Adrian Newey si pochvaluje přechod na Hondu, kterou vnímá jako závan čerstvého vzduchu. Věří, že se brzy dotáhne na špičku, přiznává problémy s letošním vozem Red Bullu a všímá si pokrok McLarenu a úpadek Williamsu, pro něž kdysi pracoval.
Rakouská stáj po letech s motorem Renault letos přešla na Hondu. Poslední dva roky Newey popisuje jako "rozbité manželství" a vysvětluje, jak jim změna dodavatele v Milton Keynes pomohla.
"Honda opravdu představuje závan čerstvého vzduchu. Jsou to skvělí lidé pro spolupráci: velmi upřímní, velmi dobře organizovaní. Tento nový vztah s nimi vlastně motivuje celý tým. Vždy plní to, co řeknou. Tady si nemáme vůbec nač stěžovat," uvádí technický ředitel Red Bullu.
"Nejsou ještě úplně na úrovni Mercedesu a Ferrari, pevně ale věřím, že se na ni rychle dostanou. Vlévají do vás tuto důvěru," chválí Hondu. Problém je letos ale na straně Red Bullu: "Budu brutálně upřímný - pokud jde o šasi, tak nemáme tak dobré auto, jak bychom momentálně rádi měli. Musíme se pustit a odvést svou práci."
"Myslím, že s Hondou máme hezký vtah - navzájem si věříme, že své věci vyřešíme a nezačneme na toho druhého házet špínu. Z hlediska kultury se hodně liší, ale myslím, že pokud to respektujete a chápete to, tak je to absolutně v pořádku," popisuje Newey vztah s japonským partnerem.
Pokrok McLarenu, trápení WilliamsuMcLaren, jenž před pár lety Hondu vrátil do F1, se s ní dlouho trápil. Zlepšení konkurenceschopnosti se jeho býval tým (pracoval pro něj v letech 1997 - 2005) dočkal až letos: "McLaren samozřejmě prožil tvrdé roky, jelikož jejich šasi zřejmě nebylo tak dobré, jak mohlo být, ale letos to otočili, což je pro sport dobré."
"Myslím, že rozhodně postavili dobré auto, které by jim určitě mělo zajistit mnohem lepší sezónu než loni. Je nepravděpodobné, že by jim poskytlo výkonnost na vítězství v závodech, ale dosáhli slušného pokroku, což je pro sport pozitivní," hodnotí Newey.
"To, že je Williams úplně vzadu na roštu, je velmi smutné. Zkrátka doufám, že mají finance na to, aby učinili správná rozhodnutí a provedli ten správný výzkum, aby se z toho dostali," přeje si Newey, jenž v Grove působil v letech 1991 - 1996.
Špatný začátek Gaslyho u Red BulluZávěrem komentuje těžký vstup do sezóny svého jezdce Pierra Gaslyho, který má nahradit Daniela Ricciarda: "Zažívá smolný start. V Barceloně měl 2 velké havárie - jednu 1. týden testů a další 2. týden. Psychologicky to pro něj byla rána, protože teď musí jezdit trochu strnule. Ví totiž, že pokud znovu nabourá, tak bude opravdu nepopulární."
"Když se podíváte na jeho tempo v závodě [v Bahrajnu], jakmile se dostal na čistý vzduch, byl velmi blízko Maxovi [Verstappenovi]. Jen ještě nevyřešil své kvalifikace," dodává Newey na adresu 23letého mladíka jezdícího za Red Bull.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.