renault dlouho trápil s aerodynamikou, potíže se mu s minulým autem odstranit již nepodařilo. "Myslím, že tým dosáhl velkého pokroku v tom správném směru. A tohle auto má ve vývoji stále velké rezervy," těší španělského pilota, jenž přišel z Renaultu na místo slavnějšího krajana Fernanda Alonsa.
S dalšími pokroky by jim měl pomoci nový technický ředitel James Key, jenž dříve pracoval pro Toro Rosso. S týmem se poprvé objevil před 2 týdny v Bahrajnu a je odhodlaný udělat vše, aby McLaren vytáhl výše.
"Myslím, že získá trochu větší nezávislost. James má podle mě neuvěřitelnou mysl, je skvělým talentem a vždycky stavěl dobrá auta. McLaren je podle mě pro něj tím správným místem, aby měl trochu více nezávislosti a svobody pro rozvoj svého talentu - a snad se to v během několika let vyplatí," pokračuje Sainz.
Jaký má osobní vztah se svým novým technickým ředitelem? "Vím, jaké bylo vyvážení Toro Rosso, a které věci se mi u Toro Rosso líbily. Mám zkušenosti s dalšími vozy ze středu pole, jako je Renault, takže se domnívám, že mám celkově ty správné informace a správné nástroje, abych mohl úzce s Jamesem Keyem spolupracovat. Oba snad tento tým posuneme trochu více dopřed," přeje si 24letý madridský rodák.
A co očekává od nadcházejícího víkendu, kdy se v Číně pojede jubilejní 1000. velká cena Formule 1? "Mířím tam odpočatý a připravený znovu bojovat. Naše tempo bylo v Bahrajnu v kvalifikaci a obzvlášť na počátku závodu silné. Žel do mě soupeř narazil a později jsem musel kvůli převodovce odstoupit, ale raději si do Číny odnáším pozitiva."
"Pestrá konfigurace okruhu nám poskytne ještě lepší představu o výkonnosti MCL34. První zatáčka je náročná, ale zábavná, a dlouhá rovinka před zatáčkou č. 14 by měla nabídnout vzrušující závodní příležitosti," dodává Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.