McLaren má podle svého jezdce Carlose Sainze pro další vývoj letošního monopostu MCL34 velké rezervy a může dosáhnout větších pokroků než soupeři.
Britský tým vstoupil do sezóny 2019 nad očekávání dobře, naposledy v Bahrajnu postoupil s oběma vozy mezi nejlepších 10 v kvalifikaci a Lando Norris v závodě dojel šestý. A jeho formy by podle jeho zástupců měla jít dále nahoru.
"Myslím si, že ten pokrok týmu odhaluje to, kde jsme byli v kvalifikaci v Abú Zabí [loni] a kde jsme víceméně teď. S vývojem tohoto auta jsme nezačali moc brzy, protože jsme se ještě v druhé polovině sezóny snažili pochopit to loňské," prozrazuje Sainz.
McLaren se po přechodu na motory Renault dlouho trápil s aerodynamikou, potíže se mu s minulým autem odstranit již nepodařilo. "Myslím, že tým dosáhl velkého pokroku v tom správném směru. A tohle auto má ve vývoji stále velké rezervy," těší španělského pilota, jenž přišel z Renaultu na místo slavnějšího krajana Fernanda Alonsa.
S dalšími pokroky by jim měl pomoci nový technický ředitel James Key, jenž dříve pracoval pro Toro Rosso. S týmem se poprvé objevil před 2 týdny v Bahrajnu a je odhodlaný udělat vše, aby McLaren vytáhl výše.
"Myslím, že získá trochu větší nezávislost. James má podle mě neuvěřitelnou mysl, je skvělým talentem a vždycky stavěl dobrá auta. McLaren je podle mě pro něj tím správným místem, aby měl trochu více nezávislosti a svobody pro rozvoj svého talentu - a snad se to v během několika let vyplatí," pokračuje Sainz.
Jaký má osobní vztah se svým novým technickým ředitelem? "Vím, jaké bylo vyvážení Toro Rosso, a které věci se mi u Toro Rosso líbily. Mám zkušenosti s dalšími vozy ze středu pole, jako je Renault, takže se domnívám, že mám celkově ty správné informace a správné nástroje, abych mohl úzce s Jamesem Keyem spolupracovat. Oba snad tento tým posuneme trochu více dopřed," přeje si 24letý madridský rodák.
A co očekává od nadcházejícího víkendu, kdy se v Číně pojede jubilejní 1000. velká cena Formule 1? "Mířím tam odpočatý a připravený znovu bojovat. Naše tempo bylo v Bahrajnu v kvalifikaci a obzvlášť na počátku závodu silné. Žel do mě soupeř narazil a později jsem musel kvůli převodovce odstoupit, ale raději si do Číny odnáším pozitiva."
"Pestrá konfigurace okruhu nám poskytne ještě lepší představu o výkonnosti MCL34. První zatáčka je náročná, ale zábavná, a dlouhá rovinka před zatáčkou č. 14 by měla nabídnout vzrušující závodní příležitosti," dodává Sainz.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.