Red Bull objevil další potenciál pro zlepšení svého balíku. Nebudou potřebovat žádný nákladný vývoj, neovlivní negativně výkonnost či spolehlivost, protože jde jen o způsob umístění japonské pohonné jednotky a jejich komponent ve voze.
Rakouský tým na počátku sezóny zaostává za očekáváními. Na místo ohlášeného útoku na vítězství v závodech na Ferrari i Mercedes po přechodu na motory Honda stále znatelně ztrácí - v relativní výkonnosti v kvalifikaci zatím zaostává o 1 %, při srovnání časů s loňského a letošního Bahrajnu zaznamenal dokonce největší zhoršení (předčí i Williams).
Při analýze své výkonnosti ale přišel na to, že chyba je spíše na straně šasi než na straně pohonné jednotky, která je velmi spolehlivá i vcelku konkurenceschopná.
"Vidíme oblasti kolem pohonné jednotky, na které se z pohledu umístění ve voze chceme změřit. Nejde o nezbytně velké věci, existuje ale zřejmě čtyři nebo pět oblastí, o nichž se domníváme, že pokud je změníme, tak to bude lepší," popisuje šéf techniků Rob Marshall.
"Když přidáte těch z těchto pěti věcí nebo tři z nich, tak dosáhnete znatelného zisku. Je to téměř jako zisk zdarma, pokud chápete, co tím myslím, protože ve skutečnosti nebudou stát Hondu žádnou výkonnost. Jde jen o to udělat věci jinak a trochu je přemístit," vysvětluje zástupce Red Bullu.
Pochvaluje si přitom přístup svého japonského partnera: "Jsou velmi otevření našim návrhům a my zároveň chápeme, když řeknou, že to je složité nebo že to nechceme, protože s tím souvisí určité ohrožení spolehlivosti. Honda je opravdu profesionální, jsou fakt dobře připravení a tvrdě na to tlačí. Rozumí tomu, co potřebujeme, takže to všechno dobře funguje."
Odlišný přístup Hondy, s Renaultem byl problémRed Bull si užívá výlučné podpory automobilky, což se jim předtím u Renaultu nedostávalo: "Náš vztah s Renaultem je dobře známý, bylo to jako na houpačce. Byly chvíle, kdy byli fakt skvělí a plně soustředění na to, aby nás dostali dopředu. Pak získali svůj vlastní tým a pochopitelně se zaměřovali na něj. Byly věci, které jsme nemohli udělat."
"S Hondou to je docela odlišné. Sedneme si spolu a rozhodneme, co je nejlepší. Na našich schůzkách nehovoříme o tom, co dělá pohonnou jednotku nebo auto tím nejrychlejším. Mluvíme o tom, jakým vývojem nasbíráme nejvíce mistrovských bodů, berete tedy v potaz také ohrožení spolehlivosti. Tak rozhodujeme, jestli něco uděláme nebo ne. Jde tedy o celkem odlišný přístup," dodává Marshall.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.