Adrian Newey si pochvaluje přechod na Hondu, kterou vnímá jako závan čerstvého vzduchu. Věří, že se brzy dotáhne na špičku, přiznává problémy s letošním vozem Red Bullu a všímá si pokrok McLarenu a úpadek Williamsu, pro něž kdysi pracoval.
Rakouská stáj po letech s motorem Renault letos přešla na Hondu. Poslední dva roky Newey popisuje jako "rozbité manželství" a vysvětluje, jak jim změna dodavatele v Milton Keynes pomohla.
"Honda opravdu představuje závan čerstvého vzduchu. Jsou to skvělí lidé pro spolupráci: velmi upřímní, velmi dobře organizovaní. Tento nový vztah s nimi vlastně motivuje celý tým. Vždy plní to, co řeknou. Tady si nemáme vůbec nač stěžovat," uvádí technický ředitel Red Bullu.
"Nejsou ještě úplně na úrovni Mercedesu a Ferrari, pevně ale věřím, že se na ni rychle dostanou. Vlévají do vás tuto důvěru," chválí Hondu. Problém je letos ale na straně Red Bullu: "Budu brutálně upřímný - pokud jde o šasi, tak nemáme tak dobré auto, jak bychom momentálně rádi měli. Musíme se pustit a odvést svou práci."
"Myslím, že s Hondou máme hezký vtah - navzájem si věříme, že své věci vyřešíme a nezačneme na toho druhého házet špínu. Z hlediska kultury se hodně liší, ale myslím, že pokud to respektujete a chápete to, tak je to absolutně v pořádku," popisuje Newey vztah s japonským partnerem.
Pokrok McLarenu, trápení WilliamsuMcLaren, jenž před pár lety Hondu vrátil do F1, se s ní dlouho trápil. Zlepšení konkurenceschopnosti se jeho býval tým (pracoval pro něj v letech 1997 - 2005) dočkal až letos: "McLaren samozřejmě prožil tvrdé roky, jelikož jejich šasi zřejmě nebylo tak dobré, jak mohlo být, ale letos to otočili, což je pro sport dobré."
"Myslím, že rozhodně postavili dobré auto, které by jim určitě mělo zajistit mnohem lepší sezónu než loni. Je nepravděpodobné, že by jim poskytlo výkonnost na vítězství v závodech, ale dosáhli slušného pokroku, což je pro sport pozitivní," hodnotí Newey.
"To, že je Williams úplně vzadu na roštu, je velmi smutné. Zkrátka doufám, že mají finance na to, aby učinili správná rozhodnutí a provedli ten správný výzkum, aby se z toho dostali," přeje si Newey, jenž v Grove působil v letech 1991 - 1996.
Špatný začátek Gaslyho u Red BulluZávěrem komentuje těžký vstup do sezóny svého jezdce Pierra Gaslyho, který má nahradit Daniela Ricciarda: "Zažívá smolný start. V Barceloně měl 2 velké havárie - jednu 1. týden testů a další 2. týden. Psychologicky to pro něj byla rána, protože teď musí jezdit trochu strnule. Ví totiž, že pokud znovu nabourá, tak bude opravdu nepopulární."
"Když se podíváte na jeho tempo v závodě [v Bahrajnu], jakmile se dostal na čistý vzduch, byl velmi blízko Maxovi [Verstappenovi]. Jen ještě nevyřešil své kvalifikace," dodává Newey na adresu 23letého mladíka jezdícího za Red Bull.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.