Adrian Newey si pochvaluje přechod na Hondu, kterou vnímá jako závan čerstvého vzduchu. Věří, že se brzy dotáhne na špičku, přiznává problémy s letošním vozem Red Bullu a všímá si pokrok McLarenu a úpadek Williamsu, pro něž kdysi pracoval.
Rakouská stáj po letech s motorem Renault letos přešla na Hondu. Poslední dva roky Newey popisuje jako "rozbité manželství" a vysvětluje, jak jim změna dodavatele v Milton Keynes pomohla.
"Honda opravdu představuje závan čerstvého vzduchu. Jsou to skvělí lidé pro spolupráci: velmi upřímní, velmi dobře organizovaní. Tento nový vztah s nimi vlastně motivuje celý tým. Vždy plní to, co řeknou. Tady si nemáme vůbec nač stěžovat," uvádí technický ředitel Red Bullu.
"Nejsou ještě úplně na úrovni Mercedesu a Ferrari, pevně ale věřím, že se na ni rychle dostanou. Vlévají do vás tuto důvěru," chválí Hondu. Problém je letos ale na straně Red Bullu: "Budu brutálně upřímný - pokud jde o šasi, tak nemáme tak dobré auto, jak bychom momentálně rádi měli. Musíme se pustit a odvést svou práci."
"Myslím, že s Hondou máme hezký vtah - navzájem si věříme, že své věci vyřešíme a nezačneme na toho druhého házet špínu. Z hlediska kultury se hodně liší, ale myslím, že pokud to respektujete a chápete to, tak je to absolutně v pořádku," popisuje Newey vztah s japonským partnerem.
Pokrok McLarenu, trápení WilliamsuMcLaren, jenž před pár lety Hondu vrátil do F1, se s ní dlouho trápil. Zlepšení konkurenceschopnosti se jeho býval tým (pracoval pro něj v letech 1997 - 2005) dočkal až letos: "McLaren samozřejmě prožil tvrdé roky, jelikož jejich šasi zřejmě nebylo tak dobré, jak mohlo být, ale letos to otočili, což je pro sport dobré."
"Myslím, že rozhodně postavili dobré auto, které by jim určitě mělo zajistit mnohem lepší sezónu než loni. Je nepravděpodobné, že by jim poskytlo výkonnost na vítězství v závodech, ale dosáhli slušného pokroku, což je pro sport pozitivní," hodnotí Newey.
"To, že je Williams úplně vzadu na roštu, je velmi smutné. Zkrátka doufám, že mají finance na to, aby učinili správná rozhodnutí a provedli ten správný výzkum, aby se z toho dostali," přeje si Newey, jenž v Grove působil v letech 1991 - 1996.
Špatný začátek Gaslyho u Red BulluZávěrem komentuje těžký vstup do sezóny svého jezdce Pierra Gaslyho, který má nahradit Daniela Ricciarda: "Zažívá smolný start. V Barceloně měl 2 velké havárie - jednu 1. týden testů a další 2. týden. Psychologicky to pro něj byla rána, protože teď musí jezdit trochu strnule. Ví totiž, že pokud znovu nabourá, tak bude opravdu nepopulární."
"Když se podíváte na jeho tempo v závodě [v Bahrajnu], jakmile se dostal na čistý vzduch, byl velmi blízko Maxovi [Verstappenovi]. Jen ještě nevyřešil své kvalifikace," dodává Newey na adresu 23letého mladíka jezdícího za Red Bull.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.