Adrian Newey si pochvaluje přechod na Hondu, kterou vnímá jako závan čerstvého vzduchu. Věří, že se brzy dotáhne na špičku, přiznává problémy s letošním vozem Red Bullu a všímá si pokrok McLarenu a úpadek Williamsu, pro něž kdysi pracoval.
Rakouská stáj po letech s motorem Renault letos přešla na Hondu. Poslední dva roky Newey popisuje jako "rozbité manželství" a vysvětluje, jak jim změna dodavatele v Milton Keynes pomohla.
"Honda opravdu představuje závan čerstvého vzduchu. Jsou to skvělí lidé pro spolupráci: velmi upřímní, velmi dobře organizovaní. Tento nový vztah s nimi vlastně motivuje celý tým. Vždy plní to, co řeknou. Tady si nemáme vůbec nač stěžovat," uvádí technický ředitel Red Bullu.
"Nejsou ještě úplně na úrovni Mercedesu a Ferrari, pevně ale věřím, že se na ni rychle dostanou. Vlévají do vás tuto důvěru," chválí Hondu. Problém je letos ale na straně Red Bullu: "Budu brutálně upřímný - pokud jde o šasi, tak nemáme tak dobré auto, jak bychom momentálně rádi měli. Musíme se pustit a odvést svou práci."
"Myslím, že s Hondou máme hezký vtah - navzájem si věříme, že své věci vyřešíme a nezačneme na toho druhého házet špínu. Z hlediska kultury se hodně liší, ale myslím, že pokud to respektujete a chápete to, tak je to absolutně v pořádku," popisuje Newey vztah s japonským partnerem.
Pokrok McLarenu, trápení WilliamsuMcLaren, jenž před pár lety Hondu vrátil do F1, se s ní dlouho trápil. Zlepšení konkurenceschopnosti se jeho býval tým (pracoval pro něj v letech 1997 - 2005) dočkal až letos: "McLaren samozřejmě prožil tvrdé roky, jelikož jejich šasi zřejmě nebylo tak dobré, jak mohlo být, ale letos to otočili, což je pro sport dobré."
"Myslím, že rozhodně postavili dobré auto, které by jim určitě mělo zajistit mnohem lepší sezónu než loni. Je nepravděpodobné, že by jim poskytlo výkonnost na vítězství v závodech, ale dosáhli slušného pokroku, což je pro sport pozitivní," hodnotí Newey.
"To, že je Williams úplně vzadu na roštu, je velmi smutné. Zkrátka doufám, že mají finance na to, aby učinili správná rozhodnutí a provedli ten správný výzkum, aby se z toho dostali," přeje si Newey, jenž v Grove působil v letech 1991 - 1996.
Špatný začátek Gaslyho u Red BulluZávěrem komentuje těžký vstup do sezóny svého jezdce Pierra Gaslyho, který má nahradit Daniela Ricciarda: "Zažívá smolný start. V Barceloně měl 2 velké havárie - jednu 1. týden testů a další 2. týden. Psychologicky to pro něj byla rána, protože teď musí jezdit trochu strnule. Ví totiž, že pokud znovu nabourá, tak bude opravdu nepopulární."
"Když se podíváte na jeho tempo v závodě [v Bahrajnu], jakmile se dostal na čistý vzduch, byl velmi blízko Maxovi [Verstappenovi]. Jen ještě nevyřešil své kvalifikace," dodává Newey na adresu 23letého mladíka jezdícího za Red Bull.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.