McLaren má podle svého jezdce Carlose Sainze pro další vývoj letošního monopostu MCL34 velké rezervy a může dosáhnout větších pokroků než soupeři.
Britský tým vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře, naposledy v Bahrajnu postoupil s oběma vozy mezi nejlepších 10 v kvalifikaci a Lando Norris v závodě dojel šestý. A jeho formy by podle jeho zástupců měla jít dále nahoru.
"Myslím si, že ten pokrok týmu odhaluje to, kde jsme byli v kvalifikaci v Abú Zabí [loni] a kde jsme víceméně teď. S vývojem tohoto auta jsme nezačali moc brzy, protože jsme se ještě v druhé polovině sezóny snažili pochopit to loňské," prozrazuje Sainz.
McLaren se po přechodu na motory Renault dlouho trápil s aerodynamikou, potíže se mu s minulým autem odstranit již nepodařilo. "Myslím, že tým dosáhl velkého pokroku v tom správném směru. A tohle auto má ve vývoji stále velké rezervy," těší španělského pilota, jenž přišel z Renaultu na místo slavnějšího krajana Fernanda Alonsa.
S dalšími pokroky by jim měl pomoci nový technický ředitel James Key, jenž dříve pracoval pro Toro Rosso. S týmem se poprvé objevil před 2 týdny v Bahrajnu a je odhodlaný udělat vše, aby McLaren vytáhl výše.
"Myslím, že získá trochu větší nezávislost. James má podle mě neuvěřitelnou mysl, je skvělým talentem a vždycky stavěl dobrá auta. McLaren je podle mě pro něj tím správným místem, aby měl trochu více nezávislosti a svobody pro rozvoj svého talentu - a snad se to v během několika let vyplatí," pokračuje Sainz.
Jaký má osobní vztah se svým novým technickým ředitelem? "Vím, jaké bylo vyvážení Toro Rosso, a které věci se mi u Toro Rosso líbily. Mám zkušenosti s dalšími vozy ze středu pole, jako je Renault, takže se domnívám, že mám celkově ty správné informace a správné nástroje, abych mohl úzce s Jamesem Keyem spolupracovat. Oba snad tento tým posuneme trochu více dopřed," přeje si 24letý madridský rodák.
A co očekává od nadcházejícího víkendu, kdy se v Číně pojede jubilejní 1000. velká cena Formule 1? "Mířím tam odpočatý a připravený znovu bojovat. Naše tempo bylo v Bahrajnu v kvalifikaci a obzvlášť na počátku závodu silné. Žel do mě soupeř narazil a později jsem musel kvůli převodovce odstoupit, ale raději si do Číny odnáším pozitiva."
"Pestrá konfigurace okruhu nám poskytne ještě lepší představu o výkonnosti MCL34. První zatáčka je náročná, ale zábavná, a dlouhá rovinka před zatáčkou č. 14 by měla nabídnout vzrušující závodní příležitosti," dodává Sainz.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.